Hoi Bokkers, evt mac/adobe experts hier? ik kom er namelijk niet meer uit.
Ik heb de master collection van adobe. en eigenlijk doen alle programma's het, premiere ook, tot ik aan een project ben begonnen, ik ben op kamp geweest en ik ben gevraagd of ik er een filmpje van wil maken, nu heb ik niet zo'n goede camera, hij filmt maar 270/360p (?) en het zijn AVI bestanden. ik zit nu op 1 minuut en nu begint premiere kuren te vertonen, ik wou een stukje film in mijn project slepen nadat ik het al geimporteerd had. maar de laatste 2 seconden beeld liep al vast, en vanaf toen liep het hele programma vast en moest ik het steeds geforceerd stoppen omdat het niks meer deed, dan wou ik premiere weer opnieuw opstarten maar verder dan quicktimeexporter (bij het laden) liep hij vast en moest ik hem weer afsluiten. laptop opnieuw opstarten en dan weer opnieuw premiere opstarten, dan deed hij het weer, met hetzelfde film bestandje renderen is hetzelfde liedje, vastlopen en ik moest hem afsluiten. toen had ik dat bestandje er maar uit gegooid en wou ik iets anders gebruiken, maar de hele bibliotheek doet het niet meer, bij elk fragment staat; media pending. en bij het voorvertonen in premiere doet hij ook niks, zwart beeld. ik wou eerst mijn hele bibliotheek legen en opnieuw importeren, maar dan geeft hij de hele tijd een waarschuwing dat een gedeelte van de sequence word verwijderd terwijl ik dat fragment helemaal niet heb gebruikt, alleen ik kan niet goed zien welk fragment ik kan verwijderen, omdat het allemaal zwart beeld is.
toen dacht ik, laat ik premiere helemaal deinstalleren maar toen ik begon met deinstalleren moest ik de dynamiclinkmanager stoppen, maar die kan ik nergens vinden én toen ik op internet rondkeek zag ik dat je dat helemaal niet mag verwijderen, ik heb hem nu gevonden in activiteitenweergave maar iedereen waarschuwd dat je programma's die op de achtergrond draaien niet moet verwijderen, ze draaien niet voor niets op de achtergrond en bij mac schijnt het dat je dan je hele systeem naar z'n grootje kunt helpen ofzoiets?
iemand ideeën, suggesties?