Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Komen altijd leuke dingen uit xMathilde schreef:Op je vraag kan ik geen antwoord geven, maar weet wel dat als de buur iets gaat downloaden, jouw broer zijn internet ook heel traag kan worden, en dat kán irritaties opleveren.. Zo gaat dat bij ons thuis namelijk
daantjuhhh schreef:Ik denk niet dat dat veel voor kan komen, gelukkig.
Ze spelen wel spelletjes, en kijken wat rond op internet.
Maar echt downloaden zullen ze niet vaak doen.
Of het moet per ongeluk gaan.![]()
Mijn broertje is slecht ziend en kan niet lezen waardoor hij soms wel eens op oke drukt terwijl hij dat niet moet doen.

daantjuhhh schreef:Nu hebben ze bedacht om de wifi te delen.
Ik wil graag weten of daar risico's aan zitten.
Mijn broertje heeft de aansluiting namelijk al.
Het staat op zijn naam.
Kan de buurman bijvoorbeeld per ongeluk iets downloaden wat op zijn rekening komt?

Femke schreef:Nou, per ongeluk iets downloaden zal natuurlijk niet zomaar gebeuren.
Je moet daar zelf de beslissing voor maken om op een knopje te drukken.
Maar als die ander bijvoorbeeld K*nderp*rno download of illegale films verspreid via die verbinding, dan komen ze wél bij jouw broer aankloppen, omdat de verbinding op zijn naam staat.
En hij dus verantwoordelijk is voor wat er met de verbinding gebeurd.
Je hebt natuurlijk geen controle wat een ander doet, maar als je er ondertussen wél verantwoordelijk voor bent, is het vrij vervelend...
Maar ze kunnen dan toch ook naar het IP adres kijken. Verschilt per computer en niet per internetverbinding. Voorkomen is altijd beter dan genezen maar ik denk dat ze er wel achter kunnen komen wie de echte dader dan is zegmaar