Nog meer bokkers die (gaan) studeren in Enschede?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Nog meer bokkers die (gaan) studeren in Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:44

Goeiemiddag bokkers!

Volgend jaar ga ik studeren op het Saxion in Enschede, en aangezien ik er helemaal alleen naar toe ga, vroeg ik me af of er bokkers waren die hier ook heen gaan!
Ik ga (als het goed is, moet de loting nog afwachten) Forensisch Onderzoek studeren.

Zijn er ook al bokkers die hier op kamers wonen? En hoe bevalt dat?
Hoor namelijk verschillende verhalen, de één vindt Enschede helemaal een leuke studentenstad en de ander wil het liefst zo snel mogelijk weer naar huis haha :')

Groetjes Fira

eenitraM

Re: Nog meer bokkers die (gaan) studeren in Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:51

Oeeeh, Enschede. Geweldige stad!

Helaas maar een jaartje van mogen genieten, maar als ik de kans had was ik daar zeker weer naar school toe gegaan :D

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:11

Ik begin ook in september op saxion Enschede!
Blijf wel lekker thuis wonen dus kan je daarmee niet helpen.
Hoop dat je de loting doorkomt!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:17

ik woon er nu bijna 5 jaar, ben bezig met mijn afstudeerstage voor chemische technologie.

ik heb het hier erg naar m'n zin in ieder geval :) als je vragen hebt mag je die rustig stellen :)

ik hoop ook voor je dat je de loting doorkomt, welke studie wil je anders gaan doen?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 21:46

Het eerste jaar blijf ik ook nog thuiswonen, helaas wel meer 1,5 uur reizen voor mij, maar dat moet wel lukken.
Welke opleiding ga jij volgen xxrossiexx?

Chemische technologie klinkt ook echt heel leuk! Wel zware opleiding gok ik?
Is het uitgaansleven een beetje leuk? En zit jij dan in een studentenhuis of gewoon voor jezelf iets?
Naast Forensisch Onderzoek heb ik me nergens anders voor ingeschreven, dit is serieus de enige opleiding die mij leuk lijkt :')
Dus het wordt nog spannend.

En woonde jij daar ook eenitraM?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:55

Ik ga fysiotherapie studeren! Heb dus ook soort van loting gehad (decentrale selectie?) En ben die gelukkig doorgekomen, want ik had ook geen tweede keus.

Ik heb ongeveer een uur reistijd, dus dat is goed te doen

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 02:18

Ik ga volgend jaar naar het 2de jaar (en mijn 3de jaar in totaal) op het Saxion. Het bevalt mij super goed! Kom er dan ook uit de buurt. Het uitgaan in Enschede vind ik meestal ook wel gezellig :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:11

Chemische technologie is niet een van de makkelijkere studies nee, maar dat is FO ook niet denk ik. De chemische opleidingen binnen saxion zijn qua vakken het eerste jaar nagenoeg hetzelfde (en gemeenschappelijk)en ook van het 2e jaar zijn er gemeenschappelijke vakken, het verschil vanaf begin af aan zit hem in de projecten en groepsopdrachten. Mocht je worden uitgeloot voor FO kan je eventueel chemie gaan doen, FO was in eerst instantie een studierichting van chemie (zoals ik dan van de opleiding chemische technologie de studierichting international water technology volg). Daarvoor zou je bij het saxion nog na kunnen vragen wat nou precies het verschil is tussen FO en chemie (waarschijnlijk de projectonderwerpen, maar misschien is er meer, dat weet ik niet).

Of het uitgaansleven leuk is weet ik niet zo, ben niet zo'n uitgaanstyp (meer van een keertje bowlen of naar de film oid), maar van wat ik van anderen hoor is het wel gezellig :) Op donderdag gaan de meeste studenten hier uit, maar ik zit dan bij paardrijden (studentenruitervereniging Hippocampus, erg gezellig. zoek maar eens op ;) )

Ik heb vanaf het begin ''op kamers'' gezeten, tussen aanhalingstekens omdat ik vanaf het begin af aan een studio had met alles voor mezelf (via sjht) van ongeveer 30 m2, en woon nu sinds een halfjaartje samen met m'n vriend. De sjht verhuurt zowel zelfstandige appartementen als kamers met gemeenschappelijke ruimte. Als je volgend jaar op kamers wil zou ik je zeker aanraden om je (nu) bij hun in te schrijven (inschrijftijd voor kamer niet van belang, wel voor zelfstandige unit, wachttijd staat op de site, was bij mij ongeveer een jaar.)

als je nog meer vragen hebt dan zie ik ze wel verschijnen ;)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:16

Ik studeer deze zomer af aan de ut in Enschede. Heb er 2 jaar op kamer gewoond en heb het als prettig ervaren. Inmiddels woon ik nu 2 jaar tussen de ut en mijn ouders in. Ik ging het paardrijden namelijk wel mossen ;)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:35

Ik studeer ook in Enschede! Ik doe International Business Administration aan de UT! Ik zit ook bij een dispuut. Enschede is echt een leuke studentenstad :) ik woon er ondertussen niet meer, maar ben er nog wel heel vaak te vinden voor werk, studie en vrienden :) ook qua shoppen een hele leuke stad!

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:19

Ik ga in september, als ik door de decentrale selectie kom, fysiotherapie studeren aan het Saxion, ik heb er in ieder geval zin in, want ik ben na dit jaar echt klaar met het middelbaar onderwijs. :)

Enschede zelf vind ik een erg mooie stad en hoor natuurlijk ook van anderen dat het een leuke studentenstad is, hahah.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:52

Leuk trouwens dat er meer van jullie op het Saxion zitten!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:10

SjakieXX schreef:
Ik ga in september, als ik door de decentrale selectie kom, fysiotherapie studeren aan het Saxion, ik heb er in ieder geval zin in, want ik ben na dit jaar echt klaar met het middelbaar onderwijs. :)

Enschede zelf vind ik een erg mooie stad en hoor natuurlijk ook van anderen dat het een leuke studentenstad is, hahah.

Hé heb je nog geen bericht dan? Ik ben al door *\o/*
Wel leuk dat je ook fysio wil gaan doen!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:55

xxrossiexx gefeliciteerd met je inloting!

Tot nu toe bevalt het mij echt prima in Enschede! Hele mooie stad ook.
Hoe bevalt het de rest?

Heb besloten om nog niet op kamers te gaan, vind het wel erg ver weg van mijn werk en vriendje.
Bovendien ben ik niet zo'n uitgaanspersoon haha.

Een studio voor mezelf zoals Rintah dat heeft lijkt me echt perfect eigenlijk! Hoe veel was je kwijt per maand?
Want neem aan dat dat best wel wat geld kost.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:55

Kale huur was z'n 260 per maand, incl internet en gwl zat ik denk ik op 350 per maand, in vergelijking met andere studentensteden best goedkoop dus.