Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 00:12

Ik woon nu 4 weken in mijn huis en dit is de vierde maal op een rij dat er op zaterdgavond harde muziek wordt gedraaid bij de buren.
Vorige week heb ik al om half 12 aangebeld om te vragen of het zachter kon en toen ging het volume gelukkig wat omlaag.
Vanavond is het echter weer feest, het lijkt wel of ik naast een NL talige kroeg woon (ja het is nog geheime zender ook). Net weer naar buiten gelopen en trof de buurvrouw op de stoep. Ze zei dat ze daar elke zaterdagavond tot een uur of 12 aan het draaien zijn en er is ook altijd visite. Ze zei ook nog dat ze niet wist wanneer ik nou wel of niet moest werken (wat er imo niets mee te maken heeft) en of ze het nou wel of niet hard konden zetten. Heb maar gezegd dat ik wisselende diensten draai, moet wel regelmatig in het weekend werken dus opzich niets aan gelogen. Ook nog gezegd dat ik het overdag en s'avonds geen probleem vond, maar of het dan iig om half 11 een stuk zachter kon zodat ik ook gewoon van mijn nachtrust kan genieten. Nu 10 minuten later staat het helaas nog niets zachter, heb er dus een hard hoofd in of ze er rekening mee zullen gaan houden...
Iemand een idee wat ik hier nog meer aan kan doen? Heb echt geen zin om elke zaterdag tot in de nacht in de herrie te zitten

Sani

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:18

Na een tig aantal waarschuwen zou ik toch een informeren bij een wijkagent of politiebureau.
Ik kan me goed voorstellen dat je het flink zat bent na vier weken op rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:19

De politie bellen? Na een bepaalde tijd hoort het toch stil te zijn?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:19

Politie bellen, na 10 uur is het gewoon verboden voor zover ik weet..

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:23

Hier precies hetzelfde... Alleen hebben wij er doordeweeks ook last van. Ik woon in de Achterhoek en de buurjongens vinden het heerlijk om flink te drinken, schreeuwen enz. Vorige week kwam er zo'n harde knal dat ons huis begon te trillen en mijn broertje werd huilend wakker.
Vanavond stonden er ook jongenst tegen de heg aan te plassen, het is ook erg veel moeite om even naar binnen te gaan.. Onderussen speelt mijn broertje wel daar bij die heg en hebben wij dieren achter die heg staan, waar onder geiten die slapen aan die kant van de heg. Het ergste is nog dat de heg laatst gesnoeid is dus het zal mij niks verbazen dat onze geiten ondergeplast zijn... Morgen maar flink wassen. Mijn moeder heeft er wel wat van gezegd dat ze dit niet op ons terrein wil hebben, kreeg ze nog een grote mond terug ook!

Het is bij ons onbegonnen werk om er iets van te zeggen.. Als dit vaker gebeurd en onze dieren er ook de dupe van worden, gaan wij naar de politie. Wij zeggen er vaak wat van maar ondertussen zeggen ze ja, maar doen ze helemaal niks..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 00:25

Zat zelf ook al aan de politie te denken, maar wil geen stoker en zeiker zijn nu ik hier nog maar net woon. Lastig parket wat dat betreft... Volgende week maar eens kijken of ze zich er wat van aangetrokken hebben.
Het zijn trouwens geen jonge mensen, maar een stel van rond de 55/60 waar ik dus van zou verwachten dat ze een beetje rekening met de buurt houden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:27

Ik zou de buren eens uitnodigen voor een kop koffie (overdag). Klets een beetje over de buurt, over het weer, over de verhuizing etc. Als je een goede band met ze opbouwt is het namelijk veel makkelijker om erheen te lopen en te vragen of het zachter kan. Probeer of je afspraken met ze kan maken. Na 11 uur minder luid lijkt me erg redelijk.

Mocht dat niet lukken kun je de woningbouw inschakelen (indien het een huurhuis is). Als die niets kunnen of willen doen kun je de politie gaan bellen. Maar van dit soort acties worden de onderlinge verstandhoudingen vaak niet beter, dus ik zou proberen dat zo lang mogelijk uit te stellen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 00:35

Het is geen huurhuis, dus dat wordt lastig.
Heb net al gezegd dat als het om half 11 dan zachter gaat ik het nog niet zo erg vind.
Maar we zijn nu bijna 45 minuten verder en het gaat onverminderd door. Moet er verdorie wel om 7 uur uit morgen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:49

Politie bellen. Echt, gewoon doen. Ik heb ook vaak voor mijn buurman de politie gebeld (toen ik nog in Utrecht woonde). Ik vind een feestje zo eens een keer prima, maar elke zaterdag... Wat vinden de andere buren ervan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 00:56

Geen idee, lijkt mij dat de buren die aan de andere kant wonen er ook last van hebben. Of die zitten er gezellig bij, dat kan natuurlijk ook.
Wil de verstandshouding ook niet aan gort helpen, maar mijn (nacht)rust is me ook wel wat waard.
Het staat overigens zo hard dat ik net simpel bij de eerste paar tonen een nummer van black sabbath kon herkennen (iets betere muziek als eerst dat dan weer wel)
bah, ik baal hier echt van, het ontneemt me gewoon het plezier om hier te wonen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 01:13

1 uur vind ik ook wel en beetje laat als je al hebt aangegeven dat je er genoeg van hebt. Ik zou ook de politie bellen. Of nog een keer naar boven lopen en het aardig vragen. Maar dat zou ik alleen doen als je nog geduld hebt om aardig te blijven... Ruzie heb je ook niks aan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 01:17

Loop er nu anders nogmaals heen..
Dan ben je er twee keer geweest.
Stel het blijft doorgaan kan je nu de politie bellen ( of nu bellen)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 08:23

Muziek ging uiteindelijk om half 2 uit. Ben kapot nu...
Ga een boekje bijhouden wanneer ik er last van heb en schakel dan de wijkagent maar in

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:36

ik zou de wijkagent bellen en de situatie uitleggen.
misschien is het een idee om samen met de wijkagent een gesprekje te hebben met je buren.

als er niet geklaagd word denken hun dat niemand er last van heeft dus misschien moet het wat duidelijker gemeld worden :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:46

Liselot schreef:
Geen idee, lijkt mij dat de buren die aan de andere kant wonen er ook last van hebben. Of die zitten er gezellig bij, dat kan natuurlijk ook.
Wil de verstandshouding ook niet aan gort helpen, maar mijn (nacht)rust is me ook wel wat waard.
Het staat overigens zo hard dat ik net simpel bij de eerste paar tonen een nummer van black sabbath kon herkennen (iets betere muziek als eerst dat dan weer wel)
bah, ik baal hier echt van, het ontneemt me gewoon het plezier om hier te wonen

Maar die is al aan gort want als die er zou zijn zouden ze rekening met jou houden, oftewel, geen rekening met hun houden maar gewoon bellen
Wie niet luisteren wil moet maar voelen hoor, 60 of niet....
Sommige mensen denken namelijk dat ze alles maar kunnen maken

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:57

Klagen over muziek zou ik niet doen op het moment zelf. Mensen drinken wat, gaan op in de gezelligheid. Ga er overdag langs (na je dienst) en bespreek het als niet het huis vol visite zit. Die wijkagent zou ik nog even achter de hand houden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:03

Wat een drama. Ik zou gek worden denk Ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:07

Volgende keer gewoon de politie bellen, niemand hoeft te weten dat jij degene bent die heeft gebeld!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:35

Nodig ze van de week eens uit bij jou thuis en breng het dan te spraken. Mochten ze er zaterdag weer geen rekening mee houden zou ik daar eerst nog een keer rond een uur of 10 - half 11 in pyjama op de stoep staan om te vragen of het zachter mag.Want ja sommig mensen willen gewoon slapen! Staat hij dan een uur later nog niet zachter dan zou ik even de politie bellen. Dan heb je er toch alles aan gedaan om het netjes op te lossen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:51

Heel herkenbaar. Ik woon in een rustig klein dorp maar de buurman wiens tuin aan de mijne grenst is aan een tweede pubertijd/midlifecrisis begonnen. Ieder weekend gaat de radio op n hele vervelende Nederlandstalige hopsa heisa zender, de frituur gaat aan of de bbq en hij heeft de hele dag mannen over de vloer waarbij ze herrie maken met brommertjes. Het gespreksniveau is ook dramatisch en vaak op flink volume. Eergisteren hadden ze een pop in brand gestoken en daar kwam toch een rook en stank af! Ik kon gelijk t hele huis door rennen om de ramen dicht te doen en was heel blij dat ik de was al binnen had. Een heel ander type mens dat op een andere manier van zijn weekend geniet, maar OH wat hooo ik dat hij gaat verhuizen! Al weet je niet wat je er voor terug krijgt ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:57

Om 7 uur s'morgens de muziek heel hard zetten is geen optie? :P

Niet netjes misschien maar als je al meerdere keren langs bent geweest om te vragen of het alsjeblieft wat zachter mag en ze luisteren niet dan moeten ze zelf maar ervaren hoe het is....

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:04

Dat is wel heel vervelend Liselot. Lijkt mij echt irritant zulke buren. Ik woon in een huurappartement, en hier is de regel na 22:00 rust in het complex. Heel zelden is er een feestje, en dat vind ik prima hoor. Maar voor de rest toch heel wat mensen die zich daar aan houden. Echt fijn. Wat ik zou doen in jouw geval? Idd even de wijkagent inschakelen en een gesprek aan gaan?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:07

Pfoe ik ken er alles van! Ik woon in een flat met dunne muren en mijn buurjongen is een student die ook feestjes tot 2u snachts geeft. Uiteindelijk is dit voor mij ook een van de redenen dat ik nu op zoek ben naar een ander (huur) appartement..

Is het misschien een idee als je weet dat je op zondag zo vroeg op moet het aangeeft bij je buren op zaterdagmiddag? Ik weet dat dat eigenlijk heel absurd is maar ik denk dat als je de politie gaat bellen dit mensen zijn die je dan extra gaan "irriteren". En dan maar oordoppen kopen? Deze mensen zijn waarschijnlijk nog een hele tijd je buren en neem aan dat je niet na 4 weken al ruzie wilt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook echt niet kunnen en zou me er ook mateloos aan kunnen irriteren en een gruwelijke hekel aan deze mensen krijgen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:59

Ga om 8:00 's ochtends maar boren dan. In de muur. Lang. :j

Nee, geintje. Zou je een contact kunnen zoeken met de vorige eigenaar en kunnen uitvinden of hij/zij er ook zo'n last van had(den)?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:05

Wijkagent zat ik ook aan te denken, als het volgende week weer feest is en het dus rond half 11 niet zachter gaat ga ik die maar eens inschakelen. Na 2 keer zou de boodschap toch al over moeten komen toch?
Vorige eigenaar van dit huis heb ik geen contact meer mee, de overdracht is niet zo lekker verlopen (verhaal staat wel op bokt) en heb dus echt geen trek om contact met hun te zoeken.

En dan nog te bedenken dat ik me met klussen al bezwaard voelde als we na 9 uur 's avonds nog bezig waren :o