Stage in Canada!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnneJa

Stage in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:13

Na de zomervakantie heb ik van school uit de gelegenheid om in het buitenland stage te lopen.
Sinds gisteren staat vast dat ik naar Canada ga! Echt supergaaf natuurlijk en ik heb er heel erg veel zin in!
Normaal ga ik nooit zover ergens heen, of het is met andere mensen, nu ga ik helemaal alleen, en dat terwijl ik nog nooit gevlogen heb...
Ben erg benieuwd of mensen nog tips voor me hebben, bijvoorbeeld met vliegen, wat ik allemaal geregeld moet hebben en dergelijke.
En zijn er nog andere mensen die ook stage hebben gelopen in Canada? Ik ga niet met paarden werken, maar met koeien, op een melkveebedrijf met ongeveer 80 stuks melkvee, niet zo heel groot dus.

Voor de mensen die willen weten waar ik heen ga: Dalkeith, Ontario

Ibbel

Re: Stage in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:15

Belangrijkste dat je moet regelen is je werkvisum. Geen werkvisum, geen stage...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:00

BEU --> STW

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:58

Leuk zeg! Welke opleiding doe je, Veehouderij oid? Ik heb een aantal klasgenoten gehad (Van Hall, bedrijfskunde & agribusiness) die naar canada gingen. Bij ons was buitenland verplicht, de rest ging o.a. naar Nieuw-Zeeland, Brazilie, Oekraïne en de VS.

Qua specifieke regeldingen van Canada weet ik niet zoveel, maar ik wil je wel aanraden om genoeg tijd uit te trekken om lekker rond te reizen in Canada. Ik had daar eerst 2 weken voor gepland maar dat was veel te weinig. Een week erbij gedaan maar als ik het over kon doen zou ik er nog een maand aan plakken. Je bent er dan toch al, dat is de grootste kostenpost :)

Verder over het van huis gaan: ik had vroeger ontzettend last van heimwee. Ging niet graag op vakantie en zelfs logeren was niet leuk. In Nieuw-Zeeland had ik daar vrijwel geen last van. Je stelt jezelf al in op de tijd die je wegbent, en pas tegen het einde kreeg ik wel weer zin om familie/vrienden te zien (maar eigenlijk nog niet om terug te gaan, haha). Voor de thuisblijvers is het vaak moeilijker, omdat jij zelf allemaal leuke nieuwe dingen meemaakt en dus goed afgeleid wordt..

Als mensen mij vragen of ze naar het buitenland moeten gaan of niet, kan ik dan ook maar één advies geven: doen!! Het is ontzettend leuk en je leert ongelofelijk veel!

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:05

Bedankt voor de reactie's!

imd, Ik doe nu dierverzorging, het is niet verplicht om naar het buitenland te gaan, ik ben een van de enige die er gebruik van maakt... De rest blijft binnen Europa of zelfs binnen Nederland.

Het is wel zo dat ik nu dan die 8 weken echt stage ga lopen, maar ik heb er eigenlijk nog niet eens echt over nagedacht om rond te gaan reizen! Dat zou wel heel erg leuk zijn, maar het probleem is dat ik helemaal alleen ga, en ik zie het eigenlijk niet zo zitten om alleen te gaan reizen...

Heimwee had ik vroeger ook altijd last van, maar ik ben twee keer eerder 3 weken weggeweest, toen had ik eigenlijk niet echt ergens last van, dus ik denk eigenlijk dat het gewoon goed gaat.

Bedankt voor je uitgebreide reactie, en grappig dat iedereen aan wie je het zegt, verteld dat het echt iets is dat je 'moet' doen! Dat vind ik dus ook :) :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:08

Misschien ontmoet je daar een leuke meid/jongen om wat mee rond te reizen.

Ik ben op vakantie naar canada geweest.
Het is een LANGE vliegreis wij lande in Calgery

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:37

Stoer dat jij het wel gaat doen dan! Qua alleen reizen heb ik geen idee hoe het in Canada is. In NZ is iedereen zo ongeveer aan het reizen, iedere stad heeft meerdere hostels die vol zitten met backpackers, dus echt alleen ben je niet. Maar die keer dat ik in Canada was is me dat daar niet opgevallen, kan me wel voorstellen dat je niet in je uppie wilt inderdaad.

Over de vliegreis, Toronto was een uurtje of 6. Maar als je geen vliegangst hebt valt dat allemaal wel mee. Gewoon wat te lezen of te kijken meenemen en dan red je t wel. NZ was totaal 24 uur vliegen en ik heb het grootste deel gewoon liggen slapen :P

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:42

Ik was ook bang om te vliegen. Wij hadden wat probleempjes met het vliegtuig dus moesten ff landen in Toronto. Vliegreis vanaf Londen naar Calgery duurde in totaal 14 uur.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:47

Dan heb je wel pech gehad blokje, want normaal vlieg je in 9 uur naar Calgary (vanaf Amsterdam).

Leuk dat je naar Ontario gaat!
Canada vind ik een erg mooi en aangenaam land. Als je de kans krijgt zeker proberen te reizen. Ottawa vond ik een erg leuke stad en daar zit je helemaal niet zo ver vandaan. Als je de kans krijgt ook zeker naar één van de natuurparken gaan, erg mooi!
Canadezen zijn over het algemeen erg aardig en relaxt. Ik denk dat je daar wel een leuke tijd gaat krijgen :) alleen reizen daar zou ik niet zo bang voor zijn, t is een veilig en prettig land, maar kan me voorstellen dat je t alleen misschien niet ziet zitten. Is er niet iemand uit NL die dat ook leuk zou vinden en met je mee wil reizen?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:57

Hoi! Ik ben zelf ook op stage/werk geweest in Canada. Je krijgt in het vliegtuig een brief waarbij je moet invullen wat je komt doen! Vul niet in dat je gaat werken op een boerderij. Ik deed dit ook en werd gelijk aangehouden door de imigration. Na wat telefoontjes mocht ik wel gewoon door maar ik had hierdoor wel mijn 2e vlucht gemist..
Het is echt een super mooi land en ik heb er een hele leuke tijd gehad!
Je zou je kunnen aanmelden op www.waarbenjij.nu
Hierop vind je meerdere verhalen over de reizen en stages in Canada. Je kan er een blog bijhouden zodat iedereen je kan volgen, super leuk!
Mijn eigen blog was: www.marjolijnenelena.waarbenjij.nu
Let wel; ze zijn in Canada heel wat "harder" dan hier. (Castratie en brandmerken zonder verdoving)
Geef dus goed je grenzen aan van wat je wel en niet wilt doen! Zo heb ik moeten weigeren om op een 1,5 jarig paard te gaan rijden.
Het is wel echt een fantastische ervaring en super aardige mensen!
Heel veel plezier alvast!!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:14

Micca, we gingen sowieso via londen. En moesten omvliegen om dus de tussenstop te maken om de wc''s te laten maken :P
En dan sta je dus ff aan de grond maar mag niet het vliegtuig uit.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:14

O ja idd niet zeggen dat je komt werken op een boerderij ofzo :P

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:20

Wauw, bedankt voor alle reacties! :)

imd,Hmm, moet toch nog even kijken hoe ik dat ga doen dan, met het reizen... Het lijkt me supergaaf om te doen, maar mijn ouders zeiden al, wij willen liever niet dat je dat doet alleen, alleen vanwege het idee al... Dat snap ik natuurlijk wel, het is een totaal vreemd land en je weet gewoon niet wat je kunt verwachten.

blokje, Pfff, 14 uur! Ik zal waarschijnlijk naar Toronto gaan, dat is het dichtstbijzijnde vliegveld.

miccamaaike, Dankjewel, ik had al even gekeken, er liggen inderdaad wel een aantal natuurparken... Als ik inderdaad de kans krijg lijkt me dat heel erg mooi!!

mootjah, Nee, ik had al gehoord dat je dat niet mag aangeven, heb al van een aantal mensen gehoord dat er ook gewoon mensen worden teruggestuurd als ze erachter komen dat je er komt stagelopen/werken...
De mensen waar ik heenga, komen ook uit Nederland oorspronkelijk, dus ik denk dat het dan al iets anders is, al zijn ze er al wel heel lang. Heel erg bedankt :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:23

Je gaat dus gewoon bij kennissen op bezoek en rondreizen :+ aldus dat kun je t beste vertellen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:18

Welke plaats zitten je kennissen? Ik heb er ook wat connecties, vlak bij Toronto :)
En inderdaad, vooral níet zeggen dat je naar de boerderij gaat (of er vandaan komt), wat miccamaaike zegt is een goede :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:22

Mijn kennissen wonen in Dalkeith. Maar ik mag dus niet eens zeggen dat mijn kennissen op een boerderij wonen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:25

Zou ik niet doen nee, dan kan je heel veel extra tijd kosten :) Gaan ze allemaal vragen stellen enzo. Gewoon iets zeggen van: "i'm here for a holiday, visiting some friends, sightseeing etc". Dat werkte bij ons prima :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:03

In ieder geval nooit zeggen dat je ergens gaat wonen! Gewoon de toerist uit hangen op t vliegveld, precies wat imd zegt, dan moet het helemaal goed komen :)