Portemonnee met rijbewijs kwijt! Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Portemonnee met rijbewijs kwijt! Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:23

Wie helpt mij mee brainstormen? Ik kan wel wat meedenkers gebruiken!
Toen ik gisteren mijn bankrekening wilde checken, kwam ik erachter dat ik mijn portemonnee nergens kon vinden. Nu ben ik wel vaker iets kwijt(mobiel, sleutels) en maakte ik mij niet meteen druk. Echter, toen auto, huis, ouderlijk huis en de hele omgeving hiervan op de kop waren gezet, begon ik toch wat zenuwachtig te worden.
Een schets van de situatie:

Na mijn werk en paardrijden heb ik woensdag rond 12 uur getankt bij de Gulf in Smilde. Ik heb mijn pinpas uit mijn portemonnee gehaald en gepind. Daarna heb ik mijn pinpas weer in de portemonnee gedaan.
Hierop ben ik naar mijn ouderlijk huis gereden. Ik heb mijn tas mee naar binnen genomen maar ben niet bewust met mijn portemonnee bezig geweest.
Hierna ben ik naar mijn eigen huis gegaan. Ik heb mijn tas mee naar binnen toe genomen. Later ben ik met de auto naar mijn broertje gegaan omdat hij naar de uitlaat moest kijken. Ik had op dit moment geloof ik geen tas mee.

's Avonds ben ik met een hele groep naar Pathé Groningen gegaan. Voordat we weggingen heb ik mijn vriend nog gevraagd of hij zijn portemonnee mee nam (bij mij meestal een teken dat ik mijn eigen spullen niet kan vinden... maar dit weet ik dus niet meer). Daarna zijn we naar Het Pakhuis in Groningen geweest. Hierna zijn we in de auto van een vriend gestapt en weer naar Assen gereden.
Eenmaal in Assen zag ik in een flits mijn pasgestolen fiets staan! Wij omgekeerd en de auto uitgegaan, maar het bleek een andere kleur te zijn. Mijn vriendin had opgemerkt dat mijn tas rechtop uit de auto was gevallen en heeft deze er weer in gedaan. Daarna zijn 4 personen via die kant de auto weer ingestapt.
De volgende dag heb ik als een malle het hele huis opgeruimd en kwam ik er 's middags achter dat mijn portemonnee weg was.

Mijn portemonnee kan:
-Bij mijn ouders thuis of om het huis uit mijn tas/auto zijn gevallen. Echter is hier niets te vinden. Buren zijn gevraagd, mannen van de groenvoorziening(waren donderdagochtend bezig) zijn gebeld. Niets.
-Bij mij thuis uit mijn tas/auto zijn gevallen. Op ons plein/parkeerplaats en wijde omgeving is echter niets te vinden. Buurtkinderen gevraagd, houden een oogje in het zeil.
-Bij Pathé uit mijn tas zijn gevallen. Hier werd echter direct na de voorstelling opgeruimd en er is niets gevonden.
-Bij Het Pakhuis uit mijn tas zijn gevallen. Niets gevonden.
-Bij onze drieste terugsteel-actie uit mijn tas/ de auto zijn gevallen. Echter stond de tas nog keurig rechtop en zijn er minstens 4 mensen overheen gelopen die 'm dan niet hebben zien liggen. Supermarkt ernaast en buurtkinderen weten van niks.
-Ergens in mijn huis keurig opgeruimd in een kast liggen. Uiteraard maakt dit idee mij helemaal gek :')

Ik heb direct mijn 2 pinpassen geblokkeerd en heb de portemonnee op websites en bij de gemeente als vermist opgegeven. Echter ben ik nog wat terughoudend met het aanvragen van een nieuwe OV-kaart (11,- maar dat is op zich wel te doen) en aangifte doen van verlies van mijn rijbewijs (om en nabij de 60,-...), vooral omdat ik zo warrig ben en ik mezelf er zo voor aan zie om die portemonnee ergens opgeruimd te hebben hier in huis!

Wat is nu wijsheid? Wat moet ik doen? Ik ben al een groot stuk van de buurt doorgestruind, heb in winkels en scholen gevraagd, heb mensen aangesproken, Pathé/Het Pakhuis/Alescon etc. gebeld... als ik nu maar gewoon wist dat hij echt weg is, maar ik weet niet hoe en wanneer...

Iemand tips? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt ;-)

Mars

Re: Portemonnee met rijbewijs kwijt! Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:40

Zo te lezen heb je overal gekeken en ben je alle opties nagegaan. Mijn advies: laat het eventjes los.
Ik ben ook wel eens mijn pinpas kwijt geweest, hele huis gekeerd, al mijn kleding doorzocht, o-ve-ral gekeken en niet kunnen vinden. Toen heb ik het maar even los gelaten en ineens bedacht ik me een dag later midden in de nacht dat de voering van mijn tas stuk was, en ja hoor: daar was hij tussen geglipt!

Dit heb ik vaker gehad met spullen, ineens krijg je dan een ingeving. En vind je hem niet dan zou ik toch die aangifte maar gaan doen, want officieel mag je nu niet autorijden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:46

Maeve schreef:
Hierna zijn we in de auto van een vriend gestapt en weer naar Assen gereden.
Eenmaal in Assen zag ik in een flits mijn pasgestolen fiets staan! Wij omgekeerd en de auto uitgegaan, maar het bleek een andere kleur te zijn. Mijn vriendin had opgemerkt dat mijn tas rechtop uit de auto was gevallen en heeft deze er weer in gedaan. Daarna zijn 4 personen via die kant de auto weer ingestapt.
De volgende dag heb ik als een malle het hele huis opgeruimd en kwam ik er 's middags achter dat mijn portemonnee weg was.

Portemonnee in de auto van vriend waarin jouw tas was omgevallen?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:48

Tankstation is geen optie?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 15:32

Bedankt voor de reacties! Mars, dat is idd nu het beste om te doen denk ik. Wachten op die ingeving!
Selka en Floor, had goed gekund maar helaas niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:34

Het kan best zijn dat hij bij het tankstation op het dak van je auto heeft gelegen? Er af gevallen is en door iemand gevonden / gejat? := (althans dat kan mij overkomen)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:36

misschien kunt u wel effen naar ik bank bellen en zeggen dus u pasje kwijt ben en ze die kunnen blokeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:37

lovelady1 schreef:
misschien kunt u wel effen naar ik bank bellen en zeggen dus u pasje kwijt ben en ze die kunnen blokeren

:=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:37

lovelady1 schreef:

Wat zeg je? :7

Heel vervelend, TS! Ik kan er niet tegen wanneer ik iets niet kan vinden en kan me dan helemaal wezenloos zoeken.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 16:05

Jans, nee dat kan niet want ik droeg op dat moment een hemdje en rijbroek en kon daarin mijn portemonnee niet kwijt, dus heb heel bewust mijn pinpas alleen meegenomen om te betalen en deze later weer teruggestoken!
Lovelady, uiteraard zijn beide passen geblokkeerd.

Bedankt allen! Ik ben ondertussen naar het gemeentehuis in Assen geweest en heb die van Midden Drenthe gebeld (die laatste gaf me even heel veel hoop door opeens te roepen ''Oh maar wat is dit dan? En u bent hem afgelopen week kwijtgeraakt he? En hij is rood he? *rommelrommel*'', dus ik helemaal zweten maar dat bleek 'm niet te zijn :'().
Helaas nog niks gevonden, maar heb de tip gekregen een weekje af te wachten... misschien dat iemand 'm nog wel komt afleveren of dat ik 'm in een vlaag van verstandsverbijstering alsnog ineens terugvind?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:10

heb je in ieder geval nog een week om te zoeken <<)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 16:15

En een week om mezelf gek te maken :') Aan de ene kant denk ik gewoon knoop doorhakken XD maar pff wat een geld en 2 weken wachten op een nieuw rijbewijs...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:17

Heb je de tas nog wel?

Ik ben namelijk wel eens mijn paspoort kwijtgeraakt, ook toen alles afgezocht want ik ging buiten Europa op vakantie. De tas die ik 3x doorzocht had, waarvan ik overtuigd was dat mijn paspoort daarin zat, bleek op vakantie toch het paspoort te bevatten :+ Voor niks met spoedkosten een nieuw paspoort aangevraagd.

Nu heb ik er dus twee en ik zo vreselijk handig als ik ben weet niet meer welke geldig is.. Dus ik hoop de USA dit jaar binnen te komen.. :')

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:28

Dat kun je toch zien aan de afgiftedatum? En lijkt me de laatste. Anders even navragen bij gemeente.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:29

Mijn beurs incl alle passen is ooit eens gestolen door een hond en dat heeft ruim een week in de tuin gelegen.
Toen de hond mijn radio frontje jatte vond ik pas alles terug.... Uiteraard alles geblokkeerd en opnieuw aangevraagd.

Heb nooit tegen mijn werkgever gezegd dat alles gejat is door een hond want hij had ipv alleen mijn tankpas zo'n beetje 10 tankpassen laten blokkeren.. :o

Verder beste is om rustig even na te denken,even van je afzetten en dan alles nogmaals goed na kijken (bv in de auto onder de mat maar ook onder de stoel)

Succes!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:35

Dora88 schreef:
Dat kun je toch zien aan de afgiftedatum? En lijkt me de laatste. Anders even navragen bij gemeente.

Die is dus hetzelfde gehouden als ook de datum tot wanneer het paspoort geldig is -O-

Ik ga de gemeente maar bellen ja.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 17:31

De tas heb ik nog wel! Zowel degene die ik mee had op het moment van tanken als degene die ik 's avonds mee had naar Groningen. En ik weet niet zeker of de portemonnee wel of niet mee is geweest naar Groningen XD Was handig geweest om te weten, kon ik al heel wat mogelijkheden uitsluiten.
Ik ben van plan om alles morgen even van me af te zetten... en daarna zo nodig de zoektocht weer te hervatten. Beetje zonde, heb niet zoveel te besteden en was net lekker wat geld bij elkaar aan het sprokkelen door spulletjes te verkopen op MP...

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:55

Politie in assen al gebeld voor gevonden voorwerpen?
Bij ah to go langs geweest?
Goed in de auto gezocht?
In assen is het tegenwoordig niet zo eerlijk meer met mensen die netjes iets terug brengen..
Hmm..

Edit: herstel typfouten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:01

Jans schreef:
Het kan best zijn dat hij bij het tankstation op het dak van je auto heeft gelegen? Er af gevallen is en door iemand gevonden / gejat? := (althans dat kan mij overkomen)

Dat dacht ik ook al. Heb het zelfs wel eens zien gebeuren zonder dat diegene stopt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:32

Christiene schreef:
Jans schreef:

Dat dacht ik ook al. Heb het zelfs wel eens zien gebeuren zonder dat diegene stopt.

Heb onze buurman zijn portemonnee eens gevonden op straat, bleek dat ie ook van zijn auto was :=

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:43

De portemonnee op de auto is hier absoluut niet aan de orde geweest, geen twijfel over mogelijk!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:57

Heb je hem al? Of nog aan het zoeken?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:25

Balen, ik heb woensdag ook m'n portomonnee (wat, m'n hele tas verloren/gestolen). Anderhalve dag bezig geweest met alles aanvragen etc. Hoop dat jij 'm nog vindt!