gescheiden moeders die werken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

gescheiden moeders die werken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:07

Hoe doen jullie het nu?

Het schema van mijn zoontje ziet er nu zo uit:

Zondag avond word hij opgehaald en slaapt bij mijn moeder, mijn moeder past maandag op.
Maandag avond word hij gebracht naar mijn ex-schoonmoeder en zij past dinsdag op.

Dinsdag avond haal ik hem vanuit mijn werk, vanaf dan is hij bij mij tot donderdag avond of vrijdag ochtend want vrijdag is papa-dag.
het ene weekend is hij bij mij en het andere weekend is hij bij zijn vader.

Nu werd hij zondag vanuit zijn vader naar mijn moeder gebracht en hij was helemaal van de kaart, ik voel me dus behoorlijk schuldig omdat ik het idee heb dat er teveel met hem gesleept word en dat hij teveel slaap plekken heeft.

Ik wil hem wel ma en di ochtend wegbrengen en s'avonds weer ophalen zodat hij gewoon met mama mee kan maar ik heb als vervoersmiddel alleen een fiets en hij mag nog niet in een zitje, met het openbaar vervoer is geen doen midden in de stad....

Ik ben benieuwd hoe andere alleenstaande ouders dit doen...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:03

Dus de helft van de tijd zie je je baby maar twee dagen (avonden?) per week? Vind je dat zelf niet schokkend weinig?

Ik zou er in ieder geval alles aan doen aan dat op te krikken. Bakfiets kopen of iets in die trant zodat je hem kunt gaan halen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:06

Kan je moeder niet bij jou thuis oppassen net zoals je schoonmoeder?

Je hebt voor de fiets ook maxicosy zitjes, zodat je de baby wel kan vervoeren. (Maar is wel prijzig en De kleintjes groeien snel en zijn vlot sterk genoeg om goed te kunnen zitten)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:08

Das makkelijk gezegd Bravespots! Zelf zeker in een andere situatie...
Ik vind het een slim idee om de (ex schoon) moeders te vragen om bij je thuis te komen. Zo heeft je zoon veel minder overgangen want dat is wel veel wat ie nu moet behappen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:13

Ik heb even in je profiel gekeken en zo te zien is jouw zoontje nog een baby van 5 maanden als ik het goed heb he?

Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om zo'n jong kindje zoveel bij zijn moeder weg te houden in de week.
Het is voor baby's juist heel erg belangrijk om heel erg veel bij hun moeder te zijn en door hun moeder verzorgd te worden.

Ik zou er ook helemaal niet voor kiezen om een baby in een weekendregeling te doen. Het is voor een baby veel beter om frequent kort contact te hebben met de vader dan minder vaak en langer.

Ik zou helemaal terug gaan naar af.
Kindje slaapt bij jou. Punt.
Voor een goede omgangsregeling met je ex adviseer ik je 'een ouderschapsplan maken' van P. Vermeulen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:15

Waarom passen de oma's zoveel op en waarom blijft je zoontje daar slapen? Gemakkelijk?
Kan hij niet gewoon naar het kinderdagverblijf?

Lianne86

Re: gescheiden moeders die werken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:19

Ik zou het zo ook doen :')

Ik was zelf ook altijd bij opa en oma (wel met mams vaak.... en paps tjah :$ die haalde me altijd uit bed... dus als ik hem hoorde op de trap ging ik huilen totdat hij weer weg was :') dus die wilde rust :p)

Maar ik vind het eigenlijk wel kunnen. Het zijn gewoon vertrouwde mensen, er zit een ritme in... En mjah.... Iedereen heeft zijn dag wel eens niet... Mijn ouders wonen hier ver vandaan, maar ik heb ook al gezegd, ik breng hem op een avond en kom hem de volgende avond wel weer ophalen... (ook omdat het gewoon "makkelijk" is, maar ook leuk voor hen omdat het niet om de hoek is :)

(nu nog lang niet aan de orde... maar zie het probleem niet zo :p)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:23

Wat denk je dat een kdv kost?

Je zoontje kan mee op de fiets in zijn mc. Dan doe je hem in een baby mee. Zo heb ik mijn dochter ook altijd vervoerd voordat ze kon zitten.
Ik zou hem verder alle nachten bij je houden, dus ga mee in wat iris zegt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:24

Iris82 schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken en zo te zien is jouw zoontje nog een baby van 5 maanden als ik het goed heb he?

Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om zo'n jong kindje zoveel bij zijn moeder weg te houden in de week.

Veel moeders werken meedere dagen per week waardoor het kind ofwel die dagen op het dagverblijf zit, of bij familie. Daar is TS niet uniek in. Mijn dochter was 3 maanden toen ze voor vast 3 dagen per week naar het dagverblijf ging.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:25

Marie111 schreef:
Waarom passen de oma's zoveel op en waarom blijft je zoontje daar slapen? Gemakkelijk?
Kan hij niet gewoon naar het kinderdagverblijf?

''gewoon'' naar de dagverblijf?
Weet je wat dat kost? 3 dagen in de week bruto €980 per maand....

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:25

ik zou kijken of de oma's bij jou thuis kunnen oppassen zodat het kind zoveel mogelijk in zijn eigen huis is.
verder zou ik regelen dat je kind zoveel mogelijk bij jou is dus niet uit gemakzucht maar vast bij oma laten slapen.
een kind heeft zijn moeder het meest nodig.. probeer er dan ook zoveel mogelijk voor hem te zijn ook al is het zwaar!

als alleenstaande moeder heb je gewoon weinig keus..je zal toch geld moeten verdienen om je huis en jezelf en kind te onderhouden..hoe moeilijk het ook is..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:25

Iris82 schreef:

Het is voor baby's juist heel erg belangrijk om heel erg veel bij hun moeder te zijn en door hun moeder verzorgd te worden.

Ik zou er ook helemaal niet voor kiezen om een baby in een weekendregeling te doen. Het is voor een baby veel beter om frequent kort contact te hebben met de vader dan minder vaak en langer.

Ik zou helemaal terug gaan naar af.
Kindje slaapt bij jou. Punt.
Voor een goede omgangsregeling met je ex adviseer ik je 'een ouderschapsplan maken' van P. Vermeulen.

Leuk idee natuurlijk maar niet vergeten dat vader hier ook mee akkoord moet gaan :)*
Ik heb geen zin om dit uit te moeten vechten via de rechter namelijk.. Ik werk 3 dagen in de week en ik kan dus niet meer doordeweeks thuis zijn...

@Marie, vanwege de reisafstanden en het gebrek aan vervoer.

Ik wist niet dat er een maxicosy zitje was, ik zal daar eens voor kijken, dat scheelt echt al een hele boel want dan kan ik hem zelf brengen en halen en hoeft hij daar niet meer te slapen! Is dat wel veilig? vind het wel een eng idee dat ik hem niet in het "zicht" heb..

Hij kan eventueel naar een kinderdag verblijf maar inprincipe kunnen beter de oma's dan oppassen dat scheelt mij 100en euro's

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:27

Het is veilig :j wel de beugel van de maxi cosy omhoog zetten als eventuele valbeugel :)

Bij de fietsenzaak kun je het krijgen, of kijken op marktplaats. Baby mee heet het heel origineel :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:27

Ik vind het nogal wat om je kind ook voor de nacht uit te besteden :oo Ik snap dat dat wel zo makkelijk is maar hey, wie heeft er voor kinderen gekozen? :o

Dat je oppas nodig hebt voor de dagen dat jij en je partner werken, lijkt me logisch maar probeer voor de rest zoveel mogelijk thuis een ritme te creeeren.

* edit* ik begrijp dat jij en je partner niet meer samen zijn? Dan samen een betere regeling treffen. Dit gaat fout als je kindje wat groter gaat worden, zoveel slaapplekken, zoveel mensen om naar te luisteren en overal weer andere regels
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 26-06-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:28

Ik zou ook proberen om je zoontje meer bij jou te laten slapen. Is een bakfiets misschien een optie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:28

Ik werk ook 3 dagen in de week. :j
Mijn zoontje zit ook 3 dagen in de week bij een GO. Maar dat vind ik iets totaal anders dan een dag en de nacht en dan de volgende dag weer naar de volgende en de volgende dag weer naar de volgende. Dat kan gewoon echt niet in mijn optiek.

En ik ben ook nog eens alleenstaand.
Maar ik heb altijd dit artikel: http://www.mediat.nl/documenten/Jongeki ... eiding.pdf als uitgangspunt gehad bij het vaststellen van de omgangsregeling. Juist bij zo'n kleine en al helemaal in een scheidingssituatie is een veilige hechting EXTREEM belangrijk. En dat kán gewoon niet op deze manier.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:29

En toch snap ik het nooit zo goed als mensen over de kosten van een kdv beginnen. Natuurlijk is oppas thuis goedkoper als mensen dat gratis voor je willen doen. Maar afhankelijk van je inkomen kun je heel wat geld terugkrijgen voor de kosten van een kdv en dan valt het écht wel mee.

Ik zou inderdaad ook proberen of je moeder bij jou thuis kan oppassen, of dat je kindje in ieder geval 's nachts gewoon bij jou is. Of draai je nachtdiensten?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:29

lieke2 schreef:
Ik vind het nogal wat om je kind ook voor de nacht uit te besteden :oo Ik snap dat dat wel zo makkelijk is maar hey, wie heeft er voor kinderen gekozen? :o

Dat je oppas nodig hebt voor de dagen dat jij en je partner werken, lijkt me logisch maar probeer voor de rest zoveel mogelijk thuis een ritme te creeeren.

Nogal brutaal om zo te reageren, mijn zoon was namelijk een ongelukje door de implanon ;)

maar hij is heel erg gewenst hoor, echter moet hij toch echt eten en kleding hebben..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:29

Hij kan gewoon in de maxi cosi blijven. Het zit zo vadt als een huis. Hij zit in de gordels natuurlijk en mocht je vallen dient het handvat als rolbeugel.
Ik heb alleen een fiets en moest dus wel wat. Je kan ook een fietskar nemen of bakfiets, maar dit is een veilige en veel goedkopere oplossing

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:30

Ik begrijp dat je het niet zo breed hebt? Je mag mijn babymee (steco is het merk) voor 20 Euro overnemen. Ik heb inmiddels een bakfiets

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:30

vuurneon schreef:
Het is veilig :j wel de beugel van de maxi cosy omhoog zetten als eventuele valbeugel :)

Bij de fietsenzaak kun je het krijgen, of kijken op marktplaats. Baby mee heet het heel origineel :)

Nu heb ik nog een hele gekke vraag, ik heb een kinderfiets omdat ik zo klein ben, kan hij daar ook op? las ook ergens dat je hem zou kunnen huren, zou helemaal ideaal zijn!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:31

Sorry als het wat te hard overkomt, maar dan nog heb je ervoor gekozen (en dan positief bedoeld hoor :+ ) dus hoor je ook te regelen dat je kind een veilig en vertrouwd thuis heeft, geen gesleep.
Dan moet je dat maar anders regelen
Kan je je kindje niet 's ochtends vroeg naar oma brengen en daarna weer ophalen?
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 26-06-13 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:31

Ik vind sommige reacties hier best streng naar de TS toe zeg :oo .

Hebben jouw moeder en je ex-schoonmoeder wel vervoer? Dan zou ik vragen of zij hem 's avonds naar jou toe kunnen brengen, of rond etenstijd, dat je gezellig met je moeder (weet niet of het zo gezellig is met ex-schoonmoeder) dan kunnen jullie met zn drietjes eten, heb jij de hele avond met beeb en kan moeders/schoonmoeders weer met de auto naar huis.

Edit: Oh, zie nu pas dat jij het bent Friem!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-06-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:31

benangelique schreef:
Ik begrijp dat je het niet zo breed hebt? Je mag mijn babymee (steco is het merk) voor 20 Euro overnemen. Ik heb inmiddels een bakfiets

Ik heb het eigenlijk helemaal prima, alleen ik kan niet doordeweeks stoppen met werken of minder werken...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:32

Waar woon je? Hij kan op iedere bagagedrager maar denk niet op die van een kinderfiets omdat deze te kort is