Haren blonder verven (voorbeelden), tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Haren blonder verven (voorbeelden), tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 00:30

Ha mensen kunnen jullie mij tips geven?

Ik ga mijn haar blond verven, plukjes. Mijn vriend heeft dit al eerder voor mij gedaan (met folie) en dat was erg mooi geworden. Net even wat lichter dan de rest en mooi verdeeld door mijn haar.
Nu wil ik het graag weer laten doen, maar wel met wat dikkere plukken er in. Maar hoe verdeel je die mooi? Mijn beoogde resultaat is zo:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Vooral voorbeeld 1 hoop ik te bereiken!

Is het een idee om eerst de plukjes te zetten, die in te laten trekken en dan mijn hele haar in te smeren met de verf en dat dan maar kort in te laten trekken? Dan heb ik mijn hele haar lichter gemaakt maar wel met nuances.

Mijn eigen haar kleur
Bruin dus maar door zomers weer krijg ik wel duidelijk blonde plukken en nuances. Maar aangezien het zomerweer niet mee werkt wil ik mijn haar alvast een zomerse bui geven :D

Kimbey

Re: Haren blonder verven (voorbeelden), tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:34

Ik snap dus helemaal niet wat je bedoelt..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 00:40

Hoe kan ik zelf het resultaat van foto 1 bereiken?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:41

Door naar de kapper te gaan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:42

Je gaat naar een kapper je legt je vraag voor, een kapper kan dit gewoon veel mooier dan je thuis kan doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:43

Gewoon naar een goede kapper gaan de eerste keer. :j Heb ik ook gedaan toen ik blonde mèches wilde hebben. Dat resultaat van de eerste foto krijg je thuis niet voor elkaar, zeker niet met de huis tuin en keuken verf en kunde. Daarna heb ik het zelf onderhouden en uiteindelijk mijn gehele haar geblondeerd. Let wel op het feit dat het je haar geen goed doet. (daarom ben ik weer lekker zwart/brunette nu)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:50

Gewoon je hele hoofd in de highlights laten zetten bij de kapper.
Drie lichte kleuren.. Bijv n lichte as, midden as en n warme blond. En honderden highlights zo ontzettend fijntjes door het hele haar dus..
Kost wat, heb je ook wat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:53

Ik heb dit thuis ook wel eens gedaan.
En ach de eerste 2 weken zit het leuk.
Dan wordt je haar droger en lelijker van kleur.
Dit komt omdat het percentage in de verf van de winkel veel hoger is dan dat van een kapper.
Het verf in de winkel moet zowel het haar van een chinees, oude grijze oma, als heel fijn haar pakken.

Mij lengte was ongeveer tot 6 a 7 cm onder mijn BH bandje.
Nu is het tot op mijn schouders.
Gelukkig door de kapper nu wel weer gezond.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 00:56

De eerste keer was goed gegaan dus zie geen reden om nu naar de kapper te gaan. Wil nu alleen een wat duidelijker resultaat dan de eerste keer.
Zal kijken of ik een foto kan vinden van hoe het was geworden de vorige keer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 01:07

Ja toen deed je alleen plukjes..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:20

TS je begrijpt hopelijk wel dat al die foto's die je laat zien resultaat zijn van uren werk? Ik zat voor mijn coupe soleil, dus het hele oplichten van mijn haar + lichtere mèches meer dan 2 uur in de stoel. Het resultaat was er ook naar. Er werden zo'n 4 à 5 tinten blond aangebracht voor een natuurlijk resultaat, een resultaat coupe soleil, als in blond door de zon maar nét ietjes meer. Dat ga je thuis niet voor elkaar krijgen. Het resultaat zal te 'abstract' worden, zeker als je van plan bent de striemen weer langer in te laten werken dan het gehele haar etc. Dat doet een kapper met verschillende soorten verf en % van blekende werking, niet met een grote variatie in inwerktijd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:18

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:20

Lara_Silver schreef:
TS je begrijpt hopelijk wel dat al die foto's die je laat zien resultaat zijn van uren werk? Ik zat voor mijn coupe soleil, dus het hele oplichten van mijn haar + lichtere mèches meer dan 2 uur in de stoel. Het resultaat was er ook naar. Er werden zo'n 4 à 5 tinten blond aangebracht voor een natuurlijk resultaat, een resultaat coupe soleil, als in blond door de zon maar nét ietjes meer. Dat ga je thuis niet voor elkaar krijgen. Het resultaat zal te 'abstract' worden, zeker als je van plan bent de striemen weer langer in te laten werken dan het gehele haar etc. Dat doet een kapper met verschillende soorten verf en % van blekende werking, niet met een grote variatie in inwerktijd.

Precies dat inderdaad. Als je echt wil wat je daar op de foto ziet, zou ik naar de kapper gaan. Dat is echt wel even wat werk :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:46

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:58

Ik heb zoiets ook, nieteens coupe soleil maar wat plukjes blonde highlights. Ik zat daar al een uur of 2 voor!! En gelukkig door de kapper laten doen! :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:58

Eerst je haar verven, daarna wassen (geen cremespoeling) drogen en dan de folies. Of heel veel folies zetten met wat dikker plukjes.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:05

Op de afbeeldingen zijn verschillende kleuren aangebracht. Daar krijg je het mooie geheel van. Ik vind dat je eigen haarkleur er wel heel geschikt voor is. Ik denk dat het je goed zal staan. Persoonlijk zou ik wel naar de kapper gaan, ook vanwege de hoge percentage in de verf. Doe je het wel zelf dan moet je oppassen dat het geen zebrapad wordt. Houd het natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:07

Foto 2 is volgens mij dip dye.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:16

Duhelo schreef:

Zoals Duhelo al aangeeft is er een centraal topic over haar en haarverf.

Daarom hier een slotje.