Trappen hier nou echt mensen in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Trappen hier nou echt mensen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:19

:wave:

Via marktplaats stuitte ik zojuist op een advertentie van een bedrijf waar je je laptop heen kunt sturen en dan krijg je er geld voor.
Nu is het zo dat ik hier een schattig netbookje heb liggen waar ik graag vanaf wil, dus dan klik je uit nieuwsgierigheid...
"Blablabla, iedere laptop is geld waard, neuzel neuzel, opsturen, meer blablabla, als de laptop goed bevonden wordt krijg je na 10 dagen geld."

Zijn er nou echt mensen zo goedgelovig dat ze dat doen? Ik bedoel, ik wil niet al te wantrouwig zijn en dat netbookje is nauwelijks wat waard, maar stel je stuurt een MacBook Air of zo naar ze op. Straks keuren ze hem zonder reden af en kun je naar geld én naar je laptop fluiten...
Dat het een bedrijf is zegt ook niks, volgens mij kan elke idioot met een beetje vlotte babbel en een gelikt (van internet geplukt) bedrijfsplan een KvK-nummer krijgen. :=
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 11-07-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Trappen hier nou echt mensen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:20

Daar heb je zelfs geen vlotte babbel voor nodig :')
Ik zou het ook niet zo gauw doen geloof ik...

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:21

Bij die zin zouden bij mij niet direct de alarmbellen gaan rinkelen hoor. Zou dat sowieso niet doen maar dat heeft niks met die 10 dagen te maken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:22

Ik zou niet sturen, ik zou persoonlijk langsgaan. En voor die tijd wel even melden waar ik zit. :D

Er zijn er genoeg die er intuinen. Net als met de aankoop van goud. Genoeg adressen die alleen naar de goudprijs kijken en als er diamanten in een ring zitten deze niet meerekenen. Kennis van mij had een ring aangeboden voor 600 Euro goudprijs, de juwelier gaf er het dubbele voor (diamanten)....

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:23

Er was toch ook zo'n site voor mobiele telefoons?
Mijn ex heeft ooit eens een paar telefoons opgestuurd en werd netjes uitbetaald :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:23

Ik ga het ook echt niet doen, ik zet hem wel gewoon zo op marktplaats, dan krijg ik er nog meer voor ook denk ik.
(Had het voor de gein ingevuld, 50 euro is 'ie bij hen waard... Ik hoef er geen hoofdprijs voor, maar ze staan nog voor €100 - €125 op marktplaats, dan zou ik wel gek zijn om hem op te sturen :'))

Dat is ook zoiets ja Cassidy, daar heb ik ook al meerdere verhalen over gehoord. :j

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:24

Jah er trappen mensen in... Mis jij niet maar mis 1 op 100 andere wel.

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:24

Ik was er zo ingetrapt ... oops. :+
Eigenlijk lijkt het me dat er best veel mensen zijn die het doen, zonder goed na te denken.

Wel leuk dat je hier een topic over opent, ik had nog nooit gehoord van dit soort bedrijfjes, nu kijk ik vast beter uit hahaha :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:27

Het blijft uitkijken waar je je producten te koop aanbiedt. Ik had een aantal jaren hetzelfde met mijn auto. Was niet veel waard, wel aan onderdelen. Maar ik krijg een aanbod voor 50 Euro (kwamen ze hem zo ophalen) en bij inruil voor een andere kreeg ik er nog 100 Euro voor.
Dat is wel 100% meer.
Zijn het misdadigers? In mijn ogen niet. Ze bieden een prijs en als jij daar op ingaat hebben ze een koopje te pakken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:28

Ik kan me bij die met die telefoons al veel beter voorstellen dat je dat aandurft, die website ziet er sowieso al stukken professioneler uit, maar ook dat zou ik toch niet zomaar doen.
Ik verzend niets voor er geld op mijn rekening staat, klaar.

Cassidy, ik neem aan dat die ook handje contantje betalen als je hem brengt/zij hem komen halen... Hier is het eerst verzenden en dan pas geld krijgen vooral wat me tegenstaat. :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:33

Daar ben je toch echt zelf bij. Komt er geen handje contantje op dat moment, dan draai je je om, en neem je je laptop toch weer mee? Knappe kop die me tegenhoudt. Voor de zekerheid wel even aangeven waar je zit, mochten ze je wel een klap in je nek geven :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:37

Mandy517 schreef:
Mijn ex heeft ooit eens een paar telefoons opgestuurd en werd netjes uitbetaald :j

Klopt, maar ik ben daar toch wel mooi besodemieterd... nooit een cent ontvangen, en volgens de site was die telefoon toch echt nog wel 7,50 waard. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:41

Dabo schreef:
Mandy517 schreef:

Klopt, maar ik ben daar toch wel mooi besodemieterd... nooit een cent ontvangen, en volgens de site was die telefoon toch echt nog wel 7,50 waard. ;)

Aangifte doen. Desnoods brief sturen en dreigen met advocaat en rechtszaak.

Maar aan de andere kant, dom dat je spullen opstuurt. Gewoon zelf langsgaan. Je hebt imbecielen die je voor 7.50 Euro een klap in je nek geven maar het merendeel vindt dat voor dat bedrag de moeite toch echt niet waard.

Had je de spullen aangetekend verstuurd? Heb je bewijs dat ze het hebben ontvangen? Verder nog werk van gemaakt?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:47

Nee, het is al jaren geleden, waren ook waardeloze telefoons die op marktplaats ook al weinig zouden opbrengen. Maar toch..
Nee, geen aangifte gedaan, en ook niet aangetekend verstuurd. Dan zou ik nog meer aan verzendkosten kwijt geweest zijn als dat die dingen op zouden moeten brengen.
Zou nu zoiets nooit meer opsturen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:49

Het was trouwens zonzoo waar wij ze heen gestuurd hadden. Moet je voor de grap eens googlen... haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:04

Bestaat het bedrijf nog? Dan zou ik er alsnog achteraan gaan. Zo niet, dan afschrijven en leren uit je les.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:49

Heb mijn telefoon wel naar envirofone gestuurd, niks mis mee. Binnen 5 dagen stond er een bedrag op mn rekening. Vantevoren kun je aangeven of je het ermee eens bent ofd at je je telefoon terug wilt. Ik kreeg er meer voor terug dan ik dacht :j