Ik zit eigenlijk met een probleempje.
mijn zoontje (bijna 4) slaapt heel goed door normaal gesproken.
in de afgelopen periode hebben wij een heftige tijd door gemaakt, lees heftige echtscheiding tussen mij en mijn ex-man.
nu lijkt hij hier verder weinig last van te hebben, maar het is bekend dat kinderen ook s'nachts verwerken in hun slaap.
nu was hij een paar weken gleden begonnen met dat er "iets" in zijn kast zat. laten kijken nee zat niks was hij het mee eens.
maar na een half uur begon hij weer.

uit eindelijk belande hij bij mij in bed. na dit een weekje gehad te hebben dacht ik we gaan de kost op pimpen met stickers van auto cars.
dus elke nacht als hij goed sliep mocht hij een sticker plakken. dit ging super, en ook als ik bij hem op de kamer ging kijken lag hij heel tevreden te slapen.
tot afgelopen nacht.
ik schrok wakker, omdat hij helemaal in paniek was. hij kwam ook gelijk bij mij de kamer op gerend.
na hem getroost te hebben vroeg ik hem wat er aan de hand was. hij gaf toen aan dat er "iemand" op zijn kamer was.
ik ben met hem mee gelopen, en toen zei hij ook echt "kijk daar", ik heb toen gezegd "mama ziet niks, wil je het nog een keer aanwijzen?" toen wees hij weer naar de zelfde plek.
toen begonnen hij heel hard te schreeuwen "dit is mijn kamer, ga weg" waarna hij heel hard begon te huilen.
ik hem toen maar opgetild en bij mij in bed laten slapen, niet goed wetende wat ik hier verder mee aan moest.
in de hoek die hij aan wees was verder ook geen schaduw of zo te zien.
ik weet verder ook niet zo goed of ik open sta voor geesten of zo.
aan de ene kant heb ik zo iets van dood is dood en dan is er verder ook niks.
in god geloof ik al helemaal niet, want dan was er niet zoveel oorlog leed en verdriet op de wereld.
maar soms zie je ook dingen op tv, of je maakt dingen mee, waarvan je denkt je misschien is er wel degelijk iets van een geesten wereld.
dus ik ben er zelf nog niet zo heel goed uit. en dacht altijd zie het wel als ik dood ga
maar nu met dit vraag ik me echt af zit er echt iemand op zijn kamer.
misschien handig om te melden. in de periode van de scheiding heb ik een tijdje in mijn zoons bed gelegen en mijn zoontje sliep bij mijn ex-man in bed.
toen ben ik in die kamer ook een paar keer wakker geschrokken. wat je voelt als iemand naast je op je matras gaat zitten, dat de matras daar een beetje inzakt zeg maar. dat voelde ik dan ook.
ben daar toen heel hard om uit gelachen en lachte er zelf ook om, want het kon gewoon niet in mijn ogen.
wat kan ik nu doen dat mijn zoontje gewoon weer lekker kan slapen en een goede nacht rust heeft?
Veel succes!