Over een klein halfjaar word ik 18 en nu ik vakantie heb, ben ik me een beetje aan het oriënteren op het gebied van zorgverzekeraars.
Ik heb al wat gegoogled, maar ik word er niet wijzer van. Alle zorgverzekeraars waar ik een test bij doe, bevelen hun eigen verzekeringen aan(vanzelfsprekend) en de prijzen lopen flink uiteen.
Het punt is dat ik een sport opleiding ga doen. Voor deze opleiding sluit ik al een 'abonnement' af bij de sportarts. Dit omdat een abonnement goedkoper is dan 2x naar de sportarts voor een blessure oid.
Ik ben redelijk blessuregevoelig, maar heb nooit erge blessures. Ze zijn bij mij vaak na maximaal een week of 2 over. Als ik gewoon mn ding doe en niet elke keer overal een wedstrijd van maak, krijg ik hooguit 1 keer in het jaar een blessure. Maar dit is hoge uitzondering.
Tevens loop ik bij de fysio. Dit houdt ook nog niet op ivm knieblessure die niet over zal gaan.
Nu klinkt het allemaal héél onlogisch dat ik een sportopleiding ga doen, maar ben volledig goedgekeurd door de sportarts van de opleiding, heb nog een second opinion gedaan en zelfs aan mn fysio gevraagd of mijn keuze wel de juiste was. Allemaal zeiden ze dat het geen probleem moest zijn en ben ik volledig goedgekeurd.
Wat zoek ik?
Ik heb werkelijk geen idee. Het zou fijn zijn als tandarts en fysio er bij in zouden kunnen zitten en dat de kosten per maand zo klein mogelijk zouden kunnen zijn.
Wat is er allemaal mogelijk binnen een verzekering?
Ik heb nooit gaatjes, dus ga 2x per jaar naar de tandarts voor controle. Huisarts kwam ik voorheen wel eens voor mijn knie, maar inmiddels nauwelijks meer. Ik denk hooguit 4x per jaar.
Dan hebben we nog de fysio. Die zie ik nu ongeveer 2x per maand.
Wie kan mij helpen?

hij die nooit gebruik maakt van zijn verzekering, nu zit ie bij Ditzo en betaald maar 98euro p.m. maar heeft zijn eigen risico extra hoog in gezet op 850euro.