Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:55

Ja, dit vroeg ik me zomaar af :7
Doe jij nu werk waarvan je zegt: 'Dat kan ik tot m'n pensioen makkelijk volhouden.' of is dit niet je ideale baan en wil je in de toekomst toch wat anders doen? Dit hoeft natuurlijk niet je droombaan te zijn, maar hoeveel mensen kunnen uberhaupt hun droombaan krijgen? Daarom is het soms moeilijk om met een minder ideale baan toch genoegen te moeten nemen.

Ik ben min of meer in dit werk gerold (hippische journalistiek/nieuwsjager, maar heb geen journalistieke achtergrond). Via mijn werk heb ik wel de kans om meer kennis en ervaring op te doen. Ik werk vanuit huis wat natuurlijk ideaal is. Ik zou dit werk voor mijn gevoel nog decennia lang kunnen doen. Het ligt me en het verveelt absoluut niet. Het is geen 9 tot 5 baan (gisteren van half 6 's ochtends tot half 10 's avonds gewerkt :x ) maar heb wel het voordeel dat ik tussendoor dingen kan doen, zoals het huishouden of sporten. Ook is er groei mogelijk. Ik ben dus tevreden, al is het in de huidige economische tijd altijd maar afwachten of je baan volgend jaar nog bestaat.

Ik vroeg me dus af of anderen hier ook gewoon tevreden met hun baan zijn en zich dit in de toekomst ook nog jaren zien doen, of heb je andere plannen voor jezelf en is dit een tussenstap?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-07-13 13:01, in het totaal 5 keer bewerkt

kiki1983

Re: Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:56

Ik wil mijn werk mijn hele leven wel doen. Ik ben er denk ik voor gemaakt haha

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:57

Mijn huidige baantje (schoonmaak): nee.
Het werk dat ik over vijf weken ga doen hopelijk wel :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:00

Poeh ik denk als ik dit werk tot mn pensioen blijf doen ze me voor die tijd al kunnen opbergen haha.. Werk als productiemedewerker aan de lopende band.. Tis echt leuk en gezellig werk maar lichamelijk toch wel funest...

Dus nee ik zou dit niet tot mn pensioen willen doen :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:01

Kijk uit met productiewerk hoor tatjana! Ik deed dat ook. 8 uur op een dag volkomen stilstaan, geen stap voorruit of achteruit kunnen zetten. Op mijn 25ste zijn mijn benen al kapot. Kan niet lang meer lopen dan krijg ik helse pijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:02

Ik heb een eigen bedrijf (2 dierenspeciaalzaken)
Voor nu weet ik niet of ik het werk kán doen tot ik met pensioen ga, willen zeker wel!
Maar ik heb dagelijks zakken van 15 tot 25 kg in mijn handen, dus of ik het fysiek kan als ik oud en verschrompelt ben is nog maar de vraag?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:03

Ik werk in de oudere zorg (Revalidatie centrum) wat ook pittig is, wel erg leuk. Wat ik dus echt niet tot mijn pensioen vol kan houden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:03

Ha, ha, ik heb een hele saaie kantoorbaan, als ik er over ga vertellen valt iedereen in slaap :z

Het is iets met pensioenen en automatisering en het blijft leuk! Ik doe het al 23 jaar en er kan nog best 20 jaar bij! Het is echt een hele interessante business, er verandert altijd wel wat.
Ik heb wel verschillende werkgevers gehad hoor. Het leuke is dat er ook best werk in te vinden is.
En er naast jureer ik en geef ik les, dus lekker gevarieerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:04

Ik heb vroeger als bijbaantje in een kas gewerkt. Vond het ook ERG leuk, maar de zwaveldampen sloegen op m'n longen en de overgang kas (soms 30 graden) naar koelcel (+1 graden) was een klap op m'n gestel. Daar ben ik toen na een paar jaar mee gestopt. Vond het ondanks de slechte landbouw CAO wel leuk werk, maar de omstandigheden waren gewoon niet goed voor m'n gezondheid.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:04

Ik heb gewerkt als paraveterinair en ik zei altijd heel eerlijk tegen mijn werkgever dat ik dit niet volhield tot mn 30ste... En idd zo rond mn 25e begon het te kriebelen en ben ik opnieuw gaan studeren.
Nu heb ik net mn 2e jaar afgerond van een laboratorium opleiding en dat bevalt mij erg goed. :j

Omdat ik richting de research wil, heb je dus het voordeel dat je elke zoveel maanden/jaren weer werkt aan een ander onderzoek. Geen verveling dus :n

Of ik het volhoud tot mn pensioen is weer wat anders, want ik kan nogal wispelturig zijn :')

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:05

Ja en met veel plezier, zou niet anders meer willen. Ik ben buschauffeur bij het openbaar vervoer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:05

Ik heb een eigen bedrijf welke rijlessen en therapie geeft. maar weet dat ik dit niet mijn hele leven kan doen. Zowiezo kost het veel tijd en kracht om dit dagelijks te doen, dus mocht ik kinderen krijgen, dan moet ik wel drastisch terug in uren.
Ook heb ik mijn bedrijf gevestigd op de boerderij van mijn ouders, dus als ze het ooit verkopen, heb ik geen mogelijkheden om het voort te zetten bijgebrek aan een locatie.
Ik hoop het nog zo lang mogelijk volte houden,maar weet dat het een tijdelijk iets is wat niet nog 40 jaar zal bestaan

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:16

Ik studeer voor verpleegkunde, maar nooit dat ik tot mijn pensioen aan het bed kan staan. Het is erg leuk maar wel zwaar werk.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:21

Ik ben hersenwetenschapper en kan dit werk inderdaad nog wel heel lang doen, zo leuk vind ik het! Natuurlijk zal er op gegeven moment een verschuiving komen van minder onderzoek naar meer lesgeven oid, maar in prinicipe lijkt het me leuk om lang door te gaan in dit vakgebied, misschien zelfs tot na m'n pensioen - ga ik boeken schrijven ofzo :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:28

kiki1983 schreef:
Kijk uit met productiewerk hoor tatjana! Ik deed dat ook. 8 uur op een dag volkomen stilstaan, geen stap voorruit of achteruit kunnen zetten. Op mijn 25ste zijn mijn benen al kapot. Kan niet lang meer lopen dan krijg ik helse pijn.

Ik weet er alles van helaas.. Doe het nu al 3 jaar ben nu 25 en kamp met rugklachten... Dat terwijl het werk prima zittend is uit te voeren maar helaas hebben de bazen liever dat we ons lichaam naar de ***** helpen..
Ik blijf sit ook geen jaren meer doen maar er is helaas amper werk te vinden dus ben nu even blij met wat ik heb :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:30

Ik ben er een beetje ingerold, van inkoper voor een postorderbedrijf, tot het maken van de catalogus tot vertaalster van deze catalogus. In die laatste twee ben ik blijven hangen, heb dat jaren bij dit bedrijf gedaan. Ben sinds vorig jaar bij dit bedrijf gestopt en voor mezelf begonnen: zelfde werk. Theoretisch kan ik vertalen tot ik 80 ben, maar of ik dat wil... heb er wel plezier in hoor, kantoor aan huis, ben wat flexibeler en je doet veel kennis op over verschillende onderwerpen omdat je de teksten in verschillende talen overneemt. Van handleidingen tot produktteksten.
Maar het is geen droombaan. Die heb ik eigenlijk niet. Nooit gehad ook, wist vroeger al niet wat ik wilde studeren. Als ik hiermee zou moeten stoppen, zou ik geen idee hebben wat ik zou willen doen. Ik hou dan privézaken en business ook echt gescheiden: roepen tienermeisjes dat ze later met paarden willen werken, ik hou het liever als hobby en maak het niet tot een verplichting of haastklus omdat je je brood er mee moet verdienen.

Eigenlijk wil ik gewoon rijk trouwen en niet meer werken :D :D :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:32

Ik mocht er ook niet bij gaan zitten terwijl dat makkelijk te doen is en idd de meeste mensen hebben fikse rugklachten maar bij mij zijn mijn benen de dupe geworden. Er is idd amper werk te vinden maar ik heb uiteindelijk toch voor mijzelf gekozen. Ik kon bijna niet meer lopen. Lag alleen nog maar te janken van de pijn in mijn benen en ik ben er nu een jaar weg en heb nog steeds pijn.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:32

Ik werk als leerkracht (komend schooljaar het 6e jaar alweer) en ik weet dat ik dit niet ga volhouden tot mijn pensioen. Het is onwijs hard werken, lange dagen maken en vooral rond de tijd van de rapporten/kwartiergesprekken is het echt heel druk. Ik ga komend schooljaar wel een masteropleiding volgen, dus ik hoop dan wat meer variatie te hebben en me meer te richten op een specifiek onderdeel binnen het onderwijs. Bovendien vind ik dat ik veel te weinig betaald krijg, maar dat zullen er vast meer vinden ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:35

Haha gamblerscup,, heel stiekem zou ik dat ook wel willen.. Niet omdat ik werken voor mn centjes nou zo erg vindt maar omdat ik zoveel andere leukere dingen kan verzinnen dan verplicht handelingen uitvoeren haha...zou liever vrijwilliger worden.. Veel dankbaarder :) helaas gaat dat financieel niet :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:38

MacavityL schreef:
Ik ben hersenwetenschapper en kan dit werk inderdaad nog wel heel lang doen, zo leuk vind ik het! Natuurlijk zal er op gegeven moment een verschuiving komen van minder onderzoek naar meer lesgeven oid, maar in prinicipe lijkt het me leuk om lang door te gaan in dit vakgebied, misschien zelfs tot na m'n pensioen - ga ik boeken schrijven ofzo :D

Mag ik vragen wat jouw werk inhoudt? Klinkt namelijk best interessant zo alleen de naam al :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:38

Ik vind mijn baan fantastisch, maar ik denk/hoop dat ik over een aantal jaar weer wat anders ga doen.
Mijn loopbaan kenmerkt zich door 'ontwikkeling'. Max. 8 jaar in een job.
Ik vind veel dingen interessant en wil graag iedere dag weer leren.
Rode draad in al mijn werk is wel 'het werken met mensen aan persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling'.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:45

Horeca. En nee dit ga ik ook niet volhouden, maar kon ik het wel zou ik het denk ik niet mijn hele leven willen doen al vind ik het wel superleuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:12

Kort gezegd, nee. Mijn leidinggevende is ervan overtuigd dat dit binnenkort al is, omdat hij denkt dat ik te weinig mentale uitdaging in mijn baan heb :=
Ik werk als ingenieur op de technisch dienst van een bedrijf dat opereert in de Olie en Gasindustrie. Deze baan is eigenlijk vanalles wat en heeft raakvlak met mijn studie, maritieme techniek, maar het blijft kriebelen.

Gelukkig staan de komende paar jaar ons nog genoeg uitdagingen te wachten waar ik in word betrokken, dus dat is wel een fijn vooruitzicht :)
Qua werktijden en werklocatie is het heel verschillend. Ik reis veel, werk veel (tot 84 uur in de week), maar vooralsnog is het goed vol te houden. Deze job zie ik mijzelf niet combineren met een evt. gezin in de toekomst :n
Laatst bijgewerkt door Mootje op 12-07-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:14

ja hoor, en niet alleen mijn beroep (office manager) maar ook nog eens bij deze werkgever.. me is happy here :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:19

Ik heb 25 jaar in de luchtvracht gezeten tot vorig jaar mijn baas bedacht het kantoor te kunnen sluiten
Tja en dan.... 45 jaar, schildklierpatient en toen net een herseninfarct gehad... wie wil zo iemand nou aannemen.

Ik trok op vrijdag de deur bij mijn oude baas achter me dicht en op maandag begon ik met een nieuwe baan.

En nee.... het is niet mijn ding maar het is werk vooral in deze tijd.
Oude baan - stressniveau 9
Nieuwe baan - stressniveau 3

Zou ik het hier, gezien mijn gezondheid lang uithouden, ja denk het wel... ik werk 4 dagen dat is prima
vind je je werk leuk... nee

Zal vast wel weer iets op mijn pad komen en tot die tijd blijf ik hier lekker zitten.
Ik zal er niet jonger op worden dus dan is het kiezen tussen 2 kwaden... toch....