Dierenartsassistent opleiding in België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Dierenartsassistent opleiding in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 12:11

Hallo!
Nu ik nog maar 1 jaar te gaan heb op school ben ik er serieus over aan het nadenken om een opleiding tot dierenarts assistent te volgen. Dit zou ik dan doen op KHK in Geel, in België. Ik ben benieuwd of er op bokt mensen zijn die deze opleiding hier hebben gevolgd, wat uw vooropleiding was en vooral of het te doen zou zijn met een vooropleiding van kantoor. Ik ben vooral hier bang voor dat ik niet biologisch genoeg onderlegd ben voor deze opleiding..

alvast bedankt!

_Bonte_

Re: Dierenartsassistent opleiding in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:13

Khk heeft dit jaar haar naam verandert naar thomas more

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:28

Ik heb paraveterinair (verkort) naast mijn HBO gedaan, ik heb dus een HAVO diploma en een HBO propedeuse.
Volgend jaar nog stage en een herkansing en dan heb ik hem hopelijk:)
Ik vond het erg leuk om te doen, wet alleen nog niet hoe de praktijk gaat zijn...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:42

Ben een beetje aan het lezen over de job aanbod, dit lijkt niet echt heel super te zijn.. Begin alweer te twijfelen

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:55

Ik ben destijds gestart in Roeselare aan de Katho (heet tegenwoordig alweer anders geloof ik), na een ICT opleiding (TSO).

Heb in de vakantie wel alvast een cursus chemi gevolgd, maar ik had al snel door dat dat hem niet ging worden..
Enerzijds was het niveau voor mij redelijk hoog, maar vooral toen ik te horen kreeg dat we al snel schapenhoeven zouden moeten gaan knippen (en als je het niet goed deed dat je een schaap naar de filistijnen zou helpen) was bij mij het kwartje gevallen, dit zou hem niet worden voor mij :x

Ik denk dat je niet zozeer goed moet zijn in biologie, maar wel snel dingen moet kunnen oppikken qua chemi/biologie.

Maar los daarvan hoorde ik laatst van een dierenartse dat het echt huilen is wat jobs/loon betreft, in ieder geval in NL.. Dus denk 2x na of je dit echt wel wil!

Ik wens je veel wijsheid toe :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:46

In NL is t qua banen echt om te huilen ja.
Ik heb t ook naast m'n hbo opleiding kunnen doen en nu gelukkig een parttime baan, maar dat heeft ook wel even tijd gekost..

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:57

Ik volg momenteel in belgie (sint-niklaas) de opleiding dierenzorg( voor dierenartsassistente) Maar ik raad het af. Er is geen werk in, hierbij ons zijn het heel algemene vakken, amper praktijk. En een toekomst, tja.. ik denk niet dat di erin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:01

Ik ken geen enkele DA in de buurt die iemand in dienst heeft eerlijk gezegd. Je kan met die opleiding wel achteraf een D-cursus tot leraar volgen in België en dan les gaan geven in biologie/chemie/fysica en plantkunde in de eerste 3 jaren van het middelbare onderwijs. Of dat ook mogelijk is in Nederland zal je moeten navragen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:39

Ik zou het je afraden, persoonlijk vind ik het geen gemakkelijke opleiding omdat de chemie zwaar is en het 1ste jaar héél algemeen is (iig toch in de thomas more).
Ik heb nu mijn 1ste jaar dierenzorg in de thomas more achter de rug, ik heb een hoop herexamens en ben sterk aan het twijfelen of ik er nog wel verder mee wil doen, ik vond het verre van interessant en motiverend en ik ben amper met een dier in contact geweest het 1ste jaar. (laat staan dat ik veel diergerelateerde vakken heb gekregen)
1ste jaar is inderdaad bij haast alle opleidingen een algemeen jaar maar bij dierenzorg in de thomas more vind ik het persoonlijk wel erg extreem. Ze geven je een heel ander en fout beeld als je er langs gaat bij de info- of opendeurdagen.

Ik zou nog eens goed nadenken, ook heb je bij deze opleiding helemaal geen zekere toekomst, de kans is miniem dat je meteen als assistente kan beginnen, laat staan dat je iets mag doen in de praktijk, veel assistentes belanden gewoon aan de balie om de telefoon op te nemen.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:44

Ik heb nu het laatste jaar afgerond in Roeselare. Ik vond het leuke opleiding en had ook geen achtergrond qua chemie enzo. Hier voor heb ik dan ook een herkansing gehad maar ik ben ook door de opleiding geraakt. Dus het is wel mogelijk. Het eerste jaar in roeselare is wel al dier gerelateerd.

Je kan de vakken van de verschillende jaren opvragen via de website www.katho.be/hivb

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:49

Ik heb de eerste 2 jaren met succes afgerond in roeselare.
Niveau viel mee, maar ik zou het afraden.
Er is weinig/geen werk te vinden... Van de ongeveer 35 afgestuurden ondertussen zijn er 2 waarvan ik weet dat ze een job hebben die aansluit op de opleiding.
Andere werken bij de zoomarkt of zijn groom of werken in de bakkerij, enzovoort.
Of anderen studeren door voor iets anders.
Ik heb met deze reden ook de studie niet afgerond...

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:53

lees mee

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:57

Nu ik dit allemaal lees worden mijn twijfels wel echt bevestigd. Zou normaal naar een info dag gaan maar ik ga gewoon mijn 7de jaar afmaken en uitkijken naar jobs.. Andere dieren gerelateerde hogeschool opleidingen zijn er niet geloof ik hé? :(