wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:59

Hallo allemaal,

Vooraf alvast de waarschuwing dat het een lang en vrij warrig verhaal is, dus respect als je alles leest!

Sinds enkele maanden zit ik absoluut niet lekker in mijn vel en na lang wikken en wegen heb ik besloten een punt te zetten achter mijn relatie. Ik zeg altijd je kan een ander niet gelukkig maken als je niet gelukkig ben met jezelf en dan moet ik me daar aan houden ook. Dit heeft er echter voor gezorgd dat ik nu in een lastig pakket zit en veel keuzes moet maken. Ik zal proberen een zo duidelijk mogelijke schets te geven van de huidige situatie en de verschillende opties. Hopelijk hebben jullie advies voor mij want ik weet het echt niet meer...

"Voorgeschiedenis"
Ik studeer momenteel in Rotterdam maar woon in zeeland. Vorig jaar woonde ik ook in Rotterdam en mijn paard stond daar op pension. Doordat ik veel bij de paarden was en werkte om mijn appartement en paard te bekostigen had ik daar weinig contacten naar de mede-pensionklanten en een paar meiden van school. Daarnaast vond ik mijn werk niet zo leuk en mijn paard is qua welzijn erg achteruit gegaan. Toen ik maart 2012 het aanbod kreeg om in een boerderij, met de paarden aan huis, op 5 minuten van mijn ouders in zeeland te gaan wonen heb ik dan ook volmondig JA gezegd. Ik had toentertijd een lange en stabiele relatie en we besloten samen te gaan wonen.

Nu 1,5 jaar verder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet gelukkig was/ben met de huidige situatie en het gevoel voor mijn ex voornamelijk bestond uit vriendschap. Maar ja, wat dan? Inmiddels is de relatie verbroken maar wonen we nog altijd samen in ons huis. We hebben meerdere slaapkamers dus qua ruimte is het geen probleem. Het levert echter nog weleens problemen op wanneer ik me weer opgesloten voel. (Waar ben je? Hoe laat ben je thuis? Vergeet je geen boodschappen te doen? etc.) Aan de ene kant kunnen we allebei heel goed verder maar aan de andere kant zie je ook wat de ander doet en dat is nog weleens kwetsend...

Nou kan ik meerdere dingen doen:

1) Hier blijven wonen samen met mijn ex. Hem uitkopen zodat hij gaat verhuizen is geen optie, dit wilt hij namelijk absoluut niet... Een voordeel is dat het wel fijn is met de dieren, er is altijd iemand thuis, en inboedel,niks hoeft gescheiden te worden. Een nadeel is dat we 1 keer per week/2 weken gigantisch ruzie hebben en de ruzies worden steeds erger...

2) Mezelf laten uitkopen en zelf weer bij mijn ouders gaan wonen. Nadeel is dat alle inboedel moet worden verhuist en ergens moet worden opgeslagen. En er moet voor 5 paarden pensionstalling worden gevonden tegen een normale prijs. Voordeel is dat het financieel erg voordelig is en ik in alle rust aan mijn psychische klachten kan werken.

3) Mezelf laten uitkopen en een nieuw huisje zoeken. Voordeel is dat ik mijn eigen plekje en vrijheid hou. Een nadeel is echter dat er weinig aanbod is i.v.m. het feit dat ik student ben. Ook hierbij moet gezocht worden naar pensionruimte voor de paarden...

Zelf wil ik heel graag verhuizen in de richting Dordrecht/Papenrecht. Ik ben daar geboren en voel me daar thuis. Tevens ben ik erg toe aan een nieuwe start, alles achter me laten en even helemaal overnieuw beginnen waar (bijna) niemand me kent...
Verhuizen naar de randstad heeft echter als grote nadeel dat zowel ikzelf als mijn moeder moet stoppen met de paarden i.v.m. gebrek aan hulp...

Zoals je wel kan begrijpen willen mijn ouders het liefst dat ik blijf waar ik blijf. Lekker voordelig de paarden aan huis, geen gesjouw met meubelen etc etc...
Als ik echt alleen aan mezelf denk dat wil ik verhuizen naar Dordt/Papendrecht. Maar dan gaat het alarmbelletje rinkelen: PAARD PAARD PAARD

Wat moet ik nou doen? Aan mezelf denken en stoppen met de paarden? Genoegen nemen met de situatie en er het beste van proberen te maken? Wat zouden jullie doen?

Lynn_Nikita

Re: wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:01

genoegen nemen met de situatie gaat op lange termijn niet werken. Wat gebeurd er als 1 van jullie een nieuwe relatie krijgt?
Lastige situatie zeg, heel veel sterkte met je beslissing

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:06

Voorlopig zou je misschien bij je ex partner kunnen blijven en komt tijd komt raad denk ik.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:08

Is het niet mogelijk om het huis in tweeën te delen of een bijgebouw geschikt te maken voor tijdelijke bewoning? Of iets te vinden dat zo dichtbij is dat de paarden daar (ik begrijp dat je ze aan huis hebt) kunnen blijven en je ze zelf kunt verzorgen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:10

Ik zou beginnen met optie 2 en van daaruit verder kijken, dan heb je even "ademruimte", hoef je de paarden niet op te geven en zit je niet meer in de zeer ongezonde (ja ook al ben je nog zulke goede vrienden) situatie dat je nog samenwoont met je ex.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:12

Is het geen optie om de paarden wel bij je ex te laten staan? En dan spul de opslag in / huisje in de buurt zoeken?

Ik neem aan dat als je de paarden als 'pension' daar laat staan het moet kunnen toch? Je hoeft hem dan niet perse te spreken als je daar bent.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:17

Winged schreef:
Is het geen optie om de paarden wel bij je ex te laten staan? En dan spul de opslag in / huisje in de buurt zoeken?

Ik neem aan dat als je de paarden als 'pension' daar laat staan het moet kunnen toch? Je hoeft hem dan niet perse te spreken als je daar bent.

Daar zat ik ook aan te denken. Of evt. terug bij je ouders gaan wonen en paarden bij ex. Maar ik zou best begrijpen dat je het niet zitten om terug bij je ouders te gaan wonen. Merk het zelf ook na een tijd op mezelf te hebben gezeten en nu weer terug bij mijn ouders. Stik lieve ouders maar de vrijheid is toch zeer prettig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:17

ja ik persoonlijk ben meer voorstander van kiezen voor jezelf. Paarden is een dure luxe....
kan je het niet redden met 2 paarden bijv? of met 1? 5 is natuurlijk erg geldverterend.....
ik zou kiezen voor je zelfstandigheid en je vrijheid...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:20

Waarom wil hij zich niet laten uitkopen? Klinkt, in combinatie met feit dta jij je gecontroleerd en opgesloten voelt, een beetje alsof hij jullie relatie nog niet los wil laten.

Vervelende situatie, ik zou toch proberen met je ex te praten en te kijken of hij zich wil laten uitkopen.

Anders zou ik inderdaad "je biezen pakken" en gaan wonen in Dordt/Papendrecht, maar dan moet je waarschijnlijk wel lastige beslissingen maken met de paarden.

De moeite die je moet doen om te verhuizen en wat je ouders daar van vinden zou ik niet te zwaar laten meewegen, realistisch gezien ga je toch ooit verhuizen denk ik.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:24

Lynn_Nikita schreef:
genoegen nemen met de situatie gaat op lange termijn niet werken. Wat gebeurd er als 1 van jullie een nieuwe relatie krijgt?

We hebben de 'afspraak' dat er niks binnen huis gebeurt en dus voorlopig ook even geen vrienden/familie uitnodigen. Wat buitenshuis gebeurt moeten we zelf weten maar niet in ons 'gemeenschappelijke ruimten'. :Y)

De paarden laten staan is op zich wel een optie. Maar dan blijf je toch een soort afhankelijk van elkaar i.v.m. opslag van het hooi/stro etc.

Het is ook zo'n once in a lifetime huis... Ik ben 20 en heb de paarden in m'n achtertuin, hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen...

Vertrekken klinkt ook steeds aantrekkelijker... Maar ja, bij m'n ouders gaan wonen , ik ging niet voor niks op m'n 17e het huis uit! :') Nog een probleem wordt dan het 'uitkopen'. Zijn familie heeft geld, mijn familie is handig. De afspraak was dus dat zijn ouders vooral zouden flapperen met de creditcard (totaal zo'n €3000) en mijn ouders hebben 2 maanden in dit huis geklust (en ongeveer €1000 aan materiaal gekocht. Nu heeft mijn vader dus 1 maand verlof genomen van zijn werk maar ze weigeren daar een vergoeding voor te betalen... Iemand enig idee hoe dat wettelijk geregeld is?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:28

Ojajoh schreef:
ja ik persoonlijk ben meer voorstander van kiezen voor jezelf. Paarden is een dure luxe....
kan je het niet redden met 2 paarden bijv? of met 1? 5 is natuurlijk erg geldverterend.....
ik zou kiezen voor je zelfstandigheid en je vrijheid...

Van de paarden zal ik even toelichten. Ik heb er zelf 1 waarmee in dressuur. Mijn moeder heeft er 4 waarmee ze 4-span rijd voor de kar. Als ik ga verhuizen in de richting van Dordrecht heb ik 2 opties. 1) paardje meeverhuizen naar een dure stal (i.v.m. eisen als veel weidegang, grote boxen) of 2) paardje bij m'n ouders laten staan en bijv. in het weekend rijden. Mijn moeder heeft echter een probleem wanneer ik verhuis aangezien mennen geen optie is zonder groom, laat staan 4-span. Dan moet je eigenlijk met minimaal 3 mensen zijn. Zodoende zorgt het voor spanningen met mijn ouders, aan de ene kant zeggen ze dat ik voor mezelf moet kiezen maar aan de andere kant betekend dat ook dat ik mijn moeder passie 'in gevaar breng'...

@ Eef_Bam. Hij voelt zich helemaal op zijn plek in dit huis dus wilt hier niet weg... Praten met hem is onmogelijk, zijn standpunt is heel duidelijk. 'Jij hebt besloten dat je niet gelukkig was in onze relatie, dan rot jij maar op'
Laatst bijgewerkt door SunNDLM op 02-07-13 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:29

Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel een huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil.

Het uitkopen van je vriend lijkt me ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.

volgens mij zijn optie 1 en 3 redelijk onbetaalbaar.
Laatst bijgewerkt door janouk op 02-07-13 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:30

Wat maakt jou gelukkig op dit moment? Waar vind je houvast? Dit zijn dingen die jij je af moet vragen en realiseren om deze beslissing te kunnen maken.

Als ik zou moeten kiezen? Bij je ouders gaan wonen, paarden evt. bij je ex laten staan en dat zou met je spullen misschien ook wel kunnen. Anders daar plek voor zoeken. Zo kun je eerst alles weer op orde krijgen en dan kun je vanuit daar weer verder vooruit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:32

Dat is niet geregeld wettelijk. Jullie huis waar geld in wordt gestoken door beide kanten de ouders daar is echt niets voor geregeld. Dat is de keuze van hen geweest, daar is achteraf niets over te mauwen.

Of ben jij wel van plan die 3000 euro terug te betalen mocht je daar kunnen wonen en hij wel er uit willen.

Zoals ik het lees is het financieel niet haalbaar dat jij daar gaat wonen. Dan zou ik hem dus jou uit laten kopen. Voorwaarden zijn wel dat de bank hier aan meewerkt, je moet kijken of je overwaarde hebt enz.

Waar jij dan heen gaat? Geen idee maar dat is jou keuze. Ik zou eerst eens aan mezelf gaan werken als je zegt psychische problemen te hebben. Dat zou ik dan bij mijn ouders doen. Op die manier heb je minder financiële en praktische zorgen wat je paarden betreft.
Nu weer een eind gaan verhuizen en alles opgeven qua paarden klinkt meer als vluchten als ik eerlijk ben. Weg van alles en zo ook weg van de ellende. Helaas werkt het niet op die manier.

Samen blijven woning in 1 woning met je ex terwijl je tenminste elke week ruzie hebt lijkt mij logisch gezien geen optie. Dat gaat gewoon fout (zit er zelf ook midden in, geloof me, dat wil je niet).

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:32

Kun je niet tijdelijk terug bij je ouders gaan wonen?

Al is het misschien maar voor een week maar dat kan al voldoende zijn. Ik heb het overlaatst ook gedaan

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:33

Ik ga even wijselijk mijn mond houden... Maar... Ga jij alleen alles kunnen betalen en alles af kunnen maken (studie) en dan nog eens fulltime erbij werken om rond te komen? Sowieso probeer in deze tijd maar eens iemand uit te laten kopen die niet wil en een leuke smak geld vraagt... Lenen zal lastig gaan dus...

Het klinkt heel cru.. maar als hij er niet weg wil, dan zit je gewoon aan hem vast... Want ik weet niet of hij wel fulltime werkt en eventueel extra kan lenen, maar denk niet dat je hem zo maar uit het huis kunt "kopen" als hij niet wilt... En sowieso het bedrag dan nog :)

Een keer duidelijk praten helpt misschien tegen de ruzies om niets.. Maar je wilt toch ook verder met je leven en dan is in 1 huis wonen geen optie...

En waarom zou je in godsnaam per se naar de randstad willen? :') Sorry, maar die gedachtegang volg ik nog minder... "nieuwe start" ok... Maar dit is in mijn ogen gewoon wegvluchten en andere met problemen (paarden) achterlaten. Dan ben je alles wat je verdient al kwijt aan de paarden als die een pensionstalling nodig hebben...

Dus: in 1 huis blijven wonen = geen optie.

Randstad vind ik persoonlijk puur vluchtgedrag en egoistisch.. (+ hier wonen is 3x niets... ik zou hier het liefst weg zijn... speelt ook mee ;)) Een nieuw begin is leuk, maar je kan ook daar opnieuw beginnen... Ik ben altijd van mening dat mensen blijven vluchten als ze eenmaal begonnen zijn ;) Plaats A niet meer leuk, dan naar plaats B, dan naar plaats C etc.... Allemaal leuk en aardig, maar een locatie lost het niet op? En waar je je thuis voelt, dat ligt aan je eigen instelling... Ik kan me overal aanpassen en natuurlijk heb ik een voorkeur.. Ben de afgelopen 6 jaar ook 4 x verhuisd ofzo... Vermaak me overal wel...

Heb het ook opgegeven paarden in de achtertuin, vrijstaandhuisje, 4 slaapkamers, veel weide, 10 minuten van mijn werk vandaan en alles. Want degene door wie ik aan dat huisje kwam, wilde er bij komen wonen, zijn paarden stonden in de wei achter het huis bij de mijne etc. Maar werd helemaal gek van hem, geen privacy meer, hij wilde vanalles bepalen terwijl ik nooit iets met hem gehad heb en ook nooit iets met hem zou willen, dat wist hij... Maar ook met de gdachte "ruimte, dus komt wel goed"... Heb nooit spijt gehad dat ik ben gegaan, was anders helemaal niet gelukkig geworden. En iemand uit een huis krijgen waar hij/zij niet uit wil, is lastig... Dan moet je kiezen... of voor jezelf of hopen dat het ooit beter gaat en stil hangen omdat je zo allebei niet verder gaat met je leven (of iig te beperkt)

+ Je hebt toen gekozen voor de verantwoordelijkheid over dingen, die kun je niet zo maar aan de kant schuiven. Bij je ouders of thuis kun je ook aan jezelf werken...

Klinkt heel hard en is heel kort door de bocht getypt... Maar vlcht iig niet voor alles wat je daar hebt opgebouwd etc. daar krijg je later wel spijt van...

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:35

janouk schreef:
Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel het huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil. Het uitkopen van je vriend lijkt me dan ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.
Dus optie 1 lijkt me onbetaalbaar.

Ik heb hier heel veel geluk mee hoor! Ik woon antikraak en heb nu een huis (woonkeuken/woonkamer/3 slaapkamers) incl. 1 hectare wei, 2 grote loopstallen en 3 binnenboxen. Schuren voor de vrachtwagen (van mama), de trailer en hooi/stro opslag. Hier betaal ik minder voor dan ik in Rotterdam betaalde voor een kamer en een box van 3x3.
Uitkopen kan ik inderdaad niet zelf, mijn ouders zijn bereid dit voor mij te doen. Ik kan het geld dan in termijnen terugbetalen...

Gemmeke

Re: wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:39

TS,

Als je de mogelijkheid krijgt om hem uit te kopen moet je dat doen!

Maar zoals je al zegt hij gaat hier niet weg, dan houdt het naar mijn idee op. En ja dan zou ik dus vertrekken naar een plek waar jij je beter voelt.

Wachten tot hij een vriendin krijgt en dan dus vertrekt kan ook, maar wil je echt leven met ruzies en geen rust....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:39

Kan je niet gewoon beginnen met aan jezelf werken zonder meteen weg te gaan?
Ben je nu in therapie of niet?

Hoezo heb je het over uitkopen als je anti-kraak woont... heb je dan geen huurcontract? en moet je dan niet over een tijd vertrekken?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:42

Jeetje mina wat een lastige situatie.. Kan hij jou uitkopen? Hebben jullie een samenlevingscontract? Tja de paarden is lastig maar ik zou proberen een schappelijke deal te sluiten met je ex, al is het maar dat jullie afspreken om 6 maanden de tijd te krijgen om andere ruimte te zoeken (eventueel tegen betaling als hij jou uitkoopt). Mocht je/jullie uiteindelijk het toch niet zo'n punt vinden om je ex regelmatig tegen te komen kun je ze altijd nog laten staan. Zorg wel even dat je het een en ander op papier zet!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:42

SunNDLM schreef:
Lynn_Nikita schreef:

We hebben de 'afspraak' dat er niks binnen huis gebeurt en dus voorlopig ook even geen vrienden/familie uitnodigen. Wat buitenshuis gebeurt moeten we zelf weten maar niet in ons 'gemeenschappelijke ruimten'. :Y)

De paarden laten staan is op zich wel een optie. Maar dan blijf je toch een soort afhankelijk van elkaar i.v.m. opslag van het hooi/stro etc.

Het is ook zo'n once in a lifetime huis... Ik ben 20 en heb de paarden in m'n achtertuin, hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen...

Vertrekken klinkt ook steeds aantrekkelijker... Maar ja, bij m'n ouders gaan wonen , ik ging niet voor niks op m'n 17e het huis uit! :') Nog een probleem wordt dan het 'uitkopen'. Zijn familie heeft geld, mijn familie is handig. De afspraak was dus dat zijn ouders vooral zouden flapperen met de creditcard (totaal zo'n €3000) en mijn ouders hebben 2 maanden in dit huis geklust (en ongeveer €1000 aan materiaal gekocht. Nu heeft mijn vader dus 1 maand verlof genomen van zijn werk maar ze weigeren daar een vergoeding voor te betalen... Iemand enig idee hoe dat wettelijk geregeld is?

Zo'n afspraak maakt al duidelijk dat je helemaal niet vrij bent om te leven zoals jij het wilt, dat blijf je toch niet volhouden? Of je nu weggaat of volgend jaar, die stap gaat toch gezet moeten worden, en hoe eerder je het doet hoe eerder je weer je leven gaat opbouwen.
Paarden laten staan zou voor mij nooit een optie zijn, want dan hang je nog aan elkaar vast.
Een once in a lifetime huis is het echt niet, er zijn er veel meer maar die zie je pas als je hier weggaat!
Ik ben ook op mijn 17e uit huis gegaan en op mijn 21e even teruggeweest, dat is echt heel anders. Goede afspraken maken en dan zo snel mogelijk een nieuw leven opbouwen, dan ben je ook zo weer weg.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:45

Man, wat klinken jullie allemaal verstandig.. :')

Het is allemaal zo dubbel.. Ik snap hem ook heel goed. Ik heb de relatie verbroken dus ik ga weg. Maar aan de andere kant, ik woonde al op mezelf, het was eerst mijn huis en later werd het ons huis. Werkelijk alles in dit huis is van mij, alleen de bank is van hem.

Hetzelfde voor terug verhuizen naar m'n ouders. Enerzijds is het heel fijn om even naar mijn ouders toe te gaan en me op mezelf te kunnen richten. Anderzijds weet ik ook dat dat ook gaat bosten, ik ben niet zonder reden uit huis gegaan.

En ook verhuizen naar de randstad. Ik voel me daar op mijn plek door de drukte, altijd iets te doen. Maar ik weet ook dat mijn paard het daar qua welzijn slechter heeft en daar voel ik me al schuldig over als ik er aan denk. Maar als ik denk aan stoppen met de paarden, tja dat wil ik ook niet...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:47

SunNDLM schreef:
janouk schreef:
Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel het huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil. Het uitkopen van je vriend lijkt me dan ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.
Dus optie 1 lijkt me onbetaalbaar.

Ik heb hier heel veel geluk mee hoor! Ik woon antikraak en heb nu een huis (woonkeuken/woonkamer/3 slaapkamers) incl. 1 hectare wei, 2 grote loopstallen en 3 binnenboxen. Schuren voor de vrachtwagen (van mama), de trailer en hooi/stro opslag. Hier betaal ik minder voor dan ik in Rotterdam betaalde voor een kamer en een box van 3x3.
Uitkopen kan ik inderdaad niet zelf, mijn ouders zijn bereid dit voor mij te doen. Ik kan het geld dan in termijnen terugbetalen...

Dus het huis is geen eigendom. Uitkopen van het eigendom van het huis is hier dus geen sprake van. Je bedoelt dat je door hem gemaakte kosten wil terugbetalen en hem wil vragen te vertrekken?
Anti kraak betekent, dat als de eigenaar het huis kan verkopen, jij binnen 1 week vertrokken moet zijn. Dat lijkt me dat jullie dan allebei niets terug krijgen van wat je geïnvesteerd hebt in het huis.
Zijn kosten niet, maar ook jouw kosten niet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:47

Dus het is een koop woning en hij is later op de koopakte/hypotheek akte erop gezet? Of staat alles op jouw naam want dan wordt het verhaal opeens heel anders :j

SunNDLM schreef:
Man, wat klinken jullie allemaal verstandig.. :')

Het is allemaal zo dubbel.. Ik snap hem ook heel goed. Ik heb de relatie verbroken dus ik ga weg. Maar aan de andere kant, ik woonde al op mezelf, het was eerst mijn huis en later werd het ons huis. Werkelijk alles in dit huis is van mij, alleen de bank is van hem.

Hetzelfde voor terug verhuizen naar m'n ouders. Enerzijds is het heel fijn om even naar mijn ouders toe te gaan en me op mezelf te kunnen richten. Anderzijds weet ik ook dat dat ook gaat bosten, ik ben niet zonder reden uit huis gegaan.

En ook verhuizen naar de randstad. Ik voel me daar op mijn plek door de drukte, altijd iets te doen. Maar ik weet ook dat mijn paard het daar qua welzijn slechter heeft en daar voel ik me al schuldig over als ik er aan denk. Maar als ik denk aan stoppen met de paarden, tja dat wil ik ook niet...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:48

SunNDLM schreef:

Juridisch gezien, wie zijn naam staat op het anti-kraak huurcontract?