Nieuwe pannen kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Nieuwe pannen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 19:28

Nadat ik vandaag de vis in kleine stukjes uit de pan moest halen en het knapperige laagje achterbleef ben ik het helemaal beu. Morgen ga ik voor nieuwe pannen. Ik hoor geweldige verhalen over keramische pannen, heeft iemand ervaring? Of toch gaan voor de (niet giftige) anti-aanbaklaagpannen. Of misschien nog iets anders in pannenkand dat ik niet ken? Merken misschien?
Wie heeft tips?

hesterve

Re: Nieuwe pannen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:36

ik heb een stel keramische pannen gehad maar was daar niet echt tevreden over(ongeveer(€30 per pan, niet heel duur maar ook niet goedkoop vind ik) na een tijdje bleef ook alles aan de bodem plakken...
Heb pannen van de Dille&kamille gehad en die vond ik echt helemaal super(waren iets duurder ong€50 per pan) . Heb 1 pan wel veel te heet laten worden en die werd ietsje minder maar nog beter dan een tefal pan haha, Nu hebben we sinds 3 weken een nieuwe keuken met inductie kookplaat en kan ze helaas niet meer gebruiken want die werken niet op inductie :(
Heb nu pannen van Fagor maar kan dus nog niet zeggen hoe ze zich houden(de eerste indruk is goed)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:37

In 'gewone' anti-aanbakpannen kan je niet bakken en braden. De laag verdampt bij de temperatuur die je nodig hebt om goed te bakken en braden. Er schijnen tegenwoordig idd anti-aanbakpannen met een gesmolten zandlaag (in feite glas) te zijn, die die temperatuur wel aankunnen.

Klassiek is gewoon een goede zware gietijzeren pan. Mits goed verwarmd en met voldoende boter kan daarin eigenlijk niets aanbakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:37

Ik heb een keramische pan gekocht een tijdje geleden, een goedkope van de kijkshop om eens te proberen, en hij bevalt me echt goed :j Het eten bakt minder snel aan dan bij de gewone anti-aanbak pannen, en is makkelijker schoon te vegen omdat ie zo glad is.. En ik denk ook dat hij sterker is en langer mee gaat. Ik kan em ook gerust met een schuursponsje schoonmaken zonder bang te hoeven zijn dat de laag kapot gaat. Ik vind em ideaal!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:45

hier ook 1 keramische pan, tijdje geleden eens bij de ah meegenomen.
bevalt mij goed, een ei bakken zonder boter of ander vet in de pan is mogelijk, glijd zo de pan uit, je bord op(ik moest het even testen ;) )

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:50

wij hebben ook keramische pannen 2 stuks... Zaten bij ons kerst pakket. Wat een ellende... Nummer 1 ligt al in de kliko. Nummer twee gaat ook bijna. Pannen zijn nu ongeveer 7 maanden oud.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:13

Ik heb gewoon tefal koekenpannen met anti aanbaklaag en al zou ik willen krijg ik het niet voor elkaar dat het aanbakt :') :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 17:16

Manzano, ze zijn nu 8 jaar oud dus gewoon versleten. Vlees gaat nog wel, maar vis is gewoon niet meer te doen.
Het is er niet meer van gekomen vandaag, gelukkig hoef ik niet te koken vanavond ;) aankomende week zsm de stad in!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:09

secricible schreef:
Manzano, ze zijn nu 8 jaar oud dus gewoon versleten. Vlees gaat nog wel, maar vis is gewoon niet meer te doen.
Het is er niet meer van gekomen vandaag, gelukkig hoef ik niet te koken vanavond ;) aankomende week zsm de stad in!

Dan mag het wel een keer ja!! Maar als ze 8 jaar goed bevallen zijn..... waarom overstappen op wat anders??

Bedoelde met mijn eerdere post overigens alleen dat mijn tefal pannen gewoon goed bevallen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:12

Wij hebben pannen van Ikea, volgens mij de 365+ serie, ik vind ze erg goed en ze blijven gewoon mooi.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:15

Ik heb de budget keramische pannen van de marskramer. Wat een vreselijk slechte pannen, werkelijk alles bakt erin aan en ze zijn heel moeilijk schoon te krijgen. Na elk gebruik moet ik ze inspuiten met dasty en dan schoon schrobben met een schuurspons... Het is dat ik ze cadeau heb gekregen anders waren ze allang in de kliko beland.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 18:32

manzano schreef:
secricible schreef:

Dan mag het wel een keer ja!! Maar als ze 8 jaar goed bevallen zijn..... waarom overstappen op wat anders??

Bedoelde met mijn eerdere post overigens alleen dat mijn tefal pannen gewoon goed bevallen.

In principe hoef ik niet per se wat anders, maar 8 jaar geleden was keramisch nog niet echt bekend en als ik de reclames zie dan beloven doe heel wat. Stevige pannen, geen vet meer nodig en makkelijk schoon te maken. Maar als ik jullie zo hoor valt dat dus aardig tegen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:40

Ik ga binnenkort denk ik weer tefal pannen halen. Zelfs de oedkoopste pannen van de ikea zijn prettiger in gebruik dan die keramische dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:44

Heb een keramieke maar die gaat binnenkort toch echt naar de schroot. Ga gewoon weer over op een goede gietijzeren.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:53

Na jaren Tefal en elk jaar een andere, terwijl ik altijd netjes plastic spatels gebruik heb ik vorig jaar een goedkoop type keramische gekocht.
Om eens uit te proberen.
In het begin kun je echt een ei bakken zonder boter.
Na een paar maanden lukt dat niet meer.
Maar met een beetje olie gaat het prima. En super gemakkelijk schoon te maken.
Ik hoef geen enge tefal meer :)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:22

Wij hebben (behalve nog enkele oude pannen van Tefal) 2 pannen van Greenpan. Deze zijn ook met een anti-aanbaklaag, maar een gezonde. Aanrader dus.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:31

Swiss diamond pannen, echt wonder pannen.
Werk in een slagerij waar we ze verkopen, iedere klant komt tevreden terug.

Het zijn pannen die gemaakt zijn van staal diamant en daardoor niet kunnen aanbakken of krom trekken. Mocht dit wel gebeuren krijg je gewoon een nieuwe pan aangezien er levens lange garantie op zit! Zelfs al zitten er krassen op dan mag de pan nog steeds niet aanbakken of krom trekken. Ook zal je zonder boter kunnen bakken, vaak word dit wel gedaan omdat het gewoon lekker is met boter maar dit zou dus niet hoeven.
Wij verkopen veel van deze pannen in onze slagerij, hebben proefpannen staan die mensen mogen testen voor een week en 9 van de 10 mensen neemt dan ook weer 1 mee naar huis.
Echter hangt er aan deze pannen een prijskaartje, ze zijn zeker niet goedkoop maar hierdoor zal je dus nooit meer pannen hoeven kopen.

Zeker een kijkje waard, hierbij een linkje http://www.swisskitchen.eu/contents/nl/d5_Swiss_Diamond_-_SwissKitchen.ch.html

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:32

Heb je ze zelf ook?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:34

Ik woon nog thuis (bij mijn ouders) en heb ze dus zelf niet mijn ouders vinden het echt te veel geld maar mijn baas heeft ze wel en die is er ook helemaal blij mee! Verder hebben veel van onze vaste klanten ze inmiddels ook en heb ik er nog geen slecht verhaal over gehoord.

Misschien een verkooppunt op zoeken die ook testpannen heeft dan kan je het zelf testen

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:06

Hier altijd dure bakpannen gehad van het merk Scanpan. Die dingen gaan na een maand of 12 bladeren op de randen (aan de zijkant bovenop). Teruggegaan naar de winkel in Gouda maar Scanpan zei dat we ze al te lang hadden om er wat mee te doen. Die we toen hadden hebben we pas na 2 jaar een keer bij die winkel langsgebracht omdat ik er nooit in de buurt kom. Maar het kwam nooit voor...die ik nu vorige week weggooide hadden we 12 maanden ofzo. Zowel de kleine als de grote variant hadden hier weer last van. Mijn man had dit merk altijd al, ik nooit, normaal Tefal. Nu dus weer gewoon voor de goedkopere versie gegaan. Dus nu heb ik Ikea rakkers gekocht en ze bevallen tot nu toe erg goed. 2 bakpannen en een wokpan met deksel. We koken keramisch.