Nog steeds vreselijk teleurgesteld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Nog steeds vreselijk teleurgesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:32

Hallo Bokkers,

Na het lezen van een ander topic wil ik toch even mijn hart luchten.
Toen ik nog klein was ging ik vaak met veel plezier naar opa en oma(vaders kant, moeders kant was opa overleden en met oma hadden we geen contact, heb haar ook maar een paar keer gezien in mijn leven. 2 jaar geleden is ook zij overleden), het was vrijwel altijd gezellig en het waren echt opa en oma zoals ze hoorden te zijn.
Ik was nog klein dus echt mijn hart luchten over problemen was het niet, omdat ik daar zelf nog niet zo over nadacht. In 2010 zijn we met opa, oma, tante, oom, mijn twee neefjes en natuurlijk mijn ouders + broer naar Oostenrijk gegaan, waar opa en oma elk jaar(nu nog steeds) van april tot september heengaan. Ikzelf heb het erg naar mijn zin gehad, maar later kreeg ik van mijn moeder te horen dat ze zich in die 5 dagen heel erg ongelukkig en onwelkom voelde, eigenlijk zoals altijd, maar toen eigenlijk nog erger.
Mijn moeder, een schat van een mens en de liefste moeder die ik me kan wensen is altijd al niet erg geaccepteerd door mijn vaders zus en ouders. Ze dacht anders over dingen die voor mijn grootouders en tante & oom wél belangrijk waren, dingen zoals drinken, roken etc, je snapt wat ik bedoel.
In 2011 zijn we door een diep dal gegaan. Oma van moeders kant is heengegaan, mijn lieve broer met autisme, een verstandelijke handicap en een achterstand heeft met een zedendelict te maken gekregen, waarvan de dader niet is gepakt en mijn ouders zijn op het nippertje niet gescheiden. Vooral dat laatste is iets waar ik nog steeds heel blij om ben: vorig jaar hebben ze in een kapel in Maastricht hun huwelijksbelofte opnieuw afgelegd. Dat was echt een heerlijke dag, belangrijke mensen om ons heen en vooral heel blij zijn, met elkaar.
Maar in 2011 heb ik ook mijn grootouders voor het laatst gezien. Mam en pap(en vooral mam) was het er niet mee eens met hoe ze zich tegen ons hebben ''gedragen''(bij gebrek aan een beter woord), dit waren geen opvallende dingen(voor mij dan), maar wel dingen die mam en pap dwars zaten, zoals het voortrekken van mijn neefjes, rare berichten plaatsen op social media. In ieder geval, mijn moeder heeft een brief geschreven met wat haar dwars zat en die heeft ze met goedkeuring van mijn vader naar opa en oma verzonden.
Nadat deze brief was aangekomen heeft mijn oma woedend de telefoon gepakt en mijn vader gebeld. Ze was ontzettend boos en vond het niet eerlijk. Ook zei ze dat ze geen contact meer met ons wilde hebben.
Voor mij en mijn broer was dat even slikken, maar mijn ouders hebben gezegd dat de deur altijd openstond als ze daar behoefte aan hadden.
De afgelopen twee jaar hebben we alleen maar kaartjes mogen ontvangen op de verjaardag van mij en mijn broer, met ''gefeliciteerd, we hopen dat het goed met je gaat en een hele fijne verjaardag, liefs opa en oma'', en mijn tante, oom en twee neefjes hebben we al helemaal niet meer gezien. Alleen mijn tante sms't nog wel eens met mijn vader, waarin vaak staat dat ze had gewild dat het anders was gelopen en dat ze ons mist. Prima, ik mis mijn neefjes wel, maar ik zou het toch fijner vinden om een opa en oma te hebben waar ik wel eens heen kan en waar ik mijn problemen mee kan bespreken als ik even geen behoefte heb aan mijn ouders(waar ik ook erg goed mee kan praten, overigens). Daarbij komend word ik ook een soort van jaloers als ik zie dat andere meiden van mijn leeftijd lekker naar hun opa en oma gaan, dit van een opa en oma hebben gekregen of weetikveelwat. Dat mis ik echt ontzettend. Aan de andere kant ben ik ook bang dat als mijn opa en oma weer een rol mogen spelen in ons gezin mijn ouders weer gaan scheiden.. Dat klinkt misschien heel stom, mede doordat mijn ouders me op het hart hebben gedrukt dat dat nooit meer zal gebeuren...
Kortom, ik ben erg teleurgesteld dat het zo loopt en ik mis ze zo..

Respect als je alles hebt gelezen, het voelt fijn om even alles op te kunnen schrijven en mijn hart te kunnen luchten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:40

En zelf toenadering zoeken? Dat je oma en opa gezeik hebben met jouw ouders, wil toch niet zeggen dat jullie daar in betrokken moeten worden? Ik zou eens met je ouders overleggen wat zij er van vinden als jij je opa en oma opzoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:41

Misschien kun je je ouders vertellen dat jij je opa en oma mist, en dat je graag weer contact met ze op wilt nemen? De problemen de jouw moeder met hen heeft, staan in principe los van jou.
Je bent 12, zo te lezen ook nog eens behoorlijk wijs en volwassen voor e leeftijd, ds ik zou me voor kunnen stellen dat je bv best met de trein (als dat haalbaar is) naar opa en oma zou kunnen?

Ik zou toch eens proberen om rustig zo'n gesprk met je ouders aan te gaan. Volgens mij kun jij dat wel.
Je zou ze bv ook eerst dit topic kunnen laten lezen, en er dan met ze over kunnen praten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:42

Jammer altijd als de kinderen (ongeacht de leeftijd) de dupe worden van ruzie tussen volwassenen........

Heel veel sterkte ;)

Kelly_Taco

Re: Nog steeds vreselijk teleurgesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:45

Je kunt toch gewoon naar je opa en oma toegaan?

Het is het probleem tussen jouw moeder en opa/oma.
Daar hoef jij niet aan mee te doen.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:45

Dankjewel HummerTime.

Mijn ouders zeggen zelf ook dat als ik weer contact met ze op wil nemen ik dat moet doen. Maar mijn ouders hebben het momenteel behoorlijk moeilijk door iets anders en op de een of andere manier vind ik het dan ook zo moeilijk, zij zijn daarmee bezig en aan de andere kant zit ik met mijn broer bij opa en oma.. Daarbij komend ben ik ook ''bang''(niet echt bang, maar kan het woord even niet vinden) voor hun reactie.. Dat ze gaan proberen mij tegen mijn ouders op te stoken.. Dat klink echt onwijs stom maar zo voelt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:51

O dat gevoel snap ik wel, bang om tussen twee vuren geplaatst te worden.
Ik denk dat dat ook iets is wat je moet proberen te bespreken met BEIDE partijen. Dus jouw ouders moeten dan niet bij jou gaan zitten vissen hoe het met opa en oma is, en andersom ook niet. Als ze dat willen weten, dan moeten ze maar zo volwassen zijn om ZELF met elkaar te gaan praten.

Ik denk dat je jouw behoefte aan contact niet van andere zaken/problemen ed van je ouders af moet laten hangen.
Geef aan wat JIJ graag zou willen, en liefst daarbij ook meteen HOE.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:51

Dat klinkt niet stom, want dat gebeurt in 9 van de 10 gevallen in de praktijk. Maar daar ben jij zelf nog bij, je kunt ze altijd gewoon direct zeggen dat jij niets met het geruzie tussen je grootouders en je ouders te maken hebt en dat je het graag gewoon gezellig houdt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:54

Je kunt bij beide partijen aangeven niet in een positie tussen twee vuren te willen zitten.. Met andere woorden, niet met de één over de ander praten... Je moet je niet schuldig voelen naar jouw ouders toe (al begrijp ik je wel hoor ;) ) Maar het is hun vete niet de jouwe, het zijn jouw grootouders!

En je klinkt niet stom TS, je klinkt menselijk :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:56

Bedankt voor de reacties, hier word ik wijzer van. :)
Ik zit er al langer aan te denken om ze een brief oid te schrijven, gewoon om ze te laten weten hoe het met me gaat en wat ik de afgelopen twee jaar zo'n beetje heb meegemaakt. Daarbij zou ik ze misschien ook kunnen vragen of ik een keer met mijn broer langs zou kunnen komen, als ze terug zijn. Maar dan niet om te praten over hoe slecht mijn ouders of zij het wel niet hebben gedaan, maar gewoon om gezellig pannenkoeken te gaan bakken bij wijze van spreken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:59

Heel goed idee TS. En vertel ze dan ook hoe je je voelt naar je ouders toe. Misschien handig om gelijkertijd ook een brief aan je ouders te schrijven?? Soms is dat makkelijker dan praten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:02

Summerfly schreef:
Bedankt voor de reacties, hier word ik wijzer van. :)
Ik zit er al langer aan te denken om ze een brief oid te schrijven, gewoon om ze te laten weten hoe het met me gaat en wat ik de afgelopen twee jaar zo'n beetje heb meegemaakt. Daarbij zou ik ze misschien ook kunnen vragen of ik een keer met mijn broer langs zou kunnen komen, als ze terug zijn. Maar dan niet om te praten over hoe slecht mijn ouders of zij het wel niet hebben gedaan, maar gewoon om gezellig pannenkoeken te gaan bakken bij wijze van spreken.

Ik vind dat een hartstikke goed idee +:)+ inclusief de laatste regel, die zou ik er zeker in vermelden.

Knap van je hoor :j

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:03

Dankjewel. :o

Eerst morgen maar is met mijn ouders praten, dan is het voor hen ook duidelijk wat ik graag zou willen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:11

Ik wou net voorstellen om gewoon een kaartje terug te sturen. Je hoeft t niet groter te maken dan het is.. Een brief schrijven kan voor jezelf erg opluchten, maar je hoeft m niet te versturen he.. Net wat voor JOU prettig voelt. Je kan ook gewoon een leuk kaartje, met misschien de vraag of je binnenkort eens mag langskomen, als je daar aan toe bent.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:56

Lijkt zowat precies op mijn verhaal haha!
Maar even kort samen geschat.. jou opa en oma willen dus ook geen contact met jou en je broer..?