Kleurshampoo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Kleurshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:02

Hoi bokkers,

Ik wil graag mijn haar (zelf) gaan kleuren met kleurshampoo. Niet met permanente verf want dat is gelijk zo... Ja permanent :P Mijn haar is nu zo:
Afbeelding
Het is een soort van uitgegroeide dip dye :+

En ik wil het graag deze kleur:
Afbeelding

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kleurshampoo, of het goed werkt, welk merk jullie gebruiken en hoe duur het is als je het zelf koopt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:04

Dat gaat m niet worden ben ik bang, daar is het spul niet sterk genoeg voor. Kleurshampoo is leuk om de kleur van je haar te "ondersteunen", bruin wat lagger mooi bruin te houden bijvoorbeeld. Ik denk dat je beter een kleurspoeling kunt nemen, de niet-permanente verf zeg maar, die je er met elke haarwasbeurt een beetje uitwast.

dito

Re: Kleurshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:07

Jeetje wat een mooi haar heb je zeg. Ik denk dat je wel moet weten dat in de zomer je haar snel oplicht door de zon....gaat je kleur er snel uit. Ik denk dat het ook snel te donker gaat uitvallen en moeilijk eruit te krijgen is...maar ik ben geen kapper

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:27

Ik heb ook zulk blond haar als jouw en mijn haar heeft nu ongeveer zo'n kleur als de 2de foto..
maarr ik heb het bij de kapper laten doen en het is permanent.. ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je die kleur met kleurshampoo krijgt, ga dan inderdaad voor kleurspoeling . Onthou wel dat de verf bij de drogisterijen lang niet zo mooi blijven als bij de kapper :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:28

GamblersCup schreef:
Dat gaat m niet worden ben ik bang, daar is het spul niet sterk genoeg voor. Kleurshampoo is leuk om de kleur van je haar te "ondersteunen", bruin wat lagger mooi bruin te houden bijvoorbeeld. Ik denk dat je beter een kleurspoeling kunt nemen, de niet-permanente verf zeg maar, die je er met elke haarwasbeurt een beetje uitwast.

Dat was eigenlijk wat ik bedoelde ja haha :o

dito schreef:
Jeetje wat een mooi haar heb je zeg. Ik denk dat je wel moet weten dat in de zomer je haar snel oplicht door de zon....gaat je kleur er snel uit. Ik denk dat het ook snel te donker gaat uitvallen en moeilijk eruit te krijgen is...maar ik ben geen kapper

Haha dankjewel! Ja daar had ik ook over nagedacht, maar als het te donker is wordt het denk ik wel weer lichter door de zon. Daarom wil ik geen permanent voor als het er echt niet uit ziet :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:31

ElinaSK schreef:
Onthou wel dat de verf bij de drogisterijen lang niet zo mooi blijven als bij de kapper :)

Heb je gelijk in. Maar als je het erin smeert heb je zeker wel een week dat je kunt "testen" of het jouw kleur is of niet. Als het toch niet jouw ding is, héél veel gaan wassen :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:32

Vind de kleur die je nu hebt juist heel mooi! Let met spoeling trouwens wel op dat je dat er niet zomaar uit kunt wassen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:35

Dat kan wel, maar dat duurt even. Niet in de "acht wasbeurten" zoals op de verpakking staat.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:37

Dat duurt inderdaad een tijdje. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:40

Ik zou dit sowieso niet zelf gaan verven, wanneer je van blond naar donker gaat moet de verf genoeg rood bevatten, anders krijgt het een groene gloed.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:41

Laurie schreef:
Vind de kleur die je nu hebt juist heel mooi! Let met spoeling trouwens wel op dat je dat er niet zomaar uit kunt wassen.

Dankje! Ik ben deze kleur alleen heeelemaal zat :P

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 19:46

Focussed schreef:
Ik zou dit sowieso niet zelf gaan verven, wanneer je van blond naar donker gaat moet de verf genoeg rood bevatten, anders krijgt het een groene gloed.

Ik wil het ook niet verven maar kleurspoeling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

Kleurspoeling weet ik niet hoor... Donkerder verven is in principe makkelijker dan lichter verven maar ik heb zelf ervaren dat het heel moeilijk is om met kleurspoelingen de kleur te krijgen die je wilt omdat het gewoon niet sterk genoeg is. Bij de kapper heb ik ook altijd te horen gekregen dat je met spoeling maximaal 1 of 2 tinten kan veranderen, en dat je dan in de kleur nog wat kan variëren. Zou dit toch echt even met je kapper bespreken want de kans is groot dat het niet zo gaat uitkomen als je wilt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:14

kriistellx schreef:
Focussed schreef:

Dat is hetzelfde, het verschil is alleen.. .De een is permanent en de ander (deels) uitwasbaar :+

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 20:33

Focussed schreef:
kriistellx schreef:

Dat is hetzelfde, het verschil is alleen.. .De een is permanent en de ander (deels) uitwasbaar :+

Haha ooh :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:18

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:17

Zoals Yasmine hierboven al aangeeft is er voor dit soort vragen op MW een centraal topic.

Ik plaats daarom hier een slotje.