De 'klantvriendelijkheid' van DPD...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

De 'klantvriendelijkheid' van DPD...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 15:00

Ik koop regelmatig spullen via internet. Dit wordt bezorgd via Post NL, DHL of DPD.
Met DHL en Post NL heb ik echt nooit problemen. Pakketjes komen aan, service is prima.
DPD daarentegen is om te huilen. Briefjes van bezorgpogingen krijg ik niet of pas bij de 2e of 3e poging (en dan kun je dus geen ander adres of dergelijke meer invullen), ander leveradres invoeren en dan wordt het alsnog bezorg op het 1e adres, aangeven iets ergens anders neer te zetten en dan wordt het ook gewoon op het eigen adres bezorgd (waar dan niemand thuis is, want daar geef ik tenslotte een ander adres voor op). En dan moet je na de 3e poging een bevestiging sturen om het dan maar op het depot op te halen, kun je die bevestiging weer niet via de site sturen.

Nu ook weer. Geen briefje gehad na de 1e bezorgpoging op 10 juli. Wel een briefje gehad na de 2e bezorgpoging (voor mij dus de 1e) op 11 juli (wat gek genoeg vrijdag in de bus lag = 12 juli), volgens de aanwijzingen een ander adres opgegeven (werk), vandaag de 3e poging gedaan op mijn thuisadres.
Maar ja, geen nieuwe bezorgpoging mogelijk, dus moet ik een bevestiging opsturen om het op een depot te kunnen halen, 3 kwartier rijden hier vandaan, alleen op werktijden. Die bevestiging kan ik echter niet sturen, omdat ik niets kan aanklikken op de site.
Dus maar een klacht ingediend via de klantenservice, waar ze ook niet staan te springen om te helpen.

Dit was de laatste keer DPD voor mij :x
Dat moest ik even kwijt :+

Marieke_K

Re: De 'klantvriendelijkheid' van DPD...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:19

Houd op over DPD.. ik heb al meegemaakt dat ze iets terug hadden gestuurd omdat ik 2x niet thuis was en ik niet meer het afleveradres kon wijzigen. verschrikkelijk bedrijf.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:23

Zo gaat het hier met DHL :') die kunnen ons huisnummer nooit vinden...

DPD had ik vroeger ook veel problemen mee, maar de bezorger die we hier hebben weet ons tegenwoordig te wonen en komt op een tijdstip waarvan hij weet dat we thuis zijn, woont in de buurt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:53

Hier ook geen DPD fan. Dat houdt me vaak tegen om bij Agradi te bestellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:26

De houding van agradi zelf houd mij al tegen om bij ze te bestellen :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:28

Ik heb al twee keer iets toegestuurd gekregen via DPD en dat is altijd goed gegaan. Moet wel erbij vermelden dat we altijd thuis waren.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:31

Hier ook slechte ervaringen met dpd.. Ze hebben het zelfs ooit geflikt om op vrijdag middag een briefje in de bus te gooien terwijl ze niet eens aangebeld hadden! Ik zag de bus nog wegrijden. Klantenservice gebeld, maar zij konden de chauffeur niet bellen. Kon ik tot na het weekend wachten op een pakketje dat ik eigenlijk dringend nodig had.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:38

Ik heb ook geen goede ervaringen met de DPD, maar daar in tegen ook niet met de DHL, we hadden hier een service punt dus die heb ik ingevuld en ik kreeg zelfs een bevestiging, maar ze hebben het daar nooit gebracht alleen nog 4 keer proberen te bezorgen waardoor het alsnog werd terug gestuurd.
Nee ik ben alleen tevreden met de Post NL hier in de buurt :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:40

Hier juist goede ervaringen met DPD en PostNL. DHL is hier dan zo erg om te huilen dat ik niet meer bestel als ik het door dit bedrijf moet laten bezorgen. Ophalen bij het servicepunt is wel oké, maar ik wil die ongewassen en onbeschofte lui niet meer aan mijn deur.
Heb al eens een klacht ingediend nadat ik ongeveer voor rot werd gescholden omdat ik niet snel genoeg de deur opendeed en zelfs hoe er met die klacht werd omgegaan was eigenlijk een klacht waard. En de laatste keer brachten ze een pakje bij de buren en schijnen ze daar gezegd te hebben dat ze voortaan wel altijd meteen naar hen kwamen, omdat het bij ons nooit opschoot.
Ik loop heel slecht, maar probeer altijd zo snel mogelijk open te doen en roep op weg naar de deur altijd dat ik eraan kom. De bezorgers van PostNL en en DPD weten dat inmiddels doordat het vaste bezorgers zijn, dus die doen nooit moeilijk en ze staan altijd met een lach voor de deur.

(Euh ja, er komt hier veel per post. Doordat ik slecht loop shop ik vaak online als ik shop en manlief heeft een hobby waarvoor veel via internet en dus de post komt. :) )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:40

Wat apart, ik heb zojuist toch keurig netjes een agradi-bestelling bezorgd gekregen door de DPD. Niets aan de hand, behalve dan dat de bezorger dacht dat onze 16-jarige ouwe sok van een hond levensgevaarlijk was...

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:45

Hier ook goede ervarinigen met DPD, we hebben een "vaste" bezorger, Koen, die altijd even belt als hij is geweest en op mijn verzoek de pakketjes netjes bij de achterdeur neerzet als wij niet thuis zijn, nu wonen wij vrij achteraf dus kan dat prima.
DHL veel slechtere ervaringen, twee x niet thuis (nee, ik werk 3 dagen p.w.) en dus mag je je pakket afhalen in Roosendaal, wat voor ons 3 kwartier rijden is. Nee bedankt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:48

PostNL ben ik altijd eigenlijk tevreden over, DPD geen ervaringen. Heb toevallig vrijdag een klacht ingediend bij de DHL over een medewerker van de klantenservice. Die vertelde me even aan de telefoon (na een hoop HALLO HALLO HALLO om me blijkbaar de mond te snoeren), dat ik niet zo'n attitude moest hebben. Dit was nadat ik lichtelijk boos was geworden omdat ik al 2 dagen mijn pakketje kwijt was en de hele dag thuis moest blijven voor bezorging, terwijl ik toen al op het werk was en ik het de dag er na al nodig had. Excuse me?

Ik heb hem toen ook heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was en dat ik wel een excuus verwachtte. Deze ging ik niet krijgen. Heb dan ook direct een klacht ingediend (via mail) met zijn naam er bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:49

Ojee... zit op een pakketje van agradi te wachten... nou ben benieuwd

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:54

Dpd rampzalig, bezorger heeft ooit eens een doos vol duur katten en hondenvoer in de achtertuin gezet terwijl wij een weekend weg waren. Gelukkig was het dat weekend droog, als het had geregend had ik een berg vieze prut gehad denk ik....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:59

Dpd hier ook een drama. Man levert overal maar pakketjes af znder toestemming en zonder te zeggen waar. Inclusief bij een geestelijk gestoorde overbuurvrouw. Pakjes waarvoor getekent moet worden zet hij voor de deur om daar doodleuk 5 dagen later met met te tekenen papiertje aankomt, of hij tekent gewoon zelf. Ook krijg je soms briefjes in de bus u bent niet thuis terwijl ik gewoon thuis ben. Site werkt niet om een afspraak te kunnen maken.

Heb er al vaak een klacht over ingedient maar niks helpt. De bezorger die we hebben spreekt geen nederland, geen engels en heel beperkt een paar duitse woorden, rijdt in een gedeukte duitse bus als een lompe hork. Geen succes dus.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:02

PostNL heeft hier juist onlangs een pakketje gewoon platgestampt om het in de brievenbus te kunnen krijgen. Ja hallo, het was een pakketje hoor!!! Met reden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:10

delerium schreef:
PostNL heeft hier juist onlangs een pakketje gewoon platgestampt om het in de brievenbus te kunnen krijgen. Ja hallo, het was een pakketje hoor!!! Met reden!

_-:( bezorger dezelfde behandeling geven misschien? Zeker een klacht indienden hoor. :oo

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:20

OMG Delerium, wat een onbenul...

Bij ontevredenheid over de bezorging trouwens ook klagen bij het bedrijf dat de pakketdienst inhuurt. Anders weten die natuurlijk ook niet hoe er met hun pakjes wordt omgegaan.
Al heeft het trouwens niet altijd zin, een webwinkel geloofde vriendin doodleuk niet toen ze aangaf dat de pakketdienst (DHL, zelfde omgeving als ik) zelf voor het pakket had getekend en het gewoon naast de deur had gezet. De bezorger zei dat hij het echt bij buurvrouw Jansen had afgegeven. 'Leuk' detail was alleen dat vriendin had aangegeven dat het pakje niet bij de buren afgeleverd mocht worden én dat er in de hele straat geen mevrouw Jansen woonde.
Winkel bleef de pakketdienst steunen, dat kost je dan dus gewoon klanten... Hoe dom?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:31

Goede ervaringen met DPD, bezorgen bij ons het paardenvoer dus zijn grote dozen,
Ook als we niet thuis zijn zet hij de dozen netjes bij de voordeur onder de overkapping en een briefje in de brievenbus of we even willen bellen/smsen als we het gezien hebben. Niet dat hij dit zomaar doet hoor, wij hebben hem een keer gevraagd dat te doen en wordt nog altijd netjes zo gedaan.
ook andere bezorgingsdiensten weten dat pakketjes dan gewoon achtergelaten mogen worden, en leggen het dan ook netjes op de afgesproken plek neer. nooit problemen mee :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:27

delerium schreef:

Dat gebeurt hier ook zo vaak, ook als je gewoon thuis bent. 8)7
Ik geloof echt niet dat aanbellen meer tijd en moeite kost dan dat hele pakket vakkundig verpletteren. :=

Toch kies ik als ik de keuze heb altijd voor PostNL, al was het alleen maar omdat ze dagelijks bezorgen (met DHL en DPD duurt het altijd langer... :?).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:05

Dhl komt hier altijd overdag, wanneer we er dus vaak niet zijn. Postnl komt altijd einde van de middag als manlief al thuis is. En dhl bezorgt vaak niet bij de buren, na2x gaat het dan hun distributiecentrum waar ik 40 min. voor moet rijden....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:09

Hier post nl. Zaterdag pakketje binnen gekregen, was niet thuis.

Stond op registratie voor gisteren, tussen 1 en 3. Om half 10 in de avond nog geen pakket.
Zit je daarvoor de hele dag thuis te wachten.
Moeten ze het vandaag brengen, nou ze brengen het maar naar de buren.....

Want vandaag moet ik werken en blijf ik niet thuis.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:50

Hier had post nl een pakket waar voor betaald moest worden gewoon bij de buren afgegeven. Ben benieuwd wie het nu betaald heeft? :p

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 07:48

Post NL doet het hier goed. Altijd een vaste bezorger, dus dat geeft zelden problemen.
DHL ook en mocht het naar het servicepunt gaan, dan is dat 10 minuten rijden.

Inmiddels weer contact gehad met DPD. Ze hebben vorige week storing gehad en meer klachten dat adressen niet waren doorgevoerd, dus nu wordt het met hoge uitzondering nóg een keer aangeboden. Ik heb mijn werk adres opgegeven, dus ik ben benieuwd...
En dat allemaal voor een setje teugels :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:02

Nog steeds geen pakketje van agradi... :n en het zijn vliegenkappen voor mn peerden..