Geen ruzie meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem289

Geen ruzie meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 18:32

Iedere ochtend vraag ik mezelf af wat de dag gaat brengen. Als ik beneden kom is het eerste wat mijn moeder zegt wat mijn vader allemaal verkeerd heeft gedaan de vorige dag/avond. Dan zeg ik maar dat ik het vervelend vind en dan ga ik door met waar ik mee bezig was want ik moet tenslotte naar school. Vervolgens hoor ik nog 3x zonder te overdrijven wat mijn vader verkeerd heeft gedaan en dan zeg ik dat ik naar school ga en pak ik mijn fiets en ik fiets naar school.

Als ik uit school kom dan ruim ik eerst mijn tas leeg en daarna plof ik op de bank samen met mijn laptop. Dan vraagt mijn moeder niet hoe het was die dag op school, nouja.. Soms doet ze dat wel. Maar vaak begint ze weer over mijn vader, wat hij allemaal wel niet fout heeft gedaan.
Ik kan dat niet ontwijken dus ik praat vaak mee. ‘Ja klopt, het is inderdaad zo’. Doe ik dat niet, dan houd ze niet op. En dan hoor ik het nog vaker die dag. Meestal als ik het gezeur beu ben dan vertrek ik naar stal.
En dan ben ik rond het avond eten weer terug thuis. Maar dan komt mijn vader ook thuis van zijn werk en dan begint het weer opnieuw. Met mijn vader gaat het niet goed. Hij heeft zelfmoord neigingen en hij is depressief. Mijn moeder heeft het zwaar maar vaak maken ze ook nog eens ruzie omdat ze geïrriteerd zijn na elkaar.
Vaak gaat het niet goed op mijn vader zijn werk en hij werkt nog wel, maar hij is ook al een hele tijd gestopt omdat het niet meer ging. Hij klaagt altijd over zijn werk als we aan het eten zijn. En ik heb altijd binnen 5minuten mijn bord leeg en dan ga ik weer achter mijn laptop aan school werken.

Juist als ik achter mijn laptop zit en mijn ouders zitten nog met zijn 2e aan tafel komen de verschrikkelijkste dingen uit mijn vader zijn mond. En het is de bedoeling dat ik dat allemaal niet hoor, maar ik neem alles mee. Wat dat precies is, dat ga ik niet op bokt plaatsen. Maar geloof mij, dat zijn niet de leukste dingen om te horen uit je vader zijn mond.

Zelfmoord in mijn familie komt vaker voor, en depressie’s ook.
Mijn ouders hebben hulp, 1x in de maand. Maar ik heb niet het idee dat het werkt. Als ik daar over met ze wil praten dan zeur ik, en daar moet ik mezelf niet mee bemoeien.
Met mij zelf gaat het niet goed. Ik ga er kapot aan, ik voel mij vaak verdrietig en ik ben ook heel vaak bij mijn paard. Ik heb een langere tijd hulp gehad maar momenteel heb ik dat even niet meer.
Soms voel ik mezelf tenminste, dat lijkt zo.. Net als mijn vader die neigingen die hij heeft krijg ik ook, want alles is negatief bij mij. En ik geef heel snel op, word overal boos om. Niet bewust, maar ik weet inmiddels dat het wel zo is. Ook doe ik mezelf pijn (ik krab mezelf open) want dan voel ik mij rustiger Ook ben ik vroeger veel gepest. Dat hebben mijn ouders ook niet in gezien/ in kunnen zien omdat ze zoveel met zichzelf bezig waren. Dat maakt mij ook behoorlijk boos.

Mijn ouders en ik leven een beetje apart, ik eet met ze mee. Maar verder doen we nooit iets leuks samen (ik heb daar eigenlijk ook geen behoefte meer aan omdat ze altijd ruzie hebben) ze tonen ook geen intresse in mijn paard of in andere dingen wat mij bezig houd. Ohja, wel in 1ding.. Ik moet ieder weekend 2 of 3 dagen werken. Maar ik merk dat ik dat niet meer vol ga houden, ik ben moe.

Ik wilde dit zo graag van mij afschrijven. En ik vraag me af of hier ook mensen zijn waarvan de ouders altijd enorm veel ruzie maakte of maken en hoe jij daar mee om gaat.

Heleenzz2

Re: Geen ruzie meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:37

Jeetje meid wat een rotverhaal :(:)
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar ik denk dat het toch wel verstandig is om zelf weer hulp te gaan zoeken want het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij hier aan onderdoor gaat.
Ook moeten je ouders hulp krijgen denk ik maar daar zul je niet alleen voor kunnen zorgen, misschien wel als je zelf ook hulp krijgt.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en je een dikke (digitale) knuffel geven!

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:38

meid wat erg misschien moet je met de hulp van je ouders gaan praten

en een hele dikke knuffel

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:41

Meid toch, wat heftig!

Heel dapper van je om dit zo van je af te schrijven. Ik vind dat altijd een goed teken, je wílt er nog wel iets mee doen en gaat niet meteen bij de pakken neer zitten. +:)+

Mijn ouders zijn gescheiden en hebben in die periode veel ruzie gehad. Hierover ga ik verder niet uitweiden op het internet, wil ik eventueel wel via pb vertellen.

Het lijkt mij wel verstandig als je naar een psycholoog gaat, zelfverminking is écht niet goed.
Daarnaast zul je toch eens het gesprek met je ouders aan moeten gaan, hoe moeilijk, verdrietig of zwaar het ook kan gaan zijn. Jíj bent nu de dupe van hún problemen, en dat is niet de bedoeling.
Probeer anders eens of je met allebei je ouders afzonderlijk een gesprek kan houden, eventueel met een familielid erbij, iemand die je vertrouwt.
Mocht deze stap te groot zijn, misschien is het iets als je je ouders eerst een brief schrijft? Zet alles op papier. Zo hoef je nog niet 'je mond open te doen' maar kun je wel je verhaal kwijt.

Verder, heb je vriendinnen waarmee je er wel over kunt praten?

Heel veel sterkte meis, mijn pb-box staat altijd open!
:(:)

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 19:12

Bedankt voor jullie lieve berichten.

Ik heb wel eens een poging gedaan om met mijn ouders te spreken over hun probleem.
Het volgende probleem is alleen dat ze dat na een paar uur al vergeten zijn. En als ik ze er aan herinner dan lijken ze niet of nauwelijks te reageren.
Verder kan ik er wel met mensen over praten, maar ik wil hun ook niet tot last zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:14

Kun je geen hulp voor jezelf krijgen? :(:) (gesprek met je huisarts aangaan?)

Eigenlijk zou er gewoon gezinshulp moeten komen, kun je dat niet overleggen?

En kind hoort niet tussen de ouders in te zitten, je bent geen vriendin van je moeder immers... Ze hoort je niet zo te belasten met iets waar jij niets aan kan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:17

Hoe oud ben je? en heb je zelf ook een vertrouwenspersoon aan wie je dit kwijt kunt? Misschien op school? Anders zou ik toch eens met iemand gaan praten. Het is belangrijk dat jij je verhaal kwijt kunt (heb je zo te lezen zelf ook duidelijk behoefte aan). Misschien is jeugdzorg geen verkeerd idee.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:20

Wat erg! Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 19:35

Cayenne schreef:
Hoe oud ben je? en heb je zelf ook een vertrouwenspersoon aan wie je dit kwijt kunt? Misschien op school? Anders zou ik toch eens met iemand gaan praten. Het is belangrijk dat jij je verhaal kwijt kunt (heb je zo te lezen zelf ook duidelijk behoefte aan). Misschien is jeugdzorg geen verkeerd idee.

Ik weet nog niet of ik toe ben aan hulp voor mezelf of ik dat allemaal wel weer aandurf.
Zelf ben ik 19, en heb ik op school wel een leraar waar ik dingen mee kan bespreken. Maar dan moet je weer naar een maatschappelijkwerkster en helaas klikt het tussen haar en mij niet zo goed.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:37

Toch zul je echt op zoek moeten naar hulp voor jezelf. Je moet op de een of andere manier tot je ouders zien door te dringen, maar ook te zorgen dat het jou niet gaat opvreten of dat je jezelf nog erger pijn gaat doen.

Je hebt de eerste stap al gezet, nu op naar de volgende! Kom op, meis, je kunt het, maar zonder professionele hulp ga je er denk ik niet komen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:17

Anoniem289 schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichten.

Ik heb wel eens een poging gedaan om met mijn ouders te spreken over hun probleem.
Het volgende probleem is alleen dat ze dat na een paar uur al vergeten zijn. En als ik ze er aan herinner dan lijken ze niet of nauwelijks te reageren.
Verder kan ik er wel met mensen over praten, maar ik wil hun ook niet tot last zijn.

Laat ze de OP lezen? Maar Idg veel sterkte meis :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:24

Ik wil je even een hart onder de riem steken.
Hulp zoeken is al gezegd, maar dat je zo belast wordt met de problemen van je ouders is niet goed.
En je kunt waarschijnlijk ook niet op korte termijn op jezelf? Aangezien je ook je paard zal moeten financieren, en om die nou in zo'n tijd weg te moeten doen, gaat helemaal niet goed.

Ik weet verder ook geen oplossing of hulp voor je. Mocht je je verhaal een keer kwijt willen, je mag me altijd PB-en.

Afbeelding

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:35

Ik vind het heel triest dat jouw moeder zo over je vader zeurt, dat zij last van hem heeft in niet jouw probleem. Ik hoop dat je hier zonder al te veel ellende uitkomt, eventueel met hulp.

Succes

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 09:06

Bedankt Suikermeisje,

Het is inderdaad niet mogelijk om op korte termijn op mezelf te gaan wonen. Graag zou ik dat wel willen maar door mijn studie en ik denk dat mijn ouders mij overigens ook niet laten gaan is dat nu (nog niet) mogelijk.

Nogmaals dank voor alle berichtjes.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:21

Jeetje dit is best heftig zeg! Hierbij een dikke knuffel voor jouw!

Durf je voor je zelf op te komen?
Mijn man zijn ouders deden dit ook, om gek van te worden! Nu werkte hij ook nog eens dagelijks met z'n vader. Vader die overdag heel veel aan het klagen en mopperen was. 'Savonds was het zijn moeder....
Later toen wij samen woonde belde ze regelmatig, en alleen maar klagen.
Ze sleurde hem onbedoeld mee in hun negatieve spiraal, en mijn man was er op een gegeven moment heel erg mee aan.
Tegen mij deden ze het minder, gelukkig.
Op een gegeven moment liep het echt de spuigaten uit, we woonde samen maar werden er minimaal 5 dagen per week mee lastig gevallen.
Op een gegeven moment zijn wij er samen tegenin gegaan. Niet meer luisteren, gewoon keihard "het zijn jullie problemen, los het samen op, maar val er mij niet mee lastig". Wel iets uitgebreider hihi
Maar het hielp wel en af en toe moeten we hun er weer eens aan helpen herinneren.

Ik hoop voor je dat je wel de stap durft te zetten om hulp hiervoor te krijgen.

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 13:49

Dit topic heeft mij erg aan het nadenken gezet. Ik ben deze nacht vaak wakker geworden uit een nachtmerrie. Nu heb ik de keuze gemaakt dat ik dat allemaal niet meer wil.
Deze week ga ik bellen naar de huisarts voor een afspraak. Ookal vind ik het dood eng, en wil ik het echt niet. Ik zie nu even geen andere uitweg meer.
Nu alleen nog aan iemand vragen of ze een stok achter de deur wil houden, want ik ken mezelf wel veel te goed... Morgen vind ik het allemaal weer niet nodig en dan ga ik ook niet. Omdat ik het alleen wel kan...

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:54

Wat erg! Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:09

Is er niet iemand die je in vertrouwen kan nemen en je kan helpen? Zodat je die stok achter de deur ook echt hebt.
Nu kunnen wij je wel hier helpen maar vrees dat het niet voldoende voor je is, al doe ik dat voor je met liefde hoor (al ken ik je niet)

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:32

kiki1976 schreef:
Is er niet iemand die je in vertrouwen kan nemen en je kan helpen? Zodat je die stok achter de deur ook echt hebt.
Nu kunnen wij je wel hier helpen maar vrees dat het niet voldoende voor je is, al doe ik dat voor je met liefde hoor (al ken ik je niet)

Vriendinnen van mij wonen 3kwartier met de auto van mij vandaan. Op school spreek ik ze wel, maar niet over dit. Op school doe ik mezelf ook wel voor alsof mijn leventje perfect is. En houd ik ook wel afstand van mensen. 1 iemand weet ervan, maar die woont niet om de hoek en zelfs nog verder als mijn vriendinnen. Maar ook wil ik van die persoon een beetje afstand nemen nu het wat erger lijkt te worden. Ik wil er niemand tot last zijn, en ik heb het idee dat ik dat nu bij die ene persoon wel ben.
Het is lief dat je mij wilt helpen, maar je zal weinig kunnen doen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:37

Jeetje meis wat een rotsituatie.. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, Zoek vrienden waar je echt iets aan hebt, en probeer positief te blijven. Ik moest ook 20 uur naast voltijd school werken, ik heb ontslag genomen. Weet niet of jij minder uren kan werken?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:39

Dát is knap, dat jij kan bepalen voor een ander dat ze jou als last ervaren. Dat jij in hun hoofd kan kijken en zien dat ze het vervelend vinden en graag willen dat je afstand neemt.
Dat jij precies weet wat ze denken over jou en vinden van het contact.

..of misschien moet je die persoon dat zelf laten bepalen? ;)
Vaak vinden mensen het namelijk fijn als ze iemand kunnen helpen en als diegene ze in vertrouwen neemt. Misschien vindt die persoon het juist wel vervelender dat je meer afstand neemt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:07

wat een vervelende situatie waar je nu in zit.

enige advies wat ik kan geven is, denk aan jezelf. je gaat je ouders niet veranderen en je gaat het niet voor hen oplossen. maar je kan wel wat met jezelf doen, er voor zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat en dat je straks op eigen benen kunt staan.

goed dat je al hulp wilt zoeken!! je gaf aan dat al eens eerder gehad te hebben, maar dat de maatschappelijk werkster je niet eht aanstond. was dit van school? je kan ook naar het algemeen maatschappelijk werk, dan is het een grote kans dat het iemand anders is.

zij kunnen inschatten welke hulp jij het beste kan gebruiken, of ze je zelf kunnen helpen, je doorverwijzen of een gezinsmaatschappelijk werktster sturen. dit kan allemaal zonder dat je ouders het weten.

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 15:26

AustriaTrick schreef:
Jeetje meis wat een rotsituatie.. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, Zoek vrienden waar je echt iets aan hebt, en probeer positief te blijven. Ik moest ook 20 uur naast voltijd school werken, ik heb ontslag genomen. Weet niet of jij minder uren kan werken?

Ik wil zò graag eerder uit huis en daarom blijf ik ook zoveel werken. Anders had ik wel mijn ontslag genomen.

Joltsje schreef:
wat een vervelende situatie waar je nu in zit.

enige advies wat ik kan geven is, denk aan jezelf. je gaat je ouders niet veranderen en je gaat het niet voor hen oplossen. maar je kan wel wat met jezelf doen, er voor zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat en dat je straks op eigen benen kunt staan.

goed dat je al hulp wilt zoeken!! je gaf aan dat al eens eerder gehad te hebben, maar dat de maatschappelijk werkster je niet eht aanstond. was dit van school? je kan ook naar het algemeen maatschappelijk werk, dan is het een grote kans dat het iemand anders is.

zij kunnen inschatten welke hulp jij het beste kan gebruiken, of ze je zelf kunnen helpen, je doorverwijzen of een gezinsmaatschappelijk werktster sturen. dit kan allemaal zonder dat je ouders het weten.

Dat wist ik niet. Ik heb al eerder bij een psycholoog gelopen hoor, al 3keer zelfs. En een maatschappelijk werkster van school. Maar alle 4 hebben ze niet veel nut gehad.
Daardoor ben ik ook weer wel bang om naar mijn dokter te gaan.. Omdat het al voor de zoveelste keer is.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:54

Wat ontzettend naar voor je dat je in zo'n situatie zit.
Veel dingen die je schrijft herken ik van een tijdje geleden bij mij thuis. Ik zocht toen vaak toevlucht bij mijn vriend.
Gelukkig is het nu bij mij al een tijd rustig en gaat het beter thuis.
Ik hoop dat je goede hulp en steun kan krijgen, je mag altijd PB'en misschien heb je iets aan elkaars ervaringen :)
Veel sterkte en succes!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:08

Ik herken het wel...
Alleen is het bij jou wel stuj erger dan bjj mij.
Ik kan ook niks goed doen bij mn pa, en heeft t liefst dat ik alleen maar werk, opruim en met school bezig ben. Heel frustrerend als je echt je best doet.

Heel beel sterkte en pb staat altijd open :(:)