Toneel of dramavereniging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solar

Toneel of dramavereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 21:29

Vroegâh, zat ik op een toneelclubje :Y) Ik was denk ik een jaar of 8, het was een soort kinderclubje. Ik ben er toen na een jaar mee gestopt helaas.

Nu ben ik 21 en begint het toch wel weer een beetje te kriebelen... Ik wil alleen niet zingen (zingen is zegmaar niet mijn forté :') ) dus musical-dingen spreken me niet erg aan. Ik ben een beetje op zoek naar toneelclubjes, maar alles wat ik vind, dat is denk ik professioneel? Dat doet al optredens etc, of het is de opleiding dramadocent van ARTez hier, dat is dan ook weer niet helemaal wat ik zoek. Het lijkt me vooral leuk om gewoon een keer in de week een beetje te 'spelen', beetje ervaring opdoen dus.

Ik zou dus graag willen weten, wie zit er op een toneelclubje/vereniging? Mag je je daar zomaar als beginneling bij aansluiten, zonder vooropleiding oid? Of wie weet een leuke toneelclub te vinden omg. Zwolle?

Anoniem

Re: Toneel of dramavereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:02

Hoi! Jouw dilemma heb ik ook gehad. Ik had ook geen ervaring maar het leek me leuk om toneel te spelen. Ik ben via een vriendin bij een toneelgroep ingestapt en dat kon gewoon. Het is alleen soms moeilijk om zulke clubjes te vinden dus misschien een oproep doen in een plaatselijke klant of iets.
De enige ervaring die ik iets had was dat ik 2 keer op www.charme.nl ben geweest :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:33

Vind je Emmeloord te ver weg? Daar hebben ze in het muzisch centrum een toneelvereniging. Mijn nichtje volgt daar ook lessen en bevalt het erg goed.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:23

Charme ziet er heel leuk uit! Misschien dat ik toch even een vakantie naar frankrijk plan :) Ik heb wel een paar clubjes gevonden inderdaad, ik zal even bellen en het gewoon vragen.

Emmeloord is wel ver weg, maar als het echt leuk is is dat het misschien wel waard. Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tips! :)