Nieuwe baan in de horeca!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Nieuwe baan in de horeca!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:39

Hallo!

Aankomende vrijdag heb ik mijn eerste werkdag bij Spijslokaal Rubens. Ik heb hier echt heel erg veel zin in maar ik heb een klein dingetje. Ik heb nog nooit eerder in de horeca gewerkt (wees gerust, mijn nieuwe baas weet dit ;)) en vroeg me dus af of jullie nog tips en tricks hebben, of dingen die ik echt moet weten.

Ik weet wel al wat dingetjes over etiquette, ik wordt ook gewoon ingewerkt en op het internet is ook een hoop te vinden. Maar het lijkt me ook leuk om wat persoonlijke ervaringen van jullie te horen.:)

alvast bedankt!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:40

Goede verzorging en natuurlijk lekker spontaan zijn. De klant is koning, altijd! Verder praat nooit over het menu als dat niet lekker is of collega's wie niet goed zijn. Mobiel niet bij de bar en laat ze niet te lang wachten. Komt dit wel voor? Prima. Bied iig je excuses aan.

Succes! Het is een leuk vak :D

Oh en ehh pauze heb je als je geluk hebt :P ;)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:41

Ik heb niet direct tips voor je, maar ik neem aan dat je in eerste instantie wel enige begeleiding en/of uitleg zal krijgen van collega's? Ik zou mij er niet te druk om maken ;)

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes vrijdag!

Solmyrkvi

Re: Nieuwe baan in de horeca!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:45

Bedankt voor de tips! begeleiding krijg ik vooral in het begin zeker, ook heb ik vriendinnen die daar ook werken,dat is ook wel makkelijk:)