Oke, nu voel ik me echt stom,down...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Oke, nu voel ik me echt stom,down...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:00

Hoihoi,

Ik zal op het volgende stuk vast commentaar krijgen over hoe stom ik wel niet ben geweest, misschien ook niet.. maar wil het echt kwijt aan iemand want het vreet me op van binnen..

Ik ken nu al anderhalf maand een jongen waar ik mee ben gaan daten. Ik had vanaf het begin niet echt kriebels of een verliefd gevoel, maar als ik hem niet zag miste ik hem wel, en dacht veel aan hem. Ook als ik hem op skype zag kwamen de vlinders naar boven, maar toch bleef bij mij de twijfel of ik wel echt gek op hem was of dat het vriendschap was en meer niet. Hij woont niet in de buurt dus zien we elkaar maar 1x per week.

Omdat ik een verleden heb met veel pesten en ook met mannen het 1 en ander meegemaakt heb, had ik ook een flinke muur om me heen gekregen wat betreft relaties. Ik heb hem dit verteld, dat ik het lastig vond, en hij begreep dit en respecteert me dan ook en doet alles dan ook heel rustig aan en met veel geduld.. Juist door dit verleden wist/weet ik niet goed of ik nu gek op hem ben als vriend of meer in hem zie, maar het misschien onbewust wegduw of daardoor geen verliefdheid voel. Ik wou hem dus een kans geven.

Nu heb ik gisteren weer met hem gedate. Eerst wat wezen eten, daarna gewandeld en bij mij thuis een ijsje gegeten en wat t.v gekeken. Was gezellig. Daarna nog even wezen rijden voordat hij naar huis ging, maar van het 1 kwam het ander en zijn we in de auto dus all the way gegaan..

En nu.. nu heb ik spijt.. gigantische spijt! Ik weet amper wat ik voor hem voel, en ben zo stom geweest het met hem te doen.. Ben misselijk, voel me down, en kan mezelf echt voor mijn hoofd slaan. Hij vond het helemaal geweldig en vind me nu nog leuker als daarvoor. (hij vind mij dus wel helemaal geweldig en is verliefd) en ik kan nu alleen maar denken, wat heb ik gedaan! Ik zit er nog dieper in en kan nu moeilijk tegen hemzeggen van, joh vond het leuk met je, maar voel niet wat ik hoor te voelen.. Ik voel me enorm rot en heb niemand om het er mee over te hebben, omdat ik uit een christelijk gezin kom en sex zo snel dus echt uit den boze is.. hierdoor voel ik dus nog meer spijt. Ik kan mezelf wel. Ik geef die jongen steeds meer hoop dat het wat word, terwijl ik er zelf niet eens zeker van ben..

Ik wou het gewoon even kwijt aan iemand, en zeg gerust wat je er van vind, maakt niet uit. En ook zou ik het fijn vinden om te horen wat jullie er van vinden en hoe jullie nu verder zouden gaan als jullie in mijn schoenen stonden.

Papegara

Re: Oke, nu voel ik me echt stom,down...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:03

Stja, in sommige situaties doe je 'stomme' dingen:
Mijn relatie was gister een week uit, en werd gister wakker naast een oude scharrel. ook spijt, maar terug draaien kan je het niet.

Praat er met hem over zou ik zeggen of met vriendinnen. Zoals ik al zei, terugdraaien kan niet.. :(:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:05

Terug draaien kan inderdaad niet..
Denk goed na, hoe je over hem denkt. Hoe lastig het ook is. Ik ken het gevoel deels. Mijn relatie is begonnen met scharrel - vriendschap - relatie. Ik had met hem gezoend, oke het is geen sex maar toch, daarna had ik spijt en ben ik erg gaan twijfelen. Ik heb hem een kans gegeven want ik was toch wel erg graag bij hem, nu zijn wel al anderhalf jaar samen en ik ben smoorverliefd. Ik gaf het een kans, ik had het weg gestopt en zodra ik het een kans gaf ( de verliefheid, het houden van ) voelde ik dat ik echt smoorverliefd ben :D

Nouja, weet niet of je er wat aan hebt.. Maar misschien moet je proberen toe te geven aan je eigen gevoel? Of het nu wel verliefdheid is of niet..

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:20

Bedankt voor jullie reacties, het doet me goed om even te horen hoe anderen erover denken zonder dat iemand oordeelt of wat dan ook.. Het is een enorm lieve/leuke jongen, er is niks mis mee, en wat ik al aangaf, geen idee of ik het gevoel wegstop, of dat ik hem gewoon meer zie als vriend.. daar wil ik gaandeweg achter komen. Alleen voelt het wel 'fout' om de volgende keer dat ik hem zie weer sex te hebben, wil ik ook niet, juist door de twijfels. Kan ik dit hem gewoon zeggen? Dat ik liever toch nog even wacht voor we verder gaan (nog een keer bij elkaar het bed in duiken bedoel ik dan), ookal hebben we het dus al gedaan?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:22

Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift, :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:23

gewoon je grens aangeven

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:23

Iedereen doet wel eens iets waar hij/zij later spijt van krijgt en lust is soms een 'gevaarlijke' invloed!

Denk goed na wat je zelf wil en praat daar eerlijk en open met hem over.

Succes

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:25

Ja tuurlijk kun je dat zeggen, hij zal jou keuze daarin moeten respecteren. Leer hem lekker kennen, dat kan ook zonder sex :j
Ik weet niet in hoeverre jou verleden jou tekent, maar stel je wel open voor het 'houden van' want misschien wil je het liever niet en stop je het daarom weg. Hou je het daarom op afstand want een vriend is veiliger dan een relatie. Misschien moet je er ook met hem over praten, gewoon open kaart. Hoe jij denkt, hoe jij je voelt en wat je dwars zit. Misschien pakt hij het dan ook anders aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:29

Gewoon eerlijk zijn en het zeggen. :)
Je kan het maar beter uitspreken. Dat je er spijt van hebt en dat het niet verstandig was. Dat je hem aardig vindt maar niet weet of er meer in zit. Klaar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:47

Suzanne F. schreef:
Je kan het maar beter uitspreken. Dat je er spijt van hebt en dat het niet verstandig was. Dat je hem aardig vindt maar niet weet of er meer in zit. Klaar.

:j
Het is helemaal niet erg dat je een fout hebt gemaakt, dat doet iedereen...
Maar je wéét dat je niet verder wil en dat moet je nu wel gaan zeggen zodat je daar in ieder geval geen fout mee maakt, scheelt weer op de foutenlijst. ;)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:59

Ik zou zeggen dat je het wat te snel vindt gaan en hem eerst wat beter wou willen leren kennen voordat jullie weer wat verder gaan.
Als je het niet in het echt durft te zeggen zou je het altijd via whatsapp kunnen doen.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 20:00

MirandaFuego schreef:
Suzanne F. schreef:

:j
Het is helemaal niet erg dat je een fout hebt gemaakt, dat doet iedereen...
Maar je wéét dat je niet verder wil en dat moet je nu wel gaan zeggen zodat je daar in ieder geval geen fout mee maakt, scheelt weer op de foutenlijst. ;)

Nou, dat weet ik dus niet.. als ik hem via skype zie of in het echt, voel ik wel wat voor hem.. het is alleen niet dat ik helemaal hoteldebotel ben, en wil er dus achter komen of dit van vroeger/muurtje is, of dat ik hem gewoon heel erg aardig vind en that's it.. dat maakt het ook allemaal net iets lastiger. Ik ben ook nooit echt verliefd geweest (ja als kind/puber, maar dat vind ik niet echt tellen) Ik voel me goed bij hem, vertrouw hem, vind hem lief/leuk, maar toch zit er twijfel.. Ik denk inderdaad dat ik hem eerlijk vertel dat ik toch nog even wil wachten met de sex, hij kent mijn twijfels, heb dit eerder aan hem vertelt omdat ik wel eerlijk wil blijven. Het doet me heel goed, de reacties..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:07

Nou wat mijn ervaring is met verliefd zijn is dat je daar niet over twijfelt, leeftijd/ervaringen maakt niet uit, die vlinders doen wat ze willen! :D
Maar het is in ieder geval goed om eerlijk te zijn, ook over je gevoelens, dan weet hij tenminste wat er speelt en kan hij zelf daar ook in kiezen of hij het wil op deze manier. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:11

Je moet een hoop kikkers kussen voor je de juiste prins kust.

Zie het als een leermoment.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:11

Zoiets kan best groeien hoor! Zeker als je twijfelt kun je jezelf meer aan het twijfelen doordat je je steeds afvraagt of het wel goed is. Geloof me, ik ken het :+
Je hoeft de seks ook niet gelijk een fout te noemen, je kunt gewoon zeggen dat je het toch wat te snel vind gaan en even een stapje terug wil doen om hem wat beter te leren kennen. Ik persoonlijk zou dit gewoon via whatsapp oid zeggen zodat jullie voor de volgende date weten waar je aan toe bent en je niet zenuwachtig hoeft te zijn om het te zeggen. Zeker omdat de kans dat je op het moment zelf niets zegt best groot is :+

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:07

Een belangrijke levenwaarde voor mij: "wat je ook (niet) doet, heb NOOIT achteraf spijt."

Spijt is waardeloze emotie. Je kan de tijd niet terugdraaien, en het heeft absoluut geen zin om jezelf naar beneden te halen of jezelf in twijfel te gaan trekken omwille van iets wat je toch niet kan veranderen. Verder neem ik aan dat hij je niet gedwongen heeft? En dat je het op het moment zelf ook wel wilde? Al wilde je het omwille van de pure lust, laat het dan om de lust geweest zijn. Je moet leven in het moment, genieten van het moment. Was het in het moment zelf fijn? Dan was het fijn, en hoe absurd is het om spijt te hebben van iets wat je fijn vond?

Leer er je lessen uit, geef aan de jongen/man in kwestie aan dat je heel wat mixed feelings hebt, en leef in het moment. Overdenk niet alles, maar laat het over je komen. Geniet van de momenten dat je bij 'm bent, ook al is het niet helemaal hoteldebotel, want dat hoeft hélemaal niet zo te zijn. Als je er maar van geniet, maar moet dat helemaal niet te zijn.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 14:05

Even een update..

Na goed nadenken heb ik de knoop doorgehakt en hem vertelt dat ik niet door wou gaan. Er waren te veel twijfels van mijn kant en ook de kriebels waren er niet, en vond het daarom beter om eerlijk te zijn er ermee te stoppen. Ik mis de aandacht en genegenheid van hem wel, en ook hem als persoon, maar sta nog achter mijn keuze, hoe rot die ook voelt. Toch op 1 of andere manier kan ik het nog niet helemaal een plek geven, denk dat dit ook tijd nodig heeft. En dan vooral ook dat ik het met hem gedaan heb, voelt heel fout voor me. In het verleden ben ik ook al te snel met iemand het bed in gedoken, en had hier zo enorm veel spijt van, dat ik mezelf beloofde dit niet meer te doen. En nu heb ik het dus zo weer gedaan, en voel me hierdoor echt niet goed en snap ook niet waarom ik me zo makkelijk opstel daarin.. Ik kaner met niemand over praten hier thuis, en wil dit ook niet, maar het knaagt wel aan me. Hoop dat ik alles snel een plek kan geven want heb het idee heel erg te blijven hangen in het gevoel van spijt en gemis, en dat wil ik niet! Allemaal sowieso heel erg bedankt voor de reacties, waardeer ik enorm!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:08

Een pluim voor je dat je er zo mee om gaat, komt allemaal wel goed met jou. :(:)