Sinds een paar maanden heb ik de telefoon van mijn broer overgenomen. Mijn HTC One X spacete hem steeds nogal, had een eigen leven, typte zelf op whatsapp enzo. En op een gegeven moment heb ik hem laten vallen en was mijn touchcreen stuk, dus die telefoon heb ik weggestuurd. Pas geleden heb ik te horen gekregen dat hij niet meer te repareren is, dus mocht ik de oude telefoon van mijn broer overnemen om te gebruiken. Deze gaat ook alweer een paar jaar mee, en heeft nog niet echt problemen, alleen soms is hij wat traag.
Gisterochtend toen ik wakker werd, deed die telefoon dus ineens niets meer. Ik laad hem altijd 's nachts op, dan is hij 's ochtends volledig opgeladen en kan hij weer een dagje mee.
Nu was dat dus niet het geval... Hij deed niets meer, gaf ook geen lichtje dat hij aan de lader lag, terwijl dat nog wel zo was. Aan gaan wilde hij niet meer, deed helemaal niets meer. Ik dacht misschien is de lader stuk. Dus legde hem aan de lader van mijn moeder, maar nee, ook daar deed hij niets en gaf ook geen teken dat hij aan de lader lag.
Na aardig veel proberen en drukken met de lader in dat gat, ging dat lichtje ineens aan dat hij aan de lader lag. Dus ik heb hem een tijdje laten liggen zonder aan te raken (dan stopte hij meteen weer). Nu deed hij het dus weer!
Vannacht heeft hij goed opgeladen. Had gisteravond er wel een kwartier over gedaan om hem 'goed' aan de lader te leggen.
Net was hij weer bijna leeg. Dus ik leg hem aan de lader, druk de lader er goed in, even de druk naar rechts, dan naar links, op een gegeven moment had hij connectie en begon hij op te laden.
En net twee minuten geleden kijk ik even op whatsapp (zonder mijn mobiel op te pakken of te bewegen) en typ een berichtje naar mijn verzorgster. Valt hij ineens weer volledig uit, doet weer niets meer.... Help! Wat moet ik doen? Het ligt niet aan de lader
en heb even gekeken, volgens mij moet er zo'n onderdeel in
Die wordt namelijk op een gegeven moment lam. Even afhankelijk van hoe vaak en hoe intensief je 'm gebruikt, bij mij heeft het ongeveer een half jaar geduurd
Oplossing kán wel eens zijn, om gewoon een ander, nieuwer kabeltje te gebruiken