Ik heb een laptop (Acer Aspire 3680) van toch al zon 6 jaar oud. Laptop is dus niet helemaal geweldig maar zodra die aan staat functioneert hij normaal. Ik heb al sinds een hele lange tijd als ik de laptop uitzet, hij eerst een aantal updates moet doen. Deze laat ik normaal doen totdat hij zichzelf afsluit. Alleen af en toe duurt het echt 1 uur voor 1 update. En dan moet hij er vaak rond de 20. Ik kan niet altijd zolang de laptop aan laten staat dus vaak moet ik hem gewoon uitduwen.
Maar nu de vraag. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn computer gelijk kan afsluiten zonder constant die updates te moeten doen?
geerke
Geplaatst: 29-06-13 16:39
zolang jij het proces iedere keer onderbreekt is hij volgend jaar nog niet klaar met zijn up-dates
ik heb hem al vaker gewoon zijn werk laten doen. Als ik bijvoorbeeld ergens heen moest 's avonds. Als ik terug ben heeft hij zich dan vaak zelf al afgesloten, dus is klaar met updaten. Maar de volgende dag krijg ik alweer precies hetzelfde.
Simpel: geen automatische updates meer toestaan door Windows, maar alleen handmatig. Loop je wel kans belangrijke veiligheidsupdates te missen als je niet goed weet wat wat is, maar ben je van het automatisch updaten af. Of niet afsluiten maar altijd standaard in sleep-mode zetten, en 'm alleen afsluiten als je de tijd hebt 'm te laten updaten, 1x per week bv.