Telefoonverzerkering of inboedelverzekering..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Telefoonverzerkering of inboedelverzekering..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 20:44

Mijn telefoon is kapot gevallen, nu weet ik dat ze bij de telefoonverzekering die ik heb gaan zeuren, en hem eerst willen ´repareren´.. Nu heb ik contact gehad met de inboedelverzekering, die keren gewoon uit maar er mag geen andere verzekering zijn die dekt. Wat kan ik nu het beste doen? Snel mn telefoonverzekering opzeggen, gewoon bij de inboedelverzekering opgeven en mn mond houden of in alle eerlijkheid zeggen dat er nog een verzekering is..

Iemand advies?

Donkerblauw

Re: Telefoonverzerkering of inboedelverzekering..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:32

NM -> LZP

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:32

Eerlijkheid duurt het langst. Je hebt trouwens niet voor niets een telefoonverzekering genomen, dus waarom laat je hem inderdaad niet nakijken? Mochten ze hem niet kunnen fixen, dan krijg je alsnog een andere.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:33

Mmm... ik zou het maar eerlijk zeggen.. Verzwijgen wordt gezien als frauderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:35

Ik snap niet waarom je uberhaupt een telefoon verzekering hebt als je ook een inboedelverzekering hebt, maar goed.
Het lijkt me niet handig om fraude te plegen, komen ze toch wel achter vroeg of laat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:51

Shenavallie schreef:
Eerlijkheid duurt het langst. Je hebt trouwens niet voor niets een telefoonverzekering genomen, dus waarom laat je hem inderdaad niet nakijken? Mochten ze hem niet kunnen fixen, dan krijg je alsnog een andere.

Kennis van mij liet dr telefoon 3 nakijken en elke keer deed ie het bij hen, bij haar niet. Maar ze kreeg mooi geen nieuwe.. En nakijken deden ze ook niet meer.

Telefoonverzekering is geldklopperij als je het mij vraagt. Zeker als je ook een inboedelverzekering hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:00

Sammie schreef:
Telefoonverzekering is geldklopperij als je het mij vraagt. Zeker als je ook een inboedelverzekering hebt.

Nou een telefoonverzekering dekt zeker wel dingen die een inboedelverzekering niet dekt.
Diefstal, verlies, schade buitenshuis.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:05

Vaak valt het niet onder de inboedel verzekering dus als dat wel zo is heb je geluk.
Tevens krijg je maar de dagwaarde ipv de waarde van de telefoon.
Je hebt misschien wel maanden betaald voor een verzekering dus ik zou die zeker nu niet opzeggen.
Ik zou hem gewoon heen brengen. Reparatie ligt aan de schade van je telefoon. En opsturen moeten ze hem voor de verzekering altijd, want er moet een officieel rapport van komen.
Overigens vind ik het geen geld klopperij. Want als je een hele dure telefoon aanschaft, al is het met een abbo gratis dan is het toch wel heel zuur als je hem na een half jaar tot een jaar laat vallen of er waterschade ontstaat...dan loopt je abbo nog gewoon door tenslotte.
Succes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:08

Sammie schreef:
Shenavallie schreef:

Kennis van mij liet dr telefoon 3 nakijken en elke keer deed ie het bij hen, bij haar niet. Maar ze kreeg mooi geen nieuwe.. En nakijken deden ze ook niet meer.

Vreemde zaak dan, vind ik. Mijn man heeft ook al twee keer gehad dat zijn telefoon het niet deed en er werd wel degelijk serieus naar gekeken. Hij kreeg zelfs te horen dat hij een andere krijgt als het nog eens gebeurt. Als je kennis het niet vertrouwt, zou ze er de Rechtsbijstand op kunnen zetten.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:18

Ik sluit me simpelweg bij Shenavallie en Tabaluga12 aan. Gewoon eerlijk zijn!
Laatst bijgewerkt door JPS op 04-07-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:21

Gewoon een offerte laten maken bij een andere telefoonzaak als je er geen vertrouwen in hebt en dan pas opsturen naar het bedrijf waar de telefoonverzekeraar je naar verwijst. Als het niet met elkaar strookt heb je altijd de offerte / advies van de andere zaak.