Gebeld door geblokkeerd nummer, toets 1 om verder te gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Gebeld door geblokkeerd nummer, toets 1 om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:25

Ik word sinds eergisteren regelmatig gebeld door een geblokkeerd nummer.
Deze gaat 3 keer over en als ik er dan niet bij ben houdt het precies op na die 3 keer.

Als ik wel op tijd ben en dat is nu eenmaal gebeurd dan hoor ik wat geroezemoes op de achtergrond, net of je een klatenservice aan de lijn hebt. Vervolgens hoor je Toets 1 om verder te gaan.

Natuurlijk heb ik niet op die 1 gedrukt, maar opgehangen.
Echter wordt ik nu wel dagelijks een paar keer gebeld en dat is heel irritant, maar niemand kan wat voor me doen lijkt het.

Is hier iemand bekend mee en weet iemand wat voor praktijken dit zijn?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:28

Sta je genoteerd in het bel-me-niet-register?

Klinkt inderdaad als een klantenservices, zeker ook met het 3x over laten gaan. Maar ik zou zeker niet op 1 drukken. Als zij iets van je willen bellen ze maar op een normale manier ;)

Wel erg vervelend

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:28

Vaak de postcode loterij. Niks om je zorgen over te maken. Je kan ook best op 1 toetsen, het is je voicemail dus er kan niks gebeuren.

Edit: las verkeerd, zie net dat je dat hoort als je opneemt. Gewoon ophangen en je inschrijven bij het bel me niet register. Hoewel ook dat niet altijd helpt.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 11-07-13 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

magicmist

Re: Gebeld door geblokkeerd nummer, toets 1 om verder te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:29

is idd een bedrijf die je belt..
heb het ook een aantal x gehad.. zeer irritant

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:29

Ik las laatst iets op fb bij een meisje die telkens met onbekend nummer werd gebeld. het schijnt dat je bij je provider iets kan opvragen waarmee ze kunnen achterhalen wie t is. Stond ook een link van consumentenbond bij daarover. Zal die eveb opzoeken

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:32

Ik heb een block programma op mijn telefoon gezet, zodra ik gebeld word door een anoniem nummer word hij direct doorgeschakeld naar mijn voicemail.
Ik heb zo'n hekel aan mensen die anoniem bellen.
En als het belangrijk is spreken ze de voicemail maar in.
Ideaal.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:34

Het klinkt inderdaad als een klantenservice, maar omdat ze mij bellen en ik op iets moet drukken ben ik een beetje huiverig. Straks bel ik zelf een duur 0900 nummer doordat ik op 1 drukte ofzo. Althans dat is het geen wat ik bij google naar voren krijg.

Provider geeft aan niks te kunnen doen behalve bel-me-niet register en dat heb ik inmiddels maar ingevuld.

Helaas, kan ik ook geen block programma erop zetten, want mijn vriend belt mij zeer regelmatig anoniem met zijn werktelefoon.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:35

Klinkt inderdaad als een callcentre.
De telefooncentrale belt vanzelf nummers, en degene die opneemt komt dan in een soort van wachtrij tot er een medewerker beschikbaar is.. zeer verwarrend, en bovendien erg onprofessioneel systeem als je het mij vraagt..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:35

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:38

ik weet niet welke provider je hebt,
Maar ook ik heb hier een tijd last van gehad! precies het zelfde zoals jij beschrijft!
Bel me niet register help helaas niet!
Ik heb klacht ingediend bij Vodafone(mijn provider) en sindsdien is het over!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:45

maaike5581 schreef:
Ik heb een block programma op mijn telefoon gezet, zodra ik gebeld word door een anoniem nummer word hij direct doorgeschakeld naar mijn voicemail.
Ideaal.

Wat voor programma is dat? Het klinkt ontzettend handig!

Ik ben een tijdje ook op die manier gebeld. Heel irritant, want ik was druk aan het solliciteren en moest ieder telefoontje dus wel opnemen. Na een hoop ergernis en meerdere keuzemenu's eindelijk een mens ipv een computer aan de telefoon gekregen. Bleek het een stichting te zijn die op zoek was naar donateurs en vrijwilligers :roll:
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 11-07-13 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:49

Traiectum schreef:
maaike5581 schreef:
Ideaal.

Ik heb een android telefoon, app heet Calls blacklist, is met een rood schildje als icoon.
Bij settings kan je dus privé nr's blokkeren, maar ook andere nummers en eventueel sms van degene die je geblokkeerd hebt.
Notificatie kan ook uit dus dan geen last meer van :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:51

maaike5581 schreef:
Traiectum schreef:

Ik heb een android telefoon, app heet Calls blacklist, is met een rood schildje als icoon.
Bij settings kan je dus privé nr's blokkeren, maar ook andere nummers en eventueel sms van degene die je geblokkeerd hebt.
Notificatie kan ook uit dus dan geen last meer van :)

Super, ga er meteen naar kijken :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:58

Hier ook weer een aantal dagen steeds gebeld,niet door een onbekend nummer overigens.
Iemand met een zwaar accent probeerd mij in het Engels te vertellen dat ik problemen heb heb mijn pc,heb gezegt dat hij lekker een ander op moet gaan lichten.Hing hij op...zijn er nog een aantal die dat steeds proberen,telkens een ander nummer.

Wordt flauw van...
Druk iig nooit op een toets als dat wordt gevraagt,lekker ophangen en blijven klagen bij je provider.Zorg dat je de tijdstippen noteerd als ze je bellen.Dan kan je provider het nummer blokken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:09

Ik ben er denk ik achter wie mijn stalker is..
De telefonie provider zelf... Weer belde geblokkeerd de zoveelste keer vandaag en ik legde de telefoon op tafel. Mijn vader wilde wel is horen wat het was en nam op. Toen bleek er gewoon iemand van mijn provider aan de telefoon te hangen over contract verlenging.
Heb eerst maar is gevraagd of ze zo vaak bellen, tjah ja ze kon niks zien, maar het kon wel want ja dat ging automatisch blabla.
Nou ik ben er even goed klaar mee en dat wordt geen contract verlenging voor hun. Als iemand niet op neemt en direct uur later elke keer weer opbellen en dat dagen achter elkaar? Nee, daar hou ik niet zo van.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:02

Nou,dat is nog een aggresieve klantenbinding :+ Kan mij voorstellen dat je een andere provider gaat zoeken,ik zou daar ook niet van gediend zijn.
Zou wel een klacht indienen,dit is van de zotte.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 15:59

Dat dacht ik ook, tot vandaag.. ze zei dat het kon dat zij het waren.
Echter lijkt me sterk, want vandaag krijg ik weer allemaal heerlijke geblokkeerde telefoontjes en als ik ze opneem krijg ik gewoon weer toets 1 om verder te gaan. Inmiddels ben ik bezig met registreren hoe laat ze komen en neem ik ze wel elke keer op om zo'n mooie brief van de consumentenbond te maken.
Het zijn wel volhouders...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:13

Welke profider heb je ?

Ja wel opdringerig om zo vaak te bellen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:47

Als ik gebeld wordt door een onbekend nummer laat ik hem standaard 3x rinkelen. Die vervelende callcenters laten hem namelijk altijd maar 3x overgaan ;)