Gepest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Gepest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 00:31

Weet je nog dat meisje,
Dat je pestte waarom? Ze was anders, en nu 4 jaar later voel jij je nu echt beter? Waarschijnlijk niet, hoe dat meisje zich voelt? Misvormd, aftands, lelijk, ongemakkelijk, en niet te vergeten ze denkt dat ze niks kan. 
Haar zelf vertrouwen is weg, ze heeft zelfmoord willen plegen. Waarom omdat jij zegt dat ze niks kan, lelijk is, dik, dom, stom. En hoe voel je je nu als je dit leest? Waarschijnlijk lach je, maar vraag jij je niet af wat je voor haar verpest hebt? Zou ik het even vertellen,
Je hebt haar kansen op een leuke toekomst verpest! Ze is zo onzeker dat ze niks durft, ze weet niet wat ze wil want ze heeft alleen overleefd op school. Wat nou door ontwikkelen, dat kon zij niet! Ze was bang, het enige wat zij zich afvroeg was waarom. En wat ik mij nu afvraag hoe voel jij je met je grote bek? Waarschijnlijk boeit het je niet, maar stiekem boeit het je wel. Maar dit durf je niet te laten zien aan je stoere vriendjes. 
Waarom ik dit schrijf,
Ik ben dat meisje, wat is mijn doel? Geen idee het is eruit! Maar dit is mijn inspiratie tot een boek. Waarom het zit veelte diep. 

Sorry als het verkeerd staat, maar ben blij dat ik het even van mij af kon schrijven.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:38

Heel erg veel sterkte ermee meid! :(:) Ik ben zelf ook gepest en buitengesloten en ik heb nog avonden waarop ik alleen maar kan huilen omdat ik zo bang ben dat mijn vrienden zich alleen maar voordoen als mijn vrienden en me gaan laten vallen. Het was gister mn verjaardag en ik heb het huilend afgesloten omdat mijn beste vriendin mn verjaardag vergeten was. Niet om het feit dat ze het vergat maar omdat ik weer bang was dat ik alleen zou zijn. (mijn 'vriendinnen' van vroeger zeiden altijd: we ziijn alleen op school vrienden, daarbuiten niet.) En elke dag werd begonnen met een lelijke opmerking over mn puistjes, kleding of haar.
Het is vast nooit zo erg geweest al bij jou, maar ik wilde het ook even van me afschrijven.
Nogmaals erg veel sterkte! :*

Lau

Re: Gepest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 00:42

Dankje,
Ik denk dat ik het wel langzaam kan gaan verwerken.
Wat erg voor je dat ze alleen op school "vrienden" wilde zijn.
Dat van die verjaardag vind ik ook wel erg en snap je angst voor fake vrienden. Die heb ik ook, daarom heb ik ook niet echt vrienden.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:48

Wat een heftige OP..
TS, je zegt het zelf al: de pester is waarschijnlijk zelf super onzeker en bang voor de reactie van haar vrienden. Dat zegt meer over haar dan over jou.
Ik kan je niet zo goed helpen, maar ik wil wel even tegen je zeggen dat je het waard bent! Ik heb even in je profiel gespiekt en je bent allesbehalve lelijk, je bent een hartstikke leuke en spontane meid om te zien!! Je mag er zeker wezen!
Dikke knuffel en heel veel sterkte! :(:) :+:

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:51

Je moet vertrouwen krijgen denk ik. Ik heb daar ook nog lang niet genoeg van maar het komt op een dag vast weer goed. Ik hoop nu dat ik ooit een vriendje krijg dat m'n onzekerheden weg kan nemen. Ben namelijk ook bang dat dat nooit gaat gebeuren.
Enne: mensen verdienen jou niet als vriend als ze je slecht behandelen. Over een tijdje komt er iemand die jou vriendschap wel verdient! En je bent inderdaad een super leuke meid, vergeet dat niet!!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 01:00

Dat vertrouwen is dus zo dusdanig weg dat ik een ligte angst voor vreemde heb ontwikkeld.
Wat het ook is ik kan niet praten ik schiet dan opslot.
Schrijven kan ik het wel vandaar het boek idee.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:03

Idd meid, als mensen je slecht behandelen verdienen ze je niet als vriend!
Ik weet zelf ook hoe het is om gepest te worden, iets wat me nog tot de dag van vadaag achtervolgd. Maar gelukkig heb ik nu de juiste mensen om me heen en mede door mijn opleiding (SPW) mezelf goed tegen gekomen en een deel hiervan kunnen verwerken. Deels ook door een nieuwe start op een nieuwe school.
Het is niet niks.. Als je ervaringen/tips/je verhaal kwijt wil, mijn pb inbox staat open!

Je komt vanzelf de juiste mensen tegen die je tegen hoort te komen. Ook met jou komt het allemaal goed. Knap dat je je verhaal wil delen en sterkte met het verwerken. Het is niet niks!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:04

Ik heb juist een enorm grote mond gekregen :') ben nu echt een flapuit. Vreemden heb ik ook wel moeite mee. Begrijp dat wel goed hoor. Mn vader word meestal boos en zegt dat ik niet zo bleu moet doen maar het lukt dan gewoon niet om iets te zeggen... Wel super stoer van je dat je dan gaat schrijven! Ga je het op bokt posten? Ik ben echt benieuwd namelijk. En ik ga mee met bovenstaande: als er ooit iets is kan je me altijd pb'en!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 01:08

Ik weet niet of ik het ga posten,
Ik denk niet dat het goed genoeg is. Het is denk ik meer voor het verwerken.
Ik kan je misschien wel afentoe een update sturen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:10

'Andere' mensen zijn geweldig! :+:

Ik ben ook jaren gepest, van basisschool tot en met middelbare school. Het was vreselijk en heb het vaak zat niet meer zien zitten....

Maar je komt er doorheen, er komt absoluut iets waar je waarde aan hecht, waar je voor kunt gaan! :+:

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:14

lrtj_ schreef:
Ik weet niet of ik het ga posten,
Ik denk niet dat het goed genoeg is. Het is denk ik meer voor het verwerken.
Ik kan je misschien wel afentoe een update sturen.

Dat zou leuk zijn, dank je!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 01:15

Ik geloof je graag,
Maar voor mijn gevoel nog niet,
Wat ik wel erg vind dat je op een groot forum als bokt zoveel mensen dien gepest zijn tegen komt.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:19

ik geloofde ook nooit iemand toen ze tegen me zeiden dat het wel over ging :)

Maar waar ik nu sta ben ik echt gelukkig, een band waar ik in speel, een vriendenkring, een lieve vriend, wat dingen bereikt binnen de paarden...

Het is opbouwen, van nul, door rotperiodes heen maar vooral vasthouden en doorzetten. Een doel stellen en die halen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 01:26

Thanks,
Het is even die oneindigeput waar je uit moet. Maar ik ga in baby stapjes, van 0 tot 10 is groot maar het gaat mij lukken. Het duurt even maar kom er wel.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:20

Nou komop meid, uit die slachtofferrol, schouders eronder en gaan. Jouw toekomst is niet verpest, jouw toekomst is iets wat voor je ligt en iets wat jij tot een succes kan maken. Je verleden kun je niet meer veranderen, maar niemand gaat voor jou een leuke toekomst maken, dat kun je alleen maar zelf doen en jezelf heel zielig vinden helpt daar niet bij.

Edit: Klinkt misschien wat bot dit, maar ik weet helaas heel goed hoe het is. Natuurlijk kun je niet verwachten dat je jezelf van de ene op de andere dag super voelt en alles achter je laat, maar er zo in blijven hangen schiet je niks mee op.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:29

Hele dikke knuf! :(:)
Ikzelf ben ook gepest, eerste klas, begon na 4 maandjes school
ik zie er anders uit, anderen zijn groter e ik blijf gewoon op lengte, niets mis met mij. totdat ik mensen meekreeg van groep 8 naar de brugklas. diegene (1 daarvan) haatte ik wel. en nu is dat nog erger. ik haat 'm omdat: bij alle jongens (die me nu allemaal nogsteeds niets vinden) heeft hij verteld dat ik een lelijk rotkind ben. hij begon ooit eens met een foto maken van mij die hard aan het werk was, foto kreeg de titel nerdje. zo begonnen ook anderen mij te fotograferen. mensen ontweken me (uit mijn klas) en dat is nogsteeds niet over. nu bijna naar de derde. kijken hoe dat gaat. als ze nog steeds zo dom doen ga ik hun mentor/klassenleraar en die van mij erbij halen en gewoon alles zeggen. dan durven ze opeens niets meer.... alleen maar omdat het zo grappig is om mij in de grond te boren? op weg naar China?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:37

Ik deel je gevoel.
Nouja deelde.....

Jaren lang werd ik ook gepest. Vanaf groep 3 eigenlijk al.
Ik liep in kleding van klasgenoten, omdat mijn ouders geen kleren koopten voor me. Ouders van klasgenoten vonden dat zielig. Daarom gaven ze me kleding. Kreeg ook kleren van mijn nichten. Zo "bespaarden" mijn ouders een hoop geld uit.

Ik hiel van paarden, speelde graag "paardje" en sprong gemakkelijk over hindernissen van 70 cm hoog met mijn 10 jarige leeftijd. sommigen waren daar erg jaloers op.

Op het VMBO was er niet veel veranderd. Nog steeds werd ik gepest, omdat ik kleren aan had van mijn nichten, of we haalden het bij de zeeman of wibra, wat toen ECHT NIET kon op school. Ik werd altijd als laatste gekozen met gym, terwijl ik juist super kon gymen. Ik was snel, handig, goede coordinatie.

Mijn broertje kwam later op school, en die werd ook gepest. Juist doordat ik voor mijn broertje op kwam, werd ik sterker. Ik zat in de 4e en had heel wat pesterijen overleefd.

Op het MBO werd ik meer geaccepteerd, ik werd dan wel niet gekozen, maar wel geaccepteerd. Juist doordat ik vaak niet gekozen werd en genegeerd werd, werd ik op den duur zo boos! Dat ik voor mezelf ben gaan op komen. "Wat denken jullie wel niet? Dat jullie beter zijn? We poepen allemaal de kleur bruin en hebben allemaal rood bloed. Je hoeft niet in mijn portomonee te kijken, om je beter te voelen"

Na die opleiding ben ik naar een andere gegaan. Die opleiding (sport en bewegen) was niet geschikt voor mij, dus ben ik naar paardenhouderij gegaan.
Daar heb ik stappen gezet!

Ik kwam voor mezelf op, steeds meer. niet met slaan, maar door de juiste mensen te spreken en door die "gemene" mensen weg te drukken. Ik maakte een schild en liet alle stomme woorden voorbij gaan. Op een dag was er 1 jongen, die probeerde mij het hele jaar al zuur te krijgen, en dat was maar niet gelukt. Hij ging voor me staan en bulderen....Je bent lelijk, stom.....En zo ging hij door.

Ik drukte hem naar een stoel, plantte hem er in. "Weetje jongen, jij bent hardstikke verliefd op mij. Jij kan het niet hebben dat ik een vriend heb, en nu voel jij je verplicht om mij te pesten. Jij bent een min kukel omdat je mij niet kunt krijgen. Je voelt je daardoor mislukt. Weetje jongen? Zoals jij je nu gedraagt? Ben je dat ook" Hij heeft me aan gekeken...4 maanden heeft hij niets durven zeggen. Tot mijn diploma uitreiking, hij zei sorry. Hij wou me niet beledigen, maar het was zo makkelijk.

Diploma gehaald, door naar de andere opleiding.
Ik word nu niet meer gepest, omdat ik een mond heb gekregen. Ik trek die mensen na, ga hun gevoelige snaar zoeken. Trek ze apart, en met woorden, haal ik ze volledig uit elkaar. (niet op een slechte manier, maar goede manier) ze schrikken hier zo van, dat zelfs jongens boven de 20 op de opleiding 3 keer moeten slikken. Als ik er wat van gezegd heb, dan laten ze mij ook volledig met rust.
Er zijn ook jongens, (vooral jongens) die het niet in zien. Daarvan ben ik heel simpel: "Een zielige simpele ziel als dat jij hebt, ga ik me niet druk over maken. Dit is jou beperking" Dit zeg ik niet, maar denk ik zeker! Dat laat mij beter voelen en niet mislukt.

Gepeste mensen, moeten leren, om voor zichzelf op te komen. Om er te staan voor zichzelf. Om voor de spiegel te staan en hard op te zeggen : IK BEN NIET LELIJK, IK BEN KNAP, IK BEN UNIEK!!!
Dat laat je al een stuk beter voelen.

Weg kruipen in een hoekje? Daar word je slechter van.
Alle gepeste mensen, zouden elkaar moeten stuwen en steunen. Je KAN het....KOM voor jezelf op!
LAAT NIET over je heen lopen! STA er voor jezelf!

Zo.....
Dat wou ik ff kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:45

Vanillia schreef:
Nou komop meid, uit die slachtofferrol, schouders eronder en gaan. Jouw toekomst is niet verpest, jouw toekomst is iets wat voor je ligt en iets wat jij tot een succes kan maken. Je verleden kun je niet meer veranderen, maar niemand gaat voor jou een leuke toekomst maken, dat kun je alleen maar zelf doen en jezelf heel zielig vinden helpt daar niet bij.

Edit: Klinkt misschien wat bot dit, maar ik weet helaas heel goed hoe het is. Natuurlijk kun je niet verwachten dat je jezelf van de ene op de andere dag super voelt en alles achter je laat, maar er zo in blijven hangen schiet je niks mee op.

Dit vind ik idd heel kort door de bocht, en even simpel de schouders eronder zetten is niet altijd mogelijk, iets waar ik bij TS ook het gevoel krijg.
Ik ben zelf ook jarenlang gepest en daardoor zulke gedragsproblemen gekregen dat ik vast liep en dat is niet even simpel schouders eronder en doorgaan, dat heeft me een jaar therapie gekost.

TS, rustig aan. Er is hoop en je toekomst kan weer positief worden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:48

@maralyn:
Ik schrok er een beetje van wat erg dat het zo is gelopen. En super dat je zo voor jezelf bent opgekomen.
Ik wou dat ik had gedaan wat jij deed, maar jet komt inderdaad wel goed.
En zoals jij zegt wij zouden voor elkaar op moeten komen!
Helaas gebeurd dat niet altijd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:15

Komt omdat gepesten allemaal bang zijn, en dat is niet gek.

Maar je hoeft niet bang te zijn, als er geen geweld is of ontstaat.

Wat ik schreef, vind ik lang zo erg niet meer, als 4 jaar geleden. Dit komt omdat je leert om over die dingen heen te zetten. Zodra je leert om voor jezelf op te komen, leer je automatisch om het te verwerken.

Je hoeft niet bang te zijn. Pak je hart maar eens vast. Oefen het voor de spiegel, oefen het met je ouders. Oefen het met vriendinnen die het weten, met je broer, zus, wie dan ook. Oefen het, en laat andere mensen ook zeggen: Dat heb je goed gezegd. Alleen daar al van, krijg je een beter gevoel een sterker gevoel.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:23

lrtj_ schreef:
Je hebt haar kansen op een leuke toekomst verpest!

Dit is écht niet waar, écht niet! Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die jou wél graag zien, maar dat besef je nog niet. En nu zie je het misschien allemaal somber in, maar ooit gaat de zon ook voor jou schijnen, echt waar. De wereld is mooi, alleen jij moet hem nog ontdekken. En de pester heeft misschien je verleden minder mooi gemaakt, maar je laat de pester toch niet je hele wereld overnemen? Kom op! Er valt zo veel te doen waar je gelukkig van gaat worden, maar dat zal heus niet van de ene op de andere dag gebeuren, maar ik weet zeker dat er een dag komt waarop jij je ook gelukkig kan noemen! :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:58

:(:)
Het erge is indd dat de pester waarschijnlijk niks door heeft. Terwijl het op jou zo'n impact heeft.
Ik kan nu wel zeggen dat je er boven moet staan, dat moet je ook wel proberen maar dat gaat niet 1-2-3
Ik zie dat je een super leuk paard hebt, en je ziet er zelf ook uit als een leuk, hip meisje!
Probeer positief te denken in het heden. Ik zelf heb een cursus gevolgd en daar werd elke week benadrukt dat je positief moet zijn, positief denken en die negatieve spiralen proberen te doorbreken.
Door anders te denken gaat je lichaam zich ook beter voelen, daardoor ga je je beter voelen en word je gedrag ook positiever.
Ik wil hier niet mee zeggen dat je nu verkeerd denkt, dat is echt logisch! Maar probeer voor jezelf een punt erachter te kunnen zetten, schrijf alles op, praat erover, doe alles wat goed voelt voor jou. En dan kan je telkens beter eraan werken en inzien dat die pester(s) het niet waard zijn, heel zielig zijn en juist zelf heel ongelukkig zijn. Vaak zijn hun juist jaloers, op iets wat jij wel hebt en hun niet.