Een zeilboot lijkt hem geweldig, hartstikke leuk natuurlijk! En na wat te hebben rondgeneusd op internet zagen we dat er best wat betaalbare polyester open zeilbootjes te koop liggen.
Nu zijn we overal eens wat info aan het verzamelen, we hebben allebei totaal geen ervaring.. vriendlief heeft heel wat uren op de boot van zijn oom doorgebracht vroeger en kent de vaarregels wel zo'n beetje, maar daar houdt het dan ook op. Dus ik dacht, misschien zijn er wel bokkers die een zeilboot hebben
We willen het liefst een boot die gewoon op de trailer kan, die we thuis parkeren, en die we elke keer op een andere plek te water kunnen laten. Probleem is dat er hier heel weinig trailerhellingen zijn, en die paar díe er liggen schijnen vaak gesloten te zijn, en kosten rond de 20 euro.. Maar ik las dat dit soort zeilbootjes ook wel met de hand te water kunnen worden gelaten, en met een katrol aan de trailer weer kunnen worden opgeladen omdat ze niet zo gek zwaar zijn.. Heeft iemand daar ervaring mee, of weet iemand wat de beste manier daarvoor is?
En verder nog goede tips? Waar moeten we goed op letten bij de aankoop van een boot? Mijn vriend is werktuigbouwkundige en heeft op zich wel een goede kijk op de materialen en mechaniek.. Maar er zijn vast nog dingen die een leek niet direct opvallen.
Jammer dat alles zo duur is rondom de hele watersport. 
Weet je inmiddels al wat voor bootje het is?