Beeld van laptop kleurt spontaan rood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Beeld van laptop kleurt spontaan rood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:37

Voor de ict'ers hier

Ik werk op het moment voor 2 maanden in Frankrijk en gebruik daarbij m'n laptop erg veel. Vanochtend deed m'n laptop het gewoon zoals die hoort en vanmiddag toen ik hem opstartte bij de miniclub ook. Ik heb toen de radio via m'n laptop aangezet en ben daarna met de kinderen aan de slag gegaan. Heb niet meer naar m'n laptop gekeken en heb er ook niemand aan zien zitten. Na het einde van de miniclub heb ik m'n laptop dichtgeklapt zonder erg op het scherm te letten en op het moment dat ik hem in m'n caravan weer open doet, lijkt het net of er allemaal pixel fouten in zitten.

Echter zijn dit geen pixel fouten maar zit het volgens mij in m'n laptop en niet in het scherm (om het zo maar te zeggen).

Alles wat zwart is, kleurt rood. Iemand hier enig ervaring mee en hoe heeft hij/zij die opgelost

Het is een toshiba (type durf ik niet te zeggen) van iets langer dan een jaar oud.

Kitty_

Re: Beeld van laptop kleurt spontaan rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:40

Ik heb dit pas geleden ook gehad. De kleuren die zwart horen te zijn, zijn rood. Mijn laptop is hierdoor helaas overleden. Als ik het goed heb was het de videokaart. Deze zat bij mij op/aan het moederbord (Asus). De reparatiekosten waren gelijk aan die voor een nieuwe laptop.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:42

Ik zat idd ook al te denken aan de videokaart, ik hoop dan van harte dat die het dan nog wel 2 maanden vol houdt :=

Hoe is dit gekomen bij jou?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:35

:= Mijn laptop heeft het nog wel even gedaan ( lees 2 a 3 maanden) nadat de eerste symptomen op kwamen zetten :P
Ik denk dat mijn laptop té vaak te warm is geworden. Onder mijn nieuwe laptop heb ik een losse cooler zitten.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:37

je laptop is ongesteld. :')

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 21:49

Dus het kan zijn dat die te lang aan heeft gestaan of iets dergelijks? Of niet tegen de franse hitte kan?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:02

Reneee_ schreef:
Dus het kan zijn dat die te lang aan heeft gestaan of iets dergelijks? Of niet tegen de franse hitte kan?

denk het wel, al issie normaal op een koele plaats en nu op een plaats waar het minstens 10 graden warmer is...

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:45

bentlage schreef:
je laptop is ongesteld. :')

Flauw :')

Ik heb het laatst ook gehad, alleen was het bij mij meer paars achtig.. Heb hem aan en uit gezet en toen ging het goed. Nu gebeurt het nog heel soms als ik het scherm heen en weer beweeg.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:27

Heb hem inmiddels al best vaak uit gehad, batterij er een keer uitgehaald etc maar het blijft maar rood :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:29

Mijn vriend heeft ook zo'n laptop, echt wit word lichtblauw en echt zwart word rood. Zit waarschijnlijk een los contact in de laptop want als hij er op slaat wil het wel eens goed schieten :+

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:30

Ik hou hem graag heel totdat ik weer thuis ben
Moet er niet aan denken om de komende 2 maanden zonder laptop te leven :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:32

Waarschijnlijk videokaart probleempje. Mijn laptop heeft dat toen niet overleefd.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:35

Hoe lang heeft het geduurd voordat die ter zielen ging dan? :=

edit: De pc bij ons thuis doet de videokaart het ook niet meer van en geeft daardoor geen geluid meer maar dat ding staat er inmiddels zeker al een jaar of 5

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:36

Nog wel een paar maand ging hij door :). Maar op een gegeven moment gaf hij geen beeld meer.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:39

Als die het dan maar volhoudt totdat ik weer thuis ben, mag die van mij best rood blijven. Behalve dat het een beetje irritant is maar daar wen ik wel aan :=

Ben er nu achter dat het waarschijnlijk niet op te lossen valt zonder reparateur

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:40

Citaat:
edit: De pc bij ons thuis doet de videokaart het ook niet meer van en geeft daardoor geen geluid meer maar dat ding staat er inmiddels zeker al een jaar of 5

Als je videokaart het echt niet meer doet, dan heb je ook geen beeld, dus dat kan niet. Dan zit er waarschijnlijk gewoon iets fout op het moederbord.
Dat kan bij jouw laptop ook zo zijn, iets doorgebrand op het moederbord(geïntegreerde videokaart). Dit kan nog een hele tijd goed gaan, maar kan ook zijn dat ie in een keer niks meer doet. Het is dat je in Frankrijk zit, maar heel misschien heb je nog garantie op het moederbord (2 jaar). Een nieuw moederbord hoeft niet zo duur te zijn en als je handig bent kan je hem er zelf in zetten, maar goed.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:54

Ik heb inderdaad nog garantie tot april 2014

Duimen dat die het de komende 7 weken nog vol houdt dan :=

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 08:44

En zo spontaan als m'n laptop een rood scherm had, zo spontaan is die weer normaal.

Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:02

Magic.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:54

Denk de kabel tussen je laptopscherm en de onderkant. Grote kans dat die niet helemaal lekker is :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:32

Choiix schreef:
Denk de kabel tussen je laptopscherm en de onderkant. Grote kans dat die niet helemaal lekker is :)

:j
Grote kans dat hij steeds vaker rood word en minder vaak gewoon tot hij bijna alleen nog slecht scherm geeft. Gewoon aan kijken en laten maken als je terug bent.