Huurwoning in België, werken in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffie2012

Huurwoning in België, werken in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:28

Ik ben al langere tijd op zoek naar een huurwoning. Helaas zijn de huurwoningen in Nederland onbetaalbaar (begint hier vanaf 900 euro) en voor een sociale huurwoning kom ik niet in aanmerking. Zit daarvoor net boven de inkomengrens. Nu zijn er net over de grens wel redelijk betaalbare huurwoningen in België. Af en toe komen er zelfs redelijk betaalbare huurwoningen voorbij met een tuin. Alleen als ik in België ga wonen lijkt met dat nogal ingewikkeld, omdat je daar in moet schrijven en met Belgische regels te maken krijgt. Ik heb al wel rondgeneusd op internet, maar ben een beetje huiverig om de stap echt te ondernemen en zie op tegen een enorme papierwinkel. Zijn er mensen die ervaring hebben met het huren van een huis in België, terwijl je in Nederland werkt? En valt het mee qua ingewikkeldheid?

bello2005

Re: Huurwoning in België, werken in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:21

het valt allemaal wel mee. ik woon ook in belgie en werk in nederland.
komt niet heel veel papierwerk bij kijken

Cemlys

Re: Huurwoning in België, werken in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:01

Idd het papierwerk valt mee, ik heb het omgekeerde gedaan, het is een kwestie van uitschrijven in je eigen gemeente en inschrijven in de belgische gemeente, weinig werk van gehad, mogelijk moet je je auto ook overschrijven? maar dat durf ik niet te zeggen (al zijn die in belgie ook stukken goedkoper). Het huurprobleem ken ik, amper betaalbaar alleen, ik zit ook een net boven de inkomengrens voor sociale huurwoning,... Gelukkig viavia heel betaalbaar boerderij kunnen huren.