Betaalde vakantiebaan met dieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Betaalde vakantiebaan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 19:08

Hi!

Ik ben benieuwd wie hier allemaal een vakantiebaan heeft met dieren?
Omdat ik zelf ook een vakantiebaan zoek zou ik graag jullie ervaringen/tips/ideeën horen!

Brand los :)!

Thats_Me

Re: Betaalde vakantiebaan met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:49

Vroeger wel gehad, maar daar via school en stage ingerold. Oftewel héél véél geluk gehad.

In principe zou ik zeggen een betaalde vakantiebaan in de dieren is vrijwel onmogelijk. Daarbij ben je wel heel laat met zoeken voor een vakantiebaan. Ik wens je succes hopelijk vind je nog iets.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:52

dan zul je als vrijwilliger in het asiel kunnen proberen.
betaald ben je inderdaad al te laat mee o.a.

ik had dit werk wel, maar dat kwam na mijn stage daar. (ik deed de opleiding dierhouderij)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:57

Ik werk als weekendwerker en vakantiewerker dierverzorging bij een dierentuin. Niet echt vakantiewerk omdat ik ook elke zaterdag werk, maar toch deels. De meesten rollen er in via stages en dergelijke. Ikzelf heb gesolliciteerd toen er een functie beschikbaar was en uit de honderden brieven ben ik de gelukkige geworden :D
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 12-07-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:00

Ik val in als dierenartsassistente op een praktijk, wanneer de andere assistentes op vakantie zijn. Ik ben zelf afgestudeerd als dierenartsassistente en heb op deze praktijk mijn laatste stage gedaan en vorig jaar ook al zomerwerk. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:10

Als 14 jarige wordt het sowieso lastig denk ik..
Kan je geen honden uitlaten o.i.d.? Je kan altijd een advertentie ophangen bij de supermarkt. Of op mensen hun dieren passen als ze op vakantie gaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:15

Licht niet-industrieel werk
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen helpen bij licht, niet-industrieel werk. Bijvoorbeeld:

Helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel, zoals helpen bij het vakken vullen of helpen bij het inpakken.
Helpen bij lichte werkzaamheden in de landbouw, zoals groenten en fruit plukken, lichte oogstwerkzaamheden, het voeren van kleine dieren.
Werken aan de lopende band onder bepaalde voorwaarden (zoals het ondertekenen van een overeenkomst tussen de werkgever, de ouders/ verzorgers en het kind).
Helpen bij lichte werkzaamheden bijvoorbeeld bij een manege, op een camping of in een speeltuin.

Dus misschien dierenoppas in je buurt? :)
(Al ben je wel laat met organiseren, de echte banen zijn allang opgevuld. Meeste roostermakers beginnen daar al in februari/maart (!) mee.)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:39

Bedankt iedereen!