DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!!
Sommige kennen mijn vorige topics wel:
[LZP] Nieuwjaar wensen aan iemand die ernstig ziek is?
[LZP] Het even van de daken afschreeuwennnn!!!
Dinsdag is mijn stiefvader door 3de(?) keer door de scan heen geweest en hij doet alle artsen en doktoren versteld staan!!
Zijn kanker heeft weer afgenomen
Zoveel zelfs dat de grote tumoren op de lever bijna niet meer zichtbaar zijn en die op de afvleesklier niet meer eens kunnen meten!!! Ze zeggen we kunnen het niet meer zien (zeggen niet dat het ''weg'' is maar niet kunnen zien) er zitten nog 3 ini mini puntjes op zijn lever maar die waren eerst erg groot en duidelijk zichtbaar en nu nog maar zo groot als een punt van een naaldje!!
9 maanden geleden kregen wij te horen dat mijn stiefvader (48 jaar en zoontje van 7 jaar) alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever en we blij moesten zijn als hij de kerstdagen zou halen en anders maximaal 4 tot 6 maanden en nu kregen we gisteren gewoon dit nieuws
De doktoren staan voor een raadsel!! Hij geeft nu elke keer 4 buisjes bloed voor de wetenschap zodat ze verder kunnen onderzoeken waarom het bij hem zo goed aanslaat! Het is een verschrikkelijk zware (nieuwe) chemo dat hij heeft gehad de zwaarste die er tot nu toe bestaad en ze zouden er misschien eruit halen omdat zoveel mensen zo verschrikkelijk ziek van werden en dat gunde de doktoren de mensen hun laatste maanden niet, maar nu zijn ze toch beter aan onderzoeken doormiddel van cellen van mijn stiefvader enzo..
Nu blijft hij verder gaan met zijn dagelijkse hoeveelheid tabletten en chemo in tablet vorm en moet hij over 3 maanden weer door de scan en kijken hoe het er dan voor staat, dan moet hij een tijdje stoppen zodat zijn lichaam weer op kracht komt en dan om de 2 weken door de scan om hem zo goed mogelijk in de gaten te houden..
Ik heb hem zo ziek op bed zien liggen beneden, met spoed in de ambulance door een gigantische sneeuwstorm zien gaan omdat ze dachten dat het gebeurd was, blaren in zn mond, en kilo's zien afvallen, mensen huilend aan de bakwagen gehad want hun visboer was ten dode opgeschreven, maar nu zit hij weer op zijn oude gewicht, heeft al zijn haar nog en mensen die hem zien zouden niet zeggen dat hij zo ernstig ziek is, besteld nog elke dag de vis voor zijn bakwagen en maakt nog elke ochtend om 6 uur 3 emmers haring schoon, kookt thuis en begint weer op te leven! De artsen staan versteld, hij rookt nog ieder dag zijn shag en eerste wat ie zei nadat de arts het goede vies gaf: ''nou maar ff een haringtje kopen wel?''
Ze stonden versteld dat hij in al die maanden zo ontzettend positief bleef!Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, 9 maanden geleden had ik nooit verwacht dat dit zou gebeuren en hij zelfs zijn eigen verjaardag deze maand nog gaat meemaken en misschien nog wel vele!! Tranen schieten me weer in mn ogen! Zal dit dan toch een de stap zijn dat zelfs volgens de doktoren ongeneesbare ziekte toch te genezen valt?!!
Wie had dat verwacht!!!

*ik zal vast de helft vergeten zijn
*
Wat fijn!

In ons achterhoofd zijn we erg bang dat natuurlijk in 1 of andere klap ineens weer heel erg aanwezig is en hij binnen zeer korte tijd zo achteruit gaat, maar we blijven