Kleine kindjes worden groot, tja dat hoor je zo vaak, Iedere stap die ze nemen is weer een stap naar het groter worden.
Nu weer zo'n stap, voor hem een grote en zo ook voor zijn mama.
Van de week werden al zo langzaam aan alle school spullen mee naar huis gegeven. Grote mappen met alles wat ze het afgelopen jaar gedaan hebben. Z'n grootste favoriete (vak) map zat goed voel. Wat konden ze daar altijd hun eigen creativiteit in kwijt. Alles bedenken en uitwerken als echte topondernemers. Maar ook leuke geschreven teksten de de leerlingen aan elkaar gaven, heel erg leuk om dat te bewaren voor later. Gelukkig gaat z'n grootste vriend, die twee die al sinds groep 1 twee handen op één buik zijn ook naar dezelfde school. Hun vreugde was dan ook groot dat ze wederom bij elkaar in de klas komen.
Vandaag alweer de laatste dag dat hij naar de lagere school gaat. Met de ochtend doen ze de eind musical voor de groepen 1 t/m 7. Daarna komen ze even thuis maar rond 15.00 moeten ze weer op school zijn. Alle kinderen maken iets thuis: Warm of koud voor gerecht, Warm of koud tussen gerecht, Na gerecht. En dan gaan ze gezellig met de hele klas en alle leraren aan het afscheidsdiner. Vervolgens worden alle ouders en andere genodigde om 19.30 verwacht voor de eind musical. En daarna is het een feit, de lagere school periode is dan echt afgelopen.
Maar de meeste hebben er zelf ook moeite mee en hebben spontaan aangeboden om morgen op school te komen helpen met de vossenjacht. Sommige als vos en sommige als begeleider. Want ja wat is er leuker als stoere groep achter mee te doen met de kleintjes zoals ze zelf zeggen.
Zoonlief is klaar voor de nieuwe start na de zomervakantie, natuurlijk vind hij het eng en spannend. Maar hij houd zich groot! Mama stiekem ook, maar gelukkig heb ik nog 7 weken om me hierop voor te bereiden......... Want zoals ik al zei "kleine mannetjes worden groot".
En ze lijken zo klein als ze na de zomer hun nieuwe school binnenlopen!
Succes met je kleine grote man!
Daenerys
Geplaatst: 03-07-13 12:59
Nu lijken ze idd groot, maar straks op de middelbare is het stiekem toch nog een klein manneke
Komt helemaal goed!
Storm
Geplaatst: 03-07-13 13:28
Succes met je grote zoon!
Wel grappig, wij zijn uit hetzelfde geboortejaar en ik heb een zoontje van 1,5 jaar oud. Die gaat dus nog niet eens naar school toe. Maar ik moet nu ook nog niet denken aan de dag dat ik hem ook zal moeten 'loslaten'. Gelukkig kruipt hij nu nog veel te graag op schoot en is zijn mama zijn alles...