Studenten Fontys B Social Work

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Studenten Fontys B Social Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 17:04

Hee bokkers,

Omdat ik zelf komend jaar Sociale Studies ga doen (voltijd in Eindhoven)
Vroeg ik me af of meer mensen dit gaan doen, en waarom.

Zijn jullie al begonnen aan jullie motivatiebrief? Heb je je al ingeschreven voor het matchinggesprek, en ga je naar de introductiedagen?

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:38

Ik vond toevallig net je topic.
Ik heb afgelopen jaar mijn P gehaald en ga dus over twee weken beginnen aan het tweede jaar.

Ik heb toen zelf op het allerlaatste moment een motivatiebrief geschreven en ben wel naar het matchinggesprek geweest. Ik twijfelde zelf tot op het allerlaatste moment nog heel erg tussen Toegepaste Psychologie en Sociale Studies, maar na mijn matchinggesprek wist ik zeker dat ik Sociale Studies wilde doen. Ben ook nog steeds erg blij met die keuze.
Ik ben overigens niet naar de introductiedagen geweest. Geen spijt van gehad, maar hoorde er wel leuke verhalen over.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:07

NLieke schreef:
Ik vond toevallig net je topic.
Ik heb afgelopen jaar mijn P gehaald en ga dus over twee weken beginnen aan het tweede jaar.

Ik heb toen zelf op het allerlaatste moment een motivatiebrief geschreven en ben wel naar het matchinggesprek geweest. Ik twijfelde zelf tot op het allerlaatste moment nog heel erg tussen Toegepaste Psychologie en Sociale Studies, maar na mijn matchinggesprek wist ik zeker dat ik Sociale Studies wilde doen. Ben ook nog steeds erg blij met die keuze.
Ik ben overigens niet naar de introductiedagen geweest. Geen spijt van gehad, maar hoorde er wel leuke verhalen over.

Heel veel succes alvast komend jaar!

Ik heb volgende week woensdag mijn matchinggesprek.
Hoe gaat zo'n gesprek eigenlijk in z'n werk? Stellen ze je vragen over de brief die je hebt geschreven en gaan ze daarop verder in?

Ik ga wel naar de introductiedag van Sociale Studies zelf; maar niet naar de week van LichtIn.
Zie er best wel tegenop, ze gaan 's avonds uit, en laat ik nou iemand zijn die uitgaan totaal niet leuk vind :D

NLieke

Re: Studenten Fontys B Social Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:27

Dank je wel!

Bij het matchinggesprek heb ik eerst een vragenlijst in moeten vullen om te kijken wat voor soort persoon ik was. Daarna hebben we in groepjes een opdracht gedaan en tijdens die opdracht werden er telkens mensen opgehaald voor het gesprek.
Tijdens mijn gesprek is er niet echt gekeken naar mijn motivatiebrief. We hebben het vooral gehad over waarom ik de studie wilde doen en wat mijn sterke en minder sterke punten waren. En verder was het gewoon een gezellig gesprek. Absoluut niets om zenuwachtig voor te zijn.

Ben benieuwd naar je introductiedag! Veel plezier alvast en succes met je matchinggesprek!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:29

Ik zat net op je profiel te kijken en de pensionstal waar je Haf staat is voor mij 5 minuten fietsen haha. Wat is de wereld toch klein.

Oké, hoef ik me daar iniedergeval geen druk om te maken. Dan zal ik me sowieso wel een beetje gaan voorbereiden op die vragen; ik weet wel waarom ik het wil gaan doen maar ik vind het moeilijk om dat in woorden uit te drukken. Komt vast wel goed ;)

Dankjewel! :)

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:34

Ik zag inderdaad dat je in Knegsel woont. Toevallig!

Nee, druk maken hoeft zeker niet. Dat deed ik namelijk wel en dat was uiteindelijk nergens voor nodig :+ Docenten stellen je erg op je gemak en het was ook best gezellig.

Heb je je boeken al besteld?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:36

Heel toevallig haha :P

Oh gelukkig maar. Zie tegen dat soort dingen altijd enorm op.

Ja boeken zijn besteld en al binnen :)