Probleem studiefinanciering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Probleem studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:07

Hoi,

Ik ben net klaar met mijn (3 jarige) MBO opleiding, hierbij 3 jaar stufi gekregen. Nu ga ik HBO doen en zeiden ze mij dat ik nog 4 jaar hbo stufi kan krijgen. Dus ik heb dit gewijzigd en vast akkoord gegaan. Ik kon zien op de site van duo dat ik overbrugging kreeg in de zomervakantie en vanaf september het bedrag van HBO stufi kreeg... Alles goed, en hiervan een ook mailtje gekregen. Uiteindelijk wist ik mijn eind datum van hbo, dus die ook gewijzigd.
Ik kreeg net een mailtje van DUO dat er post klaar stond... Nu zijn alle wijzigingen weg en heb ik geen recht er meer op (omdat ik dus een eind datum van mbo door heb gegeven , dit moest ook, lijkt het alsof het allemaal is stop gezet).

Moet ik nu een nieuwe wijziging doorgeven, of heb ik gewoon geen recht meer op stufi?
Wie weet hier meer van? :)

Allejandro

Re: Probleem studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:31

naar mijn idee heb je na een afgeronde mbo studie geen recht meer op stufi voor een hbo opleiding.
In mijn geval niet namelijk.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:33

Oh toch niet? Ik had dit eerder gevraagd aan DUO en kreeg onderstaand bericht als antwoord:

Wanneer je straks overstapt van mbo naar hbo hoef je niet opnieuw
studiefinanciering aan te vragen. We hebben immers al een aanvraag
studiefinanciering voor je genoteerd. Wat je moet doen, is je aanvraaggegevens
aanpassen. Dit doe je door de precieze einddatum van je mbo opleiding door te
geven, en daarna je nieuwe hbo opleidingsgegevens door te geven.
je kunt er dan
ook voor kiezen, om in de overbruggingsmaanden je studiefinanciering voor het
mbo doorbetaald te krijgen. Vanaf september 2013 passen wij je
studiefinanciering dan aan aan de normbedragen voor het hoger onderwijs. Die
normbedragen zijn inderdaad een beetje anders vergeleken met het mbo.

Edit; even contact gehad met iemand.. Zie dikgedrukte hierboven. Ik heb het dus andersom gedaan en hier is het dus waarschijnlijk fout gegaan. Eerst een wijziging en daarna je eind datum. Dus dan lijkt het alsof je geen hbo meer gaat doen omdat je het gewijzigd hebt in een eind datum..

Want ze gaven aan dat je mbo 4 jaar recht hebt én hbo 4 jaar. Dit was eerder bij mij ook goed gekeurd. Alleen heb ik een einddatum door gegeven en daardoor is de hbo wijziging opgeheven :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:09

Je hebt inderdaad recht op 4 jaar mbo en 4 jaar hbo. Wat Allejandro zegt klopt niet. Allejandro, als jij gewoon een normale 4 jarige HBO opleiding doet heb je zeker wel recht op studiefinanciering.

Hoe dat precies zit met inschrijven kan ik je niet mee helpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:11

Even bellen naar het DUO waarom de wijziging zo is toegepast. Je hebt inderdaad recht op 4 jaar HBO stufi na je MBO.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 10:27

Het is zo gegaan omdat ik zelf de fout heb gemaakt. Eerst een volgende opleiding doorgeven en daarna een stopdatum door gegeven. Het moest dus andersom! Dus ik heb nog een keer de nieuwe school wijziging door gegeven. Als het goed is moet het nu allemaal goed gaan. Alsnog bedankt mensen! :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:30

Na 4 jaar mbo stufi heb je gewoon recht op 4 jaar hbo stufi. Tenzij je niet aan de voorwaarden voldoet (oa leeftijd).