HTC Incredible S laad niet meer! help! Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

HTC Incredible S laad niet meer! help! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 20:44

Hallo bokkers! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, al verwacht ik maar niet te veel.

Sinds een paar maanden heb ik de telefoon van mijn broer overgenomen. Mijn HTC One X spacete hem steeds nogal, had een eigen leven, typte zelf op whatsapp enzo. En op een gegeven moment heb ik hem laten vallen en was mijn touchcreen stuk, dus die telefoon heb ik weggestuurd. Pas geleden heb ik te horen gekregen dat hij niet meer te repareren is, dus mocht ik de oude telefoon van mijn broer overnemen om te gebruiken. Deze gaat ook alweer een paar jaar mee, en heeft nog niet echt problemen, alleen soms is hij wat traag.

Gisterochtend toen ik wakker werd, deed die telefoon dus ineens niets meer. Ik laad hem altijd 's nachts op, dan is hij 's ochtends volledig opgeladen en kan hij weer een dagje mee.
Nu was dat dus niet het geval... Hij deed niets meer, gaf ook geen lichtje dat hij aan de lader lag, terwijl dat nog wel zo was. Aan gaan wilde hij niet meer, deed helemaal niets meer. Ik dacht misschien is de lader stuk. Dus legde hem aan de lader van mijn moeder, maar nee, ook daar deed hij niets en gaf ook geen teken dat hij aan de lader lag.
Na aardig veel proberen en drukken met de lader in dat gat, ging dat lichtje ineens aan dat hij aan de lader lag. Dus ik heb hem een tijdje laten liggen zonder aan te raken (dan stopte hij meteen weer). Nu deed hij het dus weer!
Vannacht heeft hij goed opgeladen. Had gisteravond er wel een kwartier over gedaan om hem 'goed' aan de lader te leggen.
Net was hij weer bijna leeg. Dus ik leg hem aan de lader, druk de lader er goed in, even de druk naar rechts, dan naar links, op een gegeven moment had hij connectie en begon hij op te laden.
En net twee minuten geleden kijk ik even op whatsapp (zonder mijn mobiel op te pakken of te bewegen) en typ een berichtje naar mijn verzorgster. Valt hij ineens weer volledig uit, doet weer niets meer.... Help! Wat moet ik doen? Het ligt niet aan de lader :?

Celine_Famke

Re: HTC Incredible S laad niet meer! help! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:01

Niemand? :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:21

voor zover ik je verhaal snap is de aansluiting van de lader stuk, dat kan gerepareerd worden maar geen idee wat het kost. Zou je even naar zo'n winkel moeten gaan waar ze ook simlocks 'slopen' dat is waarschijnlijk goedkoper dan naar een normale telecomwinkel.

edit, was toch op Ebay :D en heb even gekeken, volgens mij moet er zo'n onderdeel in http://www.ebay.com/itm/Dock-Connector- ... 4609c443ac
er zijn zat losse onderdelen te koop dus moet lukken http://www.ebay.com/sch/Replacement-Par ... =HTC+One+X alleen moet je een handig iemand hebben die m erin weet te prutsen }>
Laatst bijgewerkt door cissy op 02-07-13 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:23

even een stipje! dit heb ik ook van mijn HTC telefoon!
altijd fijn, ik had toen dus geen wekker meer :s
edit: knippert het lichtje, wat normaal rood is, ook bij jou?

Neej

Re: HTC Incredible S laad niet meer! help! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:35

Het voordeel van de nieuwe generatie mobile devices is dat ze (bijna allemaal) standaard uitgerust worden met een USB micro aansluiting waarmee opgeladen wordt. Geen gedoe met driehonderd opladers thuis, je TomTom, Telefoon, E-Reader en Tablet kunnen aan hetzelfde kabeltje! Het nadeel is direct ook die USB micro aansluiting :+ Die wordt namelijk op een gegeven moment lam. Even afhankelijk van hoe vaak en hoe intensief je 'm gebruikt, bij mij heeft het ongeveer een half jaar geduurd :P Oplossing kán wel eens zijn, om gewoon een ander, nieuwer kabeltje te gebruiken :)