Vriendinnen en vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Vriendinnen en vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:44

Ik zou graag even mijn hart willen luchten, ik zit hier al best wel lang mee namelijk..

Ik ben niet iemand die veel vriendinnen heeft. Liever minder vriendinnen waar je het heel goed mee kunt vinden dan een grote groep waarin je je niet prettig voelt dacht ik altijd.
Nu heb ik op dit moment 2 -in mijn ogen beste- vriendinnen. Helaas zien zij dit volgens mijn niet zo.. Dit komt vooral naar voren in de vakantie, zij gaan allebei met een groepje op vakantie en niemand komt op het idee om mij mee te vragen.
Hierdoor ben ik de enige in mijn omgeving die niet op vakantie gaat. Hier zit ik eigenlijk best wel mee. Vooral de gedachte dat ik schijnbaar voor mijn vriendinnen niet ook de beste vriendin ben.
Daarbij komt ook nog dat ik op dit moment veel uit ga met één van mijn vriendinnen, omdat ze anders niemand heeft. Ik voel me stiekem wel een beetje gebruikt -O-

Nu heb ik sinds 4 maanden een hele lieve vriend, ik weet dat dit niet lang is maar dit terzijde. Hij zou wel graag met mij op vakantie zijn gegaan, maar hij ging al met vrienden. Hierdoor zit ik nu dus al helemaal alleen. Ik gun hem het plezier op vakantie, maar ik zou ook wel eens op vakantie willen.. Ik ben nu al 3 jaar niet weg geweest, omdat niemand mij mee wil hebben..

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt..

crazyshar

Re: Vriendinnen en vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:46

waarom bespreek je het niet met de meiden zelf? vraag ernaar of zeg dat je misschien ook wel graag mee wilt als er daar nog de mogelijkheid voor is.
eerlijkheid duurt het langst. zij kunnen niet weten wat jij voelt als je het zelf niet verteld.

je kan evt ook nog een weekend of een midweek met je vriend weg, een lastminute in een leuk hotel of herberg hoeft niet veel te kosten.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:47

Heb je geen leuke broer of zus waarmee je op vakantie kan gaan?
Ik ben vorige week elf dagen met mijn broertje (van 20 en ik ben 24) naar Bulgarije geweest, was echt enorm top (vorig jaar deden we Mallorca)
In september ga ik voor de eerste keer met beste vriendin op vakantie, ben erg benieuwd!

Hopelijk vind je iemand, misschien dat je met jongerenreizen mee kan gaan, leer je direct nieuwe mensen kennen?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:51

Helaas is mijn zus niet iemand waar ik graag mee op vakantie zou gaan, we hebben veel te verschillende ideeën voor een leuke vakantie.

Met mijn vriend ga ik inderdaad nog wel een dagje naar de Apenheul.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:53

Dat iemand een goede vriendin van je is wil nog niet zeggen dat je dan automatisch met elkaar op vakantie moet he? ;)
Wellicht heeft iedereen een hele andere vakantie voor ogen, wellicht had ze dit al langer met andere vriendinnen besproken. Niemand is verplicht om, in een vriendschap, met de ander op vakantie te gaan.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:55

Waarom ga je dan niet lekker alleen weg :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:55

Ik vind je houding nogal passief heel eerlijk gezegd ;)
Als je zelf graag op vakantie wilt, dan vraag je toch aan je vriendinnen of zij zin hebben om mee te gaan?

Niet op de bank gaan zitten treuren, maar zelf actie ondernemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:18

Goof schreef:
Dat iemand een goede vriendin van je is wil nog niet zeggen dat je dan automatisch met elkaar op vakantie moet he? ;)
Wellicht heeft iedereen een hele andere vakantie voor ogen, wellicht had ze dit al langer met andere vriendinnen besproken. Niemand is verplicht om, in een vriendschap, met de ander op vakantie te gaan.

Ik snap dat je het rot vind maar hier ben ik het ook wel mee eens, waarschijnlijk hebben ze het helemaal niet zo bedoeld. maar vatte jij het ook als vervelend op... kan gebeuren... ik zou het even met ze overleggen, ik heb soortgelijke situatie gehad waar ik héél boos om was omdat ik dacht dat ze me indd niet mee wouden hebben op vakantie :') bleek achteraf een misverstand te zijn, dus mijn tip, niet te gauw oordelen maar eerst overleggen!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:18

Maar wat heb je er zelf al tegen gedaan, TS?
Heb je gevraagd of je mee mocht? Heb je voorgesteld om met zijn allen wat mij betreft een dagje weg te gaan of een weekje?

Je stelt je een beetje als slachtoffer op, vind ik. Tuurlijk is het niet leuk om de hele tijd alleen te zitten, maar van zitten mokken wordt het er niet beter op.
Als ze je niet meevragen, betekent dat nog niet dat ze je haten of niet mee willen. Je kunt ook zelf met plannen komen, hè? ;)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:21

Ik zou om te beginnen niet de kwaliteit van de vriendschap meten aan het al dan niet samen op vakantie gaan. Voor hetzelfde geld is een gezamenlijke vakantie zo'n desillusie dat je daarna een vriendin kwijt bent. Daarbij zou ik, als ik met een vriendengroet op vakantie ga, ook niet iemand van buiten die groep uitnodigen. Te groot risico dat het mis gaat. Want dan moet het én klikken met de hele groep én jullie moeten allemaal hetzelfde idee hebben bij vakantie.

Ik zou gewoon kijken of het mogelijk is om nog een paar daagjes met je vriend (of een van de vriendinnen) weg te gaan en anders alleen iets te gaan doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:24

Als jouw vriendinnen beide vriendengroepen hebben die jij niet kent, is het natuurlijk niet raar dat je jou niet hebben meegevraagd. Maar even los van dat, je zou een reis voor singles kunnen overwegen, ik ken een aantal mensen die daarmee regelmatig op vakantie gaan, juist omdat ze graag zelf kiezen wanneer ze waarheen op vakantie gaan en dat schijnt ontzettend leuk te zijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:10

Op vakantie gaan kan ook makkelijk alleen! Ik ben al 2 jaar met een singlereis meegegaan en kan dit zeker aanbevelen! Of je nu 10 vriendinnen hebt of geen maakt niet uit bij zo'n vakantie. Je gaat gewoon lekker met een groep mensen die allemaal alleen de vakantie instappen, om nieuwe mensen te leren kennen! Aanbieders zijn bijvoorbeeld Cirkel (hele goede ervaring mee) en NoSun.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:16

Je zou natuurlijk ook zelf actie kunnen ondernemen en je vriendinnen vragen of ze samen of vakantie willen. Dat hoeft natuurlijk niet perse vanuit hen te komen. Daar is het nu misschien wel een beetje laat voor, maar wie weet voor volgend jaar? Hopelijk lukt het nu om nog een paar daagjes weg te gaan met je vriend.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 14:16

Ik ben zeker niet boos op mijn vriendinnen, dat probeerde ik niet duidelijk te maken.
Met een singlereis meegaan lijkt me niet iets voor mij, vooral omdat ik pas 18 ben..

Ik heb het met mijn vriendinnen besproken en ik ga in het voorjaar waarschijnlijk met een vriendin op vakantie! Hier kijk ik erg naar uit :) Bedankt voor de tip!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:24

Aangezien je pas 18 bent, misschien is er nog een leuk ponykamp achtig iets voor wat oudere meiden waar je heen kunt? Dan kun je toch nog even er tussen uit :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:28

Ik heb vriendinnen EN ga niet met ze op vakantie.
De redenen zijn: zij gaan liever met hun vriend of kids op stap, verschillende budgetten of verschillende vakantiewensen.
En een keer heeft een vriendschap (toen ik wel met een vriendin op vakantie ging) ternauwernood de vakantie overleefd.
Ik ga met een single reis mee, het leuke is, daar doe je ook weer nieuwe contacten op. En het is altijd gezellig met een groep.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:43

Ik heb genoeg vriendinnen maar er is er maar 1 waarmee ik op vakantie wil..dus niet de kwaliteit van je vriendschap aan een vakantie meten.

Met 1 vriendin wil ik niet op vakantie omdat ze zo kan zeuren, meer dan 1 dag met haar trek ik niet.
Met 1 vriendin wil ik niet op vakantie omdat zij een veel groter budget heeft dan mij. Ik wil bijv naar Spanje en zij naar Las Vegas en daar de hele dag winkelen.
Met 1 vriendin wil ik niet op vakantie omdat ik van zon.zee,zuipen ben en zij van een actieve vakantie.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:48

Je zou met je vriend een weekendje weg kunnen in eigen kand of Belgie/Duitsland.
Een last minute is hartstikke goedkoop en zo ben je er toch even uit!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:23

Ik heb ook een aantal vriendinnen waar ik liever niet mee op vakantie ga.
Hoe lief ik ze ook vind, ik weet dat het gaat botsen als we teveel op elkaars lip zitten.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:34

dammie1 schreef:
Ik heb vriendinnen EN ga niet met ze op vakantie.
(...)
En een keer heeft een vriendschap (toen ik wel met een vriendin op vakantie ging) ternauwernood de vakantie overleefd.

Precies. Ik ben twee keer met een vriendin (en 1 keer met een vriend van mijn toenmalige vriend) op vakantie geweest. Eén van de vriendinnen was na de vakantie einde oefening, de vriendschap met de vriend van mijn vriend heeft het flink te verduren gehad en eigenlijk ging alleen de laatste vakantie met de andere vriendin super...