Afgelopen maandag heb ik me er weer even over verbaast hoe deze wereld in elkaar zit... Maandag ben ik met mijn school naar Walibi geweest. Het was helemaal geweldig, daar zeker niet van! Helaas is er iets in Walibi gebeurd, waar ik graag jullie mening over wil horen!

Mijn vrienden en ik gingen in een attractie en hebben onze tas naast de attractie neergelegd, zoals iedereen dat doet. Nadat wij uit de attractie kwamen, pakten we onze tassen weer en gingen we naar de wc. Toen ik uit de wc kwam zei mijn vriendin tegen mij: 'Nadja, mijn tas is omgewisseld!' Wat bleek dus? Iemand had waarschijnlijk een precies dezelfde tas daar neergelegd en bij het pakken de verkeerde meegenomen. Mijn vriendin natuurlijk helemaal in de stress, omdat ze dacht dat dit het einde van haar tas zou zijn. Haar portemonnee met geld, ID-kaart en pinpas zat er ook in, dus ik snapte haar wel. In de tas die mijn vriendin mee had genomen, zat onder andere een sleutelbos, dus ik denk nuchter en weet dat iemand daar heus voor terug komt. We zijn toen dus naar de klantenservice gegaan, hebben alles uitgelegd en wat gegevens achtergelaten. Nog geen uur later werd mijn vriendin inderdaad al gebeld. Haar tas was terecht. Ze was helemaal blij en wij gingen die tas ophalen. Natuurlijk gelijk de inhoud controleren, gelukkig, alles was er nog!
Alleen is die persoon zo ziek geweest om van de €35,- die ze in haar portemonnee had €20,- mee te nemen. Ik heb me toen echt hardop afgevraagd waar het heen gaat met deze wereld! Je bent wel zo fatsoenlijk om de tas terug te brengen, want ja, je mist zelf natuurlijk ook je sleutels, maar je hebt wel het gore lef om 20 euro te stelen, en dan ook nog 15 euro laten zitten \, zo van: misschien dat het haar dan niet opvalt!
Die 20 euro is niet zo'n probleem en mijn vriendin is blij dat haar tas weer terug is, maar kom op zeg, hoe veel vertrouwen kunnen wij nog hebben in deze maatschappij?!
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening!

Nou, nóg maar eens gebeld... Afspraak voor de volgende dag, deze keer wel adres opgeschreven dus meneer kwam de foon ophalen en ik kreeg een verlept bosje bloemen. Mijn dag was weer goed