Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iedereen kent me, iedereen weet wie ik ben. Meestal wel leuk hoor, maar af en toe ook niet!Sonja schreef:Ik kan 4 tips voor je verzinnen:
1. Gebruik aub leestekens
2. Kom uit je slachtofferrol, ADHD is lastig, maar mag geen excuus worden
3. Als dit niet voor het eerst is, kun je wel roepen dat je je niet aanpast aan deze maatschappij, maar als je hele omgeving je uitkotst, wordt het verrekte eenzaam. Misschien toch het overwegen waard om WEL rekening met anderen te houden?
4. Praat MET de mensen die last van je hebben ipv OVER ze.
RusselNuwell schreef:Als andere klant kan ik me er wat bij voorstellen. Soms vinden mensen het heel gezellig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen even 'rustig' een drankje willen nuttigen zonder daarbij door 'buitenstaanders' gestoord te worden. Daar houd ik persoonlijk ook niet zo van.
Als er klachten over zijn, dan kan ik mij goed voorstellen dat het restaurant/cafe in kwestie er wat van zegt. Schijnbaar willen ze zowel jou als de andere mensen te klant houden, anders hadden ze je wel weggestuurd op het moment dat je komt zitten.
Als je graag gezellig wilt zijn, ga dan in plaats van naar een terras naar een bar denk ik. Over het algemeen zijn mensen daar veel opener dan op een terras, zeker zij die aan de bar staan.
Angeliquee18 schreef:Oohw zo herkenbaar! Voordat ik m'n straat uit ben gewandeld ben ik een half uur verder. Ik praat echt met iedereeniedereen kent me, iedereen weet wie ik ben. Meestal wel leuk hoor, maar af en toe ook niet!
Maar ik snap die mensen niet dat ze achter je rug om klagen..
Dat kunnen ze toch gewoon tegen je zeggen ?
, ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .