Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Happy_Liz schreef:Simpel voorbeeld.
Mijn vriend kreeg een rekening van haar van de zorgverzekering ( ze hebben altijd een gezamelijke gehad)
Via Whatsapp heeft hij haar gevraagd of ze dit geld naar hem kan overnamen. Ze zegt dat ze het direct zal doen zodra haar loon gestort is.
Happy_Liz schreef:Deze rekening is na de peildatum gekomen, maar is een rekening van daarvoor.
Toen had mijn vriend al een eigen zv aan gevraagd.
Misschien even makkelijk te vermelden. Omdat zij geen geld had om een advocaat direct te kunnen betalen, zijn ze pas achter de scheiding aangegaan toen ze bijna een jaar uit elkaar waren.
Beide partijen hadden een aparte advocaat. Die ex zei vanaf het begin van de scheidingsprocedure dat zij geen alimentatie aan zou vragen als mijn vriend direct alle schulden over nam. Hiermee ging hij akkoord.
Maar omdat hij vervolgens volgens haar niet snel genoeg reageerde ( 2 dagen.. en dit was ook nog een weekend) kwam ze terug op haar beslissing en zei ze dat ze naar de rechtbank wou en eiste ze 400,- per maand alimentatie.
@Evelijn, Ik zie dat dit mijn vriend helemaal opvreet. En als ik hem hiermee kan helpen om hem een antwoord te kunnen geven op deze vraag, heb ik dit voor hem over. Ik kan met zekerheid zeggen dat onze relatie super goed is en deze scheiding heeft daar nog nooit aan verandert en gebeurd ook niet. We willen enkel een antwoord waarom de rechter haar kant kiest terwijl sterke bewijzen aanwezig waren dat ze alles loog.