Rare droom, wat betekend deze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marell

Rare droom, wat betekend deze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 00:08

Hallo bokkers,
ik hoop dat iemand me verder kan helpen,
Het spijt me als ik dit topic verkeerd geplaatst heb, kan hij dan eventueel verplaatst worden? Alvast bedankt.

29 mei is mijn dierbaarste pony overleden, plots aan waarschijnlijk een hartaanval, de doodsoorzaak weten we helaas nog niet. We weten alleen dat het snel en pijnloos gebeurd is.

Ik was er echt kapot van, leren ging niet, alle dagelijkse dingen lukten niet, huilbuien en constant een hol, leeg gevoel.

Na een tijdje ging het wat beter, maar toen had ik een droom, waarin ik blij was te sterven. Ik denk er nu erg over na, wat betekend deze droom nou werkelijk, of is het een random droom?
de droom ging als volgt;

Ik zat met mama, oma en mn tante in de auto, ineens begon het keihard te waaien, harder en harder, later reden we over zon zandweggetje, en kwam er uit de verte een reuzeorkaan aanstormen, iedereen was aan het huilen in de auto, want deze kon je nooit en nooit overleven. In eerste instantie huilde ik ook, en ineens was ik ZO blij, ik gilde: "YESS IK GA NAAR SABJE, IK GA NAAR SABJE. IK KOM ERAAN SAB, NOG EVEN." ik huilde van blijdschap, zo blij was ik. mijn moeder naast me moest harder en harder huilen en zei iets van "Dat mag je niet zeggen, we overleven dit." Maar ik was er zo van overtuigd dat ik doodging, en weer bij Sab was. Tenslotte werd de auto meegezogen in de orkaan en werd ik weer wakker.

Maureen_M

Re: Rare droom, wat betekend deze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:13

Brrr... wat akelig

28 februari 2011 is mijn hafje overleden. Ik heb toen ook allemaal nachtmerries en hele enge dromen gehad. Ik heb zelfs paranormale dingen meegemaakt, alsof hij aanwezig was op sommige momenten. Dat ik hem hoorde hinniken, en echt heel luid, niet op afstand. En dat ik aan een vriend vroeg: hoorde je dat? Maar nee hoor, zij hoorde niks. Maar dat is een kwestie of je dat wel of niet wilt geloven.. ik ben extreem bijgelovig dus ik geloof der echt in.

Het is een hele enge droom en ik weet dat je het echt heel erg vind dat je paardje overleden is maar dit hoort denk ik allemaal bij het verwerkingsproces. Je komt er uiteindelijk wel overheen maar iedereen verwerkt de dood van iets dierbaars op zijn eigen manier.

Je gaat in ieder geval absoluut niet blij zijn als je in werkelijkheid dood gaat. Je weet niet wat hierna is.. Ik hoop dat je je troost kan vinden bij je andere pony (gelezen via onderschrift)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:14

Lijkt mij dat je heel erg houdt van je paardje, en dat je eigen gevoelens er erg tegenstrijdig over zijn. Omdat je haar mist, maar fijn vindt dat het snel en pijnloos is gebeurd.
Kan wellicht ook een gescheurde aorta zijn geweest. Laat je sectie doen?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:20

Zover ik gevonden heb is dit dat je een deel al verwerkt hebt en nu de rest nog gaat verwerken.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 00:21

Bedankt, ja heel soms voel ik ook de aanwezigheid van Saboline, ik geloof er inderdaad ook echt in.
Ik hoop dat het allemaal met het verwerkingsproces te maken heeft inderdaad, en dat er geen meerdere zullen volgen.
Bedankt voor de snelle reacties overigens.

@xSCWx nee, we hebben geen recht om het uit te laten voeren, aangezien de pony ondertussen verkocht was, maar wij de eerste koop terug zouden krijgen om te kosten van het andere paard haar ongeluk volledig te kunnen vergoeden. Helaas staat ze dus nog officieel op papier bij de andere eigenaar van Saboline.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:24

Het kan zijn dat je nog eens zo'n droom krijgt maar dan iets anders, helemaal niks om bang van te zijn want het hoort er allemaal bij. :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 00:29

Ik weet niet of het verder nog nuttig is om te weten, maar ik herinner me nog dat we reden over de weg waar Elsefien (huidige pony) gestald staat en daarachter de wei waar Saboline is gestorven. Ik zag hoe Elsefien meegetrokken werd in de orkaan en voor de rest was het zwart.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:43

Ik heb het even voor je opgezocht in een dromen encyclopedie, kwam dit tegen..

"Een storm in je droom staat voor overweldigende strijd, shock, verlies en rampspoed in persoonlijke kwesties. De storm vertegenwoordigt tevens onuitgedrukte angst of emoties, zoals woede, onrust, enz… Een meer positieve noot is dat een storm aangeeft dat je innerlijk behoorlijk energiek is."

"Een droom over een Orkaan staat voor een plotselinge onverwachte verandering in je leven"

"Je eigen dood staat voor vernieuwing en voor het afsluiten van een periode"

't is maar net of je er in gelooft.. maar komt aardig overeen als ik je verhaal zo lees :)
Zelf niet te lang geleden erge nachtmerries gehad, opgezocht en bleek dat iemand bij me over de grens is gegaan.. en dat was ook het geval..

Hoop dat je er wat aan hebt :) !

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:17

Ik denk dat het een deel van het verwerkingsproces is, TS.
Ik onthoud nooit dromen, op 2 na.. 1 hele mooie en 1 hele akelige die steeds terug komt, elk kwartaal wel een keer..

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe, TS!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:22

Dat wat love_wiepke neer heeft gezet komt inderdaad goed overeen!
Succes en sterkte in ieder geval. Het is echt heel naar om een dierbare te verliezen. :(:)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 11:13

Love_Wiepke, Wauw ja, dat komt aardig overeen. Bedankt!
Moelly, Gad, dat is ook vervelend.. :(:)
LynnePinny, Bedankt!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:15

Ik denk dat dit betekend dat dromen dus bedrog zijn. :P ;)

En dat je je ws overdag veel hebt bezig gehouden met het feit dat je pony is verleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:22

Tja.. dromen.. Ik droomde vannacht dat ik werd aangenomen op mn stage. Ik heb maandag een sollicitatiegesprek.. meeste dromen zijn bedrog?