Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(gesprek met je huisarts aangaan?)
Cayenne schreef:Hoe oud ben je? en heb je zelf ook een vertrouwenspersoon aan wie je dit kwijt kunt? Misschien op school? Anders zou ik toch eens met iemand gaan praten. Het is belangrijk dat jij je verhaal kwijt kunt (heb je zo te lezen zelf ook duidelijk behoefte aan). Misschien is jeugdzorg geen verkeerd idee.
Anoniem289 schreef:Bedankt voor jullie lieve berichten.
Ik heb wel eens een poging gedaan om met mijn ouders te spreken over hun probleem.
Het volgende probleem is alleen dat ze dat na een paar uur al vergeten zijn. En als ik ze er aan herinner dan lijken ze niet of nauwelijks te reageren.
Verder kan ik er wel met mensen over praten, maar ik wil hun ook niet tot last zijn.

kiki1976 schreef:Is er niet iemand die je in vertrouwen kan nemen en je kan helpen? Zodat je die stok achter de deur ook echt hebt.
Nu kunnen wij je wel hier helpen maar vrees dat het niet voldoende voor je is, al doe ik dat voor je met liefde hoor (al ken ik je niet)

AustriaTrick schreef:Jeetje meis wat een rotsituatie.. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, Zoek vrienden waar je echt iets aan hebt, en probeer positief te blijven. Ik moest ook 20 uur naast voltijd school werken, ik heb ontslag genomen. Weet niet of jij minder uren kan werken?
Joltsje schreef:wat een vervelende situatie waar je nu in zit.
enige advies wat ik kan geven is, denk aan jezelf. je gaat je ouders niet veranderen en je gaat het niet voor hen oplossen. maar je kan wel wat met jezelf doen, er voor zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat en dat je straks op eigen benen kunt staan.
goed dat je al hulp wilt zoeken!! je gaf aan dat al eens eerder gehad te hebben, maar dat de maatschappelijk werkster je niet eht aanstond. was dit van school? je kan ook naar het algemeen maatschappelijk werk, dan is het een grote kans dat het iemand anders is.
zij kunnen inschatten welke hulp jij het beste kan gebruiken, of ze je zelf kunnen helpen, je doorverwijzen of een gezinsmaatschappelijk werktster sturen. dit kan allemaal zonder dat je ouders het weten.