Ik heb me zojuist heringesvhreven voor mijn studie aan de Universiteit Twente. Nu moest ik aangeven dat ik mijn collegegeld a 1835 euro in termijnen wil betalen zoals ik dat elk jaar doe. Eerder was dit gewoon maandelijks en daar leen ik dan ook het collegegeldkrediet voor bij duo. Nu hebben meerdere uni's echter besloten om het collegegeld in 4 termijnen van mijn rekening te trekken. Ik heb even met duo gebeld en zij passen de betaaldata van het collegegeldkredietniet aan, dus dat zal ik nu maandelijks op mijn rekening blijven ontvangen, terwijl ik 30 september de eerste 500 euro moet betalen. Nu wordt er t/m augustus nog collegegeld van afgelopen jaar afgeschreven dus is er geen mogelijkheid om te sparen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Meer geld lenen? Met de instelling bellen? Toch in 1 keer betalen en dan een paar maanden op een houtje bijten
ik ben benieuwd.. Ik neig ernaar om van mijn ouders geld te lenen, maar dat klinkt helaas makkelijker dan het is.Bedankt voor hetlezen, ik hoopvan jullie te horen
maar ze kunnen inderdaad niks doen. Denk dat ik dan inderdaad moet lenen voor de eerste termijn!