Internet en tv abonnement vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Internet en tv abonnement vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:45

Hoi!

Ik en mijn vriend, 2 belgen, verhuizen aanstaande vrijdag naar ons huisje in Zeeuws-Vlaanderen, net over de grens! *\o/*

Maar nu, een hoop geregel, en uiteraard willen we ook daar telefoon, internet en tv. Voor de telefoon denk ik dat we het beste via Skype zullen bellen, aangezien familie, vrienden en werk zich in België bevinden en er maar relatief weinig telefoontjes naar Nederland zullen gebeuren (en via een gewone huistelefoon van Skype hoeven we niet steeds achter de pc om te kunnen bellen :) ).

Het is voor ons echter een enorm doolhof om een goede provider te kiezen voor internet en tv! We komen uit op Zeelandnet, maar ook Ziggo of Online.nl... Allemaal bieden ze andere formules aan en hebben ze ook een andere prijs... En we komen er maar niet uit..

Wij zijn niet zo veeleisend, ik wil wel een gewone vlotte internetverbinding (niet supersnel!) en gewoon naar tv kunnen kijken (geen extra zenders oid). Wel speelt de prijs ook een rol, ik vind 50 euro p/m nogal veel, ik dacht eerder aan 30 euro p/m?

Is er iemand die ons in het bos de bomen weer kan laten zien? :Y)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:47

Zeelandnet hebben wij voor internet in ieder geval, bevalt prima!!

Waar komen jullie te wonen :)?

Djonah

Re: Internet en tv abonnement vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:50

IK heb Telfort telefoon, internet en TV. Betaal nog geen 40 euro per maand. Ben er erg tevreden over!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:59

@ Balou_k: Zeelandnet hebben we ook al bekeken, maar dat komt neer op minimum 47,95 euro p/m, dat vinden we toch vrij veel... En we hebben blijkbaar ook de gratis-tablet-actie gemist :D We gaan in P.hilippine wonen, de paarden komen mee aan huis :)

@ Djonah: Telfort staat momenteel bij ons op 1, we zijn ook aan het kijken om daar eventueel telefonie bij te doen, omdat we zien dat dat daar ook redelijk goedkoop is, en dan zitten we gewoon bij 1 firma, scheelt ook weer... Fijn dat je tevreden bent erover! :)

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:01

Djeenie schreef:
@ Balou_k: Zeelandnet hebben we ook al bekeken, maar dat komt neer op minimum 47,95 euro p/m, dat vinden we toch vrij veel... En we hebben blijkbaar ook de gratis-tablet-actie gemist :D We gaan in P.hilippine wonen, de paarden komen mee aan huis :)

@ Djonah: Telfort staat momenteel bij ons op 1, we zijn ook aan het kijken om daar eventueel telefonie bij te doen, omdat we zien dat dat daar ook redelijk goedkoop is, en dan zitten we gewoon bij 1 firma, scheelt ook weer... Fijn dat je tevreden bent erover! :)

Een jaar geleden heb ik ook bij een andere aanbieder hetzelfde geprobeerd af te nemen. Die hebben nooit geleverd maar dit wel beweerd. En Telfort heeft eerder geleverd als dat zij zeiden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:01

Jaloers!! Ik woon zelf in Sas van Gent, ponylief heeft zijn huisje in Westdorpe, is helemaal niet zo weg! Woont zelfs veel familie van mij in Phillippine
Ik weet dat wij voor minder zitten wellicht door een actie van 'vroeger' dat kan..

Verder is volgens mij Telfort ook prima qua kwaliteit.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 19:08

@ Djonah: Ok! We zien wel dat bij telefonie het goedkoper is om te bellen naar België per minuut dan naar Nederland! Wat gek?! En hier in België kunnen we via digitale tv ook gewoon opnemen, bij Telfort (en ook andere) is dat een extra pakket...

@ Balou_k: Oh, dat is naast de deur dan :D Wie weet komen we elkaar nog tegen! ;)

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:20

Tja wij Nederlanders hebben aparte dingen;)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 22:02

Djonah schreef:
Tja wij Nederlanders hebben aparte dingen;)

Hehehe :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:25

Weet je je nieuwe postcode al, zo ja voer die eens in bij de postcodecheck onder adsl op www.dds.nl?

Wil je alleen Nederlandse TV? Anders moet je een abbo op TV Vlaanderen nemen via satelliet :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 22:32

De geschatte haalbare snelheid is 16 Mbt/sec zegt die site :) Maar dat hadden we al gevonden... Ik hoop dat dat snel genoeg zal zijn voor ons :)
Hm, we willen eigenlijk geen satelliet op ons dak :) Zal er eens naar kijken, maar we hoeven eigenlijk niet persé Vlaamse zenders ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:53

Met 16Mb raad ik je alles behalve Zeelandnet af. Met 1 TV aan ben je dan de helft van je snelheid kwijt...

Zeelandnet is kabel en dus vergelijkbaar met Telenet :) Ziggo lijkt me in Zeeland niet leverbaar...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:56

Overigens, voor bellen gewoon een telefoonnummer bij Voipbuster Pro afnemen, dan bel je voor zo goed als niets naar vaste nummers over de hele wereld.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 13:21

Oh, ok, welke snelheid houd ik dan over? 8 MB? En waarom dan enkel Zeelandnet, die zijn niet goedkoop, waarom is die dan beter dan de anderen? Enkel door de kabel?

edit: ik had nog een vraagje, bestaan er geen pakketten voor grensgevallen? Dus Belgen die net de grens overgaan en daardoor goedkoper naar België kunnen bellen en ook Belgische zenders kunnen ontvangen? Mijn schoonmoeder vroeg me dat, maar heb het nog niet kunnen vinden... :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:45

8Mb, niet MB. Dus 800KB/sec, of 0,8MB. Da's niet veel. Zeelandnet is ook niet perfect maar heeft als voordeel dat de televisie daar niet van je internet snelheid af gaat (net zoals bij Telenet).

Voor TV denk ik dat je met Teletenne (van Telenet) nog wel bereik hebt als je de antenne een beetje goed neerzet. Dat abbo moet je dan wel op een Vlaams adres aanvragen. Je kan met Voipbuster ook een Vlaams telefoonnummer aanvragen, dus dat je een 0031 nummer hebt voor NL en een 0032 nummer hebt voor BE contacten.

Als je bovenstaande wil trouwens zou ik gaan voor alleen internet van Telfort, telefoon via Voipbuster en televisie via Teletenne en/of Digitenne :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:12

Zijn dat dan antennes? We hadden liever niet zo'n lelijk ding op ons dak gehad, zoveel is tv ons echt niet waard :) En dan zit ik bij 3 firma's.. Hm, ik moet er nog eens over denken hoor :) Bij Zeelandnet kan ik ook gewoon kabel nemen zonder antenne, toch?

En gaan die 3 aparte dingen me niet meer kosten dan een 3 in 1 pakket? Ik zoek't even uit..

edit: voor welke internetsnelheid moet ik dan gaan? 8Mb per seconde? Ik heb trouwens geen idee wat al die afkortingen qua snelheid enzo betekenen hoor, is helemaal mijn vakgebied niet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:17

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:20

Voipbuster ziet er ok uit, maar gaat dit dan via je internetverbinding? Waarbij je dan een vaste telefoon kan gebruiken? Dus als internet plat ligt, voipbuster ook? Of ben ik mis?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:21

Ja, kan je een vaste telefoon voor gebruiken als je een provider neemt waar je dit zelf in mag stellen, zoals Telfort :) En internet plat=telefoon plat is met alle aanbieders zo, ook KPN tegenwoordig (tenzij je een ouderwetse analoge lijn neemt) :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:26

Wij zitten ook bij Zeelandnet, internet + televisie, 30 euro per maand. Exact weet ik niet wat voor pakket dit is maar kan ik wel voor je nakijken als je dat wilt. Ik vind mijn internet iig wel snel. Ik weet niet hoe snel 'snel' kan zijn dus haha.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:31

Snel is relatief, zelfs met 4Mbit kan je comfortabel internetten. Downloaden van films etc is echter niet zo heel leuk (heb zelf 2x een 50Mbit lijn die ik combineer tot 1 100Mbit pijp, dat gaat goed rap)... :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:10

Wij hebben ook zeelandnet. Tsja, het werkt (meestal) en dat is dat.
Mijn glasvezelverbinding in Rotterdam was vele malen sneller en ook in mijn studentenhuis hadden we supersnel internet, maar dat was een zakelijk pakket van een dikke 50 euro voor alleen het internet...
Telefoon zit er bij ons gratis bij, dat is wel mooi meegenomen. Alleen naar 0900 en mobiele nummers moet je bijbetalen geloof ik.