Goede mindmap software?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm_inc

Goede mindmap software?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 14:42

Ik heb ontdekt dat ik veel beter kan studeren door middel van mindmaps, maar om nu alles voluit te schrijven gaat ook zoveel tijd inzitten...
En dus ben ik eigenlijk op zoek naar mindmap software. Echter, alle programma's die ik al uitgetest heb, bieden niet de mogelijkheid om je paginagrootte vast te leggen. Je kan dus volop je mindmap aanmaken, maar van zodra je wil printen wordt alles op 1 A4'tje geperst. Resultaat is dat de tekst zo klein wordt, dat het niet meer leesbaar is.

Ik ben dus op zoek naar mindmap software waarin je je pagina grootte op voorhand vast kan leggen. Zodanig dat ik kan instellen dat het resultaat op 1 A4 moet passen (omwille van printer), en de software zich daar ook aan houdt.

Hebben jullie misschien goede suggesties voor programma's waarbij dit wel kan?

Alvast bedankt!

Marije_jiplover

Re: Goede mindmap software?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:06

Met Visio van Microsoft zie ik allerlei pagina-instellingen en ook schalen vermeld staan.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, die verschillende functies allemaal, maar ik denk dat het daarmee zou moeten kunnen.

Storm_inc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:24

Dank je. Bijkomende moeilijkheid (en die had ik hier zeker moeten vermelden) is dat ik met Mac werk. In het Office pakket voor Mac is Visio helaas niet inbegrepen...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:25

Al eens naar MindNode gekeken?
Ik ken het alleen van de iPad en daar kan je geloof ik geen paginagrenzen instellen, maar wellicht in de Mac versie wel.

Storm_inc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 20:26

Ja, daar heb ik al mee gewerkt. Superprogramma, maar ook in de Mac versie kan je geen paginagrenzen aangeven...