Telefoon vochtschade door deo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Telefoon vochtschade door deo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 11:22

Mijn telefoon zat in mijn tas in het zijvakje , mijn deo zat ook in mijn tas en toen ik de tas in mijn scooter deed is mijn deo gaan spuiten met als gevolgd dat er nu vochtschade in mijn telefoon zit. Hij gaat nog wel aan er zitten alleen zwarte vlekken in beeld.
Ik kan de batterij er helaas niet uithalen omdat dat niet kan bij mijn telefoon en hij heeft al een nacht in de rijst gelegen maar het heeft niet echt geholpen.
Het is een Htc one x , ik baal hier ook vreselijk van want ik had hem pas net iets meer dan een maand |(
Iemand tips voor wat ik kan doen ?

Maaraatje

Re: Telefoon vochtschade door deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:23

1 nacht in de rijst is niet voldoende. Laat hem er een dikke week in liggen dan zul je betere resultaten zien.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 11:25

maratjesammy schreef:
1 nacht in de rijst is niet voldoende. Laat hem er een dikke week in liggen dan zul je betere resultaten zien.

Het probleem is dat ik geen verandering zie na een nachtje ;(

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:40

Ik zou iets langer dan één nachtje wachten en hem zeker niet opnieuw proberen aan te zetten tussendoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:52

Je moet hem ook niet aan proberen te zetten... Denk niet dat het nu nog zou helpen om hem in de rijst te laten liggen.

Een dagje is sowieso te kort om al het vocht er uit te halen. Wat je nu moet doen? Geen idee misschien eens informeren bij je verzekering.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:40

Als het is zoals op dit plaatje:

http://www.drcellphonehouston.com/shop/ ... racked.jpg

Dan is het gewoon een gebroken LCD. Je deobus heeft zich dan in het scherm geboord. Dure grap overigens, moet je een herstelservice voor zoeken, niet via de winkel gaan doen want dat is veel te duur.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:48

Choiix schreef:
Als het is zoals op dit plaatje:

http://www.drcellphonehouston.com/shop/ ... racked.jpg

Dan is het gewoon een gebroken LCD. Je deobus heeft zich dan in het scherm geboord. Dure grap overigens, moet je een herstelservice voor zoeken, niet via de winkel gaan doen want dat is veel te duur.

Dan vervalt wel je garantie helaas

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:49

Afbeelding
Het ziet er uit zo als dit met van die zwarte en grijze vlekken , Mijn touchscreen doet het wel nog gewoon

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:49

nog in een bak met rijst gooien, week laten liggen en dan aanzetten. Doet hij het dan nog steeds niet, dan is dat erg jammer...

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:50

Bedenk wel dat als je het niet via de winkel laat doen, dat de kans dan groot is dat je standaard telefoongarantie van twee jaar per direct komt te vervallen.

Zelf heb ik een Galaxy note waarvan het glas kapot was. Dit heb ik bij zo'n goedkope telefooonwinkel laten maken. Nu, een jaar later, merk ik dat ik mn batterij niet goed kan opladen. Dit komt niet door de batterij zelf, maar door het verbindingsstukje waar je de oplader in stopt. De telefoonwinkel waar ik mijn telefoon heb gekocht zegt dat mn garantie is verlopen om ik er 'zelf' in heb lopen knoeien.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:52

Ik laat hem inderdaad een week in het rijst liggen ,
Als die vlekken er dan nog steeds inzitten koop ik n nieuwe

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:53

Zou je niet gewoon een poging kunnen doen terug te gaan?
Misschien dat het valt onder de garantie, moet je alleen het hele deoverhaal er niet bij vertellen :+

Zwager was in het zwembad gesprongen met z'n gloednieuwe ipod (toen ze net nieuw waren), deed het niet meer, is naar de winkel gegaan, niets over het voorgeval verteld & hij heeft gewoon een nieuwe gekregen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:22

Nee dit valt niet onder de garantie, maar dit trekt inderdaad uiteindelijk wel weg. Kan alleen best 2 maanden duren. Toestel gewoon gebruiken (en doe hem eens in je broekzak, dan verdampt t sneller door je lichaamstemperatuur) :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:30

Ik ken iemand die die telefoon ook had en die werd om de haverklap gloeiend heet uit het niets, lekkere combi met deo. :+

Ik geloof niet dat ik me nog veilig zou voelen met dat ding in m'n zak. :')

Hopelijk trekt het nog weg ts... En voor de volgende keer: doe een zakje om je deobus en andere vloeibare dingen :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:33

uit zetten, en laten liggen !

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:37

Ik heb een scheur in mijn scherm zitten waar wel eens zweet in komt als ik gesport heb ofzo, dat trekt weg dus ik gebruik hem dan gewoon en dan is het weg...