Jongenstopic nr. 45632

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beestenfreak

Jongenstopic nr. 45632

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:45

Aangezien bokt al vele dames aan de man lijkt te hebben geholpen, probeer ik het hier maar eens :Y)
Om te beginnen, ik ben 19 jaar oud en 19 jaar single. Ik ben een lange tijd erg onzeker geweest.
Pas sinds een aantal maanden ben ik echt weer de oude ik, dat ik de laatste jaren niet zoveel mannelijke aandacht heb gehad kan
ik goed begrijpen aangezien ik echt niet de gezelligste was :=.

Maar nu komt het, voor het eerst sinds een vrij lange tijd ben ik weer verliefd. al een maand of vijf om precies te zijn.
Het lastige hieraan is is dat het een goede vriend van mijn broer betreft welke ik toch al een tijd ken. Ik heb nooit iets
van mijn gevoelens laten merken, en ik krijg van hem ook totaal geen hoogte. Ik wil hem nu al ruim twee maanden echt graag zeggen wat ik voor hem voel, ik
wil er gewoon vanaf zijn, weten waar ik aan toe ben. Gisteravond zijn we uit geweest, mijn broer, jongen en kwestie en ik, naar een maandelijkse jamsessie (een avond waarop muzikanten uit de omgeving samen nummers kunnen spelen in een kroeg). Hier gaan we eigenlijk elke maand naartoe, gister hebben we alle drie opgetreden, super gezellig zoals altijd.
Ik had mij voorgenomen om het gister te vertellen, maar het is er weer niet van gekomen. Ik merk aan mijzelf dat ik echt gewoon moet weten waar ik aan toe ben. Elke keer als ik hem met andere vrouwen zie praten zakt de moed mij weer in de schoenen, 'wat als ik al te laat ben'.
erg veel hebben we niet gesproken gister, eigenlijk hebben we nooit echt met elkaar gesproken.
Aan de ene kant is het wel handig dat het om een vriend van mijn broer gaat (mijn broer weet dat ik hem leuk vind), zo weet ik wel dat hij ooit gezegd heeft dat hij twijfelde over mij, alleen om dat ik het zusje van ben zeg maar. hoe lang terug hij dit gezegd heeft weet ik niet. Het zo veel makkelijker zijn als hij een onbekende was...
Maar het hele probleem is, ik weet gewoon echt niet hoe ik het moet vertellen.
imo zijn er drie opties:
face to face (waar ik blijkbaar dus echt te laf voor ben)
facebook bericht om te vertellen wat ik voel
facebook bericht om te vragen of we 'even kunnen praten'

Ik hoop dat bokt mij verder kan helpen aangezien ik echt een ei ben wat dit soort dingen betreft en echt even ten einde raad ben...

Anoniem

Re: Jongenstopic nr. 45632

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:50

wat lief dat je broer het weet en er niet moeilijk over doet :D Kun je daar niet gebruik van maken? Misschien kan hij wat meer peilen? Of wil je het liever echt zelf zeggen?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:52

Je kan hem ook vragen om eens met zijn 2en uit te gaan?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:53

Ik zou gewoon vragen of hij zin heeft om een keer iets alleen met jou te gaan doen. Heeft hij daar geen zin in dan weet je eigenlijk al dat hij jou niet leuk vind. Zo hoef je niet meteen te zeggen dat je verliefd op hem bent maar laat je wel merken dat je interesse in hem hebt! Vanuit daar zou je daarna kunnen aangegeven dat je hem leuk leuk vind.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:16

Optie drie zou ik weglaten, dat klinkt heeeeeel dramatisch en meer als slecht nieuws.

Is het niet een optie om zijn telefoon nummer te vragen en een berichtje te sturen of hij een keer met zn tweeen wat leuks wil doen? Muziek maken bijvoorbeeld, of ergens wat drinken. Facebook vindt ik eigenlijk sowieso te onpersoonlijk, dat is voor mij een afknapper.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:21

bedankt voor de reacties,
broer verder uithoren is niet echt een optie, die begint zo langzamerhand gek van mij te worden :o
uitvragen lijkt mij ook de beste optie, maar het probleem is dat we eigenlijk al aardig wat van elkaar weten en ben bang dat er al snel stiltes gaan vallen (als hij al meegaat uiteraard).
facebook vind ik zelf ook echt een afknapper hoor, maar ik zie even niet zoveel mogelijkheden meer :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:52

Ik heb een soortgelijk iets gehad, en nadat ik me al 10x had voorgenomen om het te vertellen, heb ik toch een berichtje gestuurd dat ik ff wilde praten (zodat ik er niet meer onderuit kon), afgesproken ergens en toen heb ik 't verteld. Ik vind zelf face to face toch het beste, via app/fb kun je toch de reactie niet zien, is een beetje lastig en onpersoonlijk en dan wordt de volgende keer dat je m ziet misschien wel weer awkward :P