Picknicken met een grote groep, tips/ticks?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Picknicken met een grote groep, tips/ticks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:39

Mijn vader word over een 3 weken 50. We hebben besloten dat we dat gaan vieren in een recreatiegebied. Toestemming gevraagd en gekregen ook. Maar nu organisatorisch. 35 mensen zijn er uitgenodigd. Waarvan er 8 beneden de 13. Ik heb nog 2 oma's en een opa die er ook zullen zijn. Die zijn in de leeftijd van 78 tot 82. Maar nog wel fit.

Er kan gezwommen worden vlakbij de plek waar we gaan picknicken. Maar verder zoek ik leuke tips om mensen een beetje te vermaken.
Tips voor echte picknick hapjes ook welkom.

Sodera

Re: Picknicken met een grote groep, tips/ticks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:49

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:50

Neem een bal mee voor de jongeren, vaak vinden die het leuk om te voetballen en heb je er geen last van :P Verder zou je tennisrackets kunnen meenemen en andere balspellen. Of een frisbee.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:57

Mijn vader heeft Kubb gekregen voor zijn verjaardag. Een houten spelletje waarbij je met houten stokjes andere houten stokjes moet omgooien. Ik dacht 'niks aan', maar vooral het mannelijk gezelschap van allemaal 50+ heeft zich er mooi 2 uur mee vermaakt!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:12

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 17:52

Sodera: Daar staan al veel lekkere dingen in, heb ik super veel aan.

Capopjekop: Daar hadden we al aan gedacht. Net al jeu-de-boul.

Sofy: dat ziet er leuk uit. Ik ben echt opzoek naar dingen die volwassenen ook leuk vinden.
Voor veel is alleen praten wel leuk, maar er zijn ook veel doeners bij. Die willen we ook 'bezig' houden.

Justkid: Dat is iets te veel een groepsactiviteit. Het idee is meer dat mensen af en aan kunnen lopen. Broodje/hapje nemen en en spelletjes doen of lekker kletsen. Niet dat het hapjes naar binnenwerken is en dan hup iedereen is weg. Das niet erg leuk.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:55

Inderdaad bal en badmintonsetjes mee. Even aangeven dat mensen ook hun zwemkledingen/handdoeken meenemen. EN verder een centrale plek maken met een tafel met eten en kleden. Misschien ook handig om wat buitenstoelen/campingstoelen mee te nemen voor de oudere mensen?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:53

Neem frisdankflessen en een bal mee. Als het fris op is, vullen met water en flessenvoetbal spelen. Leuk voor alle leeftijden.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:43

ik zou voor de zekerheid toch een (grote) partytent bij de hand houden (huren oid) voor als het wel gaat regenen.
je weet het maar nooit in Nederland :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:47

Misschien kleurprenten en kleurpotloden voor de kleinere? Weet niet of het meisjes zijn? :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:15

Een kleine speurtocht uitzetten? Dat hoor ik vaak dat er gedaan wordt bij een zoveeljarige verjaardag van een opa/oma en dat valt eigenlijk altijd wel in de smaak. Leuk voor de kleintjes én voor de ouderen. Denk alleen dat de jeugd-leeftijd het niet zo ziet zitten, maargoed, je kan het altijd optioneel maken. Dan kunnen de mensen die er geen zin in hebben altijd nog een zwemmetje wagen of lekker kletsen.

Lekkere hapjes: kleine sandwiches maken (gewoon simpel wit of bruin brood, beleggen met wat lekkers, korsten eraf snijden en in 2-en zodat je driehoekjes hebt), wraps met zalm, broodjes met mozarella/tomaat/pesto etc. Misschien nog wat fruit?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:04

Yv_ schreef:
Een kleine speurtocht uitzetten? Dat hoor ik vaak dat er gedaan wordt bij een zoveeljarige verjaardag van een opa/oma en dat valt eigenlijk altijd wel in de smaak. Leuk voor de kleintjes én voor de ouderen.

En dan is het misschien leuk om vragen er in te verwerken over je vader -en degene die de meeste vragen goed heeft beantwoord wint dan een foto van je vader ofzo :+

En misschien stoelen meenemen voor je opa en oma zodat die ook lekker kunnen zitten {:}

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:09

Kristie schreef:
wint dan een foto van je vader ofzo :+

_O- _O- _O- _O-
Sorry... Raap me op!!
_O- _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 15:58

Okee, nog 3 dagen en dan is het zo ver.

Wat ik heb inmiddels:
Kubbs, waterpistolen, waterballonnen, touw voor touwtrekken, hockey sticks, voetbal, tennisrackets, van die afstand bestuurbare bootjes en een mini-doe-quiz.

Aan voedsel:
90 broodjes, 4 suikerbroden, 20 mini kaas/worstbroodjes, 60 fruitspiesjes, 3 dozen pannekoekmix (nog even pannekoeken van maken), 40 chocoladespekkies op stick, 5 liter fruit voor bowl, 2 salades, 5 dozen toastjes (+salades), 3 soorten taart en nog chips en knabbels, nootjes, mini-gehakballetjes en snoepgroente.
Dan drinken totaal 40 liter en nog 2 flessen appelcider en 18 biertjes.

Zou het genoeg zijn? Totaal komen er 40 mensen en 12 kinderen (allemaal beneden de 13).

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:05

1l drinken per persoon met dit weer? ik zou nog wat extra water meenemen! en misschien wat extra bier koud kan je het houden door het in emmers water te zetten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:25

Voor 4/5 uurtjes is 1liter toch niet weinig? Kan nog wel bij halen, das ook geen probleem. Maar zat daar al zo over te twijfelen.

Ik wil eigenlijk niet meer alcohol doen. De meeste komen met de auto en ik wil niet de schuldige zijn voor nog meer ongelukken in het verkeer. Van de 28 volwassenen zijn er 8 geheel onthouder. Dan kunnen ze allemaal 1 biertje en 1 glaasje appelcider drinken toch?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:34

Misschien toch maar iets extra aan drinken als je op het warmste van de dag zit. Desnoods gewoon veel water.
Denk je ook aan vuilniszakken :)? Je zult de eerste niet zijn die ze vergeet ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:38

Dan haal ik zaterdag nog een paar liter drinken er bij. 5 of 10 doen?
Vuilniszakken heb ik.