Tas terugbrengen en toch stelen, waar gaan we heen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Tas terugbrengen en toch stelen, waar gaan we heen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:07

Hallo Bokt!

Afgelopen maandag heb ik me er weer even over verbaast hoe deze wereld in elkaar zit... Maandag ben ik met mijn school naar Walibi geweest. Het was helemaal geweldig, daar zeker niet van! Helaas is er iets in Walibi gebeurd, waar ik graag jullie mening over wil horen! :)

Mijn vrienden en ik gingen in een attractie en hebben onze tas naast de attractie neergelegd, zoals iedereen dat doet. Nadat wij uit de attractie kwamen, pakten we onze tassen weer en gingen we naar de wc. Toen ik uit de wc kwam zei mijn vriendin tegen mij: 'Nadja, mijn tas is omgewisseld!' Wat bleek dus? Iemand had waarschijnlijk een precies dezelfde tas daar neergelegd en bij het pakken de verkeerde meegenomen. Mijn vriendin natuurlijk helemaal in de stress, omdat ze dacht dat dit het einde van haar tas zou zijn. Haar portemonnee met geld, ID-kaart en pinpas zat er ook in, dus ik snapte haar wel. In de tas die mijn vriendin mee had genomen, zat onder andere een sleutelbos, dus ik denk nuchter en weet dat iemand daar heus voor terug komt. We zijn toen dus naar de klantenservice gegaan, hebben alles uitgelegd en wat gegevens achtergelaten. Nog geen uur later werd mijn vriendin inderdaad al gebeld. Haar tas was terecht. Ze was helemaal blij en wij gingen die tas ophalen. Natuurlijk gelijk de inhoud controleren, gelukkig, alles was er nog!

Alleen is die persoon zo ziek geweest om van de €35,- die ze in haar portemonnee had €20,- mee te nemen. Ik heb me toen echt hardop afgevraagd waar het heen gaat met deze wereld! Je bent wel zo fatsoenlijk om de tas terug te brengen, want ja, je mist zelf natuurlijk ook je sleutels, maar je hebt wel het gore lef om 20 euro te stelen, en dan ook nog 15 euro laten zitten \, zo van: misschien dat het haar dan niet opvalt!

Die 20 euro is niet zo'n probleem en mijn vriendin is blij dat haar tas weer terug is, maar kom op zeg, hoe veel vertrouwen kunnen wij nog hebben in deze maatschappij?!

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:11

Lijkt wel een verhaal van mij, vorig jaar precies hetzelfde gebeurd, ook in Walibi :j
Wij hadden onze tassen ook bij een attractie neergelegd en bij uitstappen weer meegenomen. Mijn vriend wilde iets kopen, maakt zijn tas open en ziet dat dit niet zijn tas is.
Wij zijn toen ook meteen naar de klantenservice gegaan, gegevens achtergelaten en nog geen 10 minuten later ook gebeld.
De verkeerde tas die mijn vriend had, had hij trouwens nog steeds. We zijn toen de tas gaan halen en de vrouw achter de balie vroeg ook meteen of wij de andere tas hadden gezien en die hebben we toen afgegeven. Iedereen gelukkig weer zijn tas terug :)

Bij ons was er niks gestolen gelukkig, maar ik vind het echt asociaal om geld te stelen. Alsof je jezelf dan een 'bedankje' geeft voor het terug brengen van iemands tas? >;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:19

Vertrouwen hebben in de maatschappij van tegenwoordig is naief. Niet dat het goed is dat je de maatschappij niet meer kunt vertrouwen, maar het is gewoon zo. Ik zou never nooit mijn tas ergens bij een attractie laten liggen, met geld, paspoort, rijbewijs etc erin. Doe je op straat ook niet, in zo'n park lopen dezelfde mensen rond als op straat. Erg naief om te denken dat het dáár wel kan. Tenzij je je tas bijvoorbeeld aan de andere kant van de achtbaan neergooit, als de andere mensen al uitgestapt en weggelopen zijn. Dan kan alleen de parkmedewerker erbij.
Wij zorgen er voor dat er altijd iemand bij de tassen blijft. En ik heb meestal alleen een heuptasje om, die kun je in elke attractie gewoon omlaten (wel een waterdichte dus).

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:24

GamblersCup schreef:
Vertrouwen hebben in de maatschappij van tegenwoordig is naief. Niet dat het goed is dat je de maatschappij niet meer kunt vertrouwen, maar het is gewoon zo. Ik zou never nooit mijn tas ergens bij een attractie laten liggen, met geld, paspoort, rijbewijs etc erin. Doe je op straat ook niet, in zo'n park lopen dezelfde mensen rond als op straat. Erg naief om te denken dat het dáár wel kan. Tenzij je je tas bijvoorbeeld aan de andere kant van de achtbaan neergooit, als de andere mensen al uitgestapt en weggelopen zijn. Dan kan alleen de parkmedewerker erbij.
Wij zorgen er voor dat er altijd iemand bij de tassen blijft. En ik heb meestal alleen een heuptasje om, die kun je in elke attractie gewoon omlaten (wel een waterdichte dus).

Dit was dus ook een soort van achtbaan waar alleen de medewerker bij kan. Bovendien is de tas niet gestolen.
We waren met zijn tweeën en het lijkt me nou niet echt leuk om steeds om en om in de attracties te gaan! Een heuptasje, tsja, een goed idee. Maar ik heb in achtbanen gezeten waar ik echt niet met een heuptasje in wil zitten hoor! :')

Geen aanval of iets dergelijks, maar ik heb niet het idee dat wij in dit geval naïef waren! :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:31

De persoon die die andere tas had was blijkbaar niet 'zo fatsoenlijk om de tas terug te brengen', die wilde gewoon zijn eigen tas terug. En aangezien je er toch nooit meer achter komt wie het geweest is, en je die persoon ook niet gezien hebt (ga ik vanuit), voelen sommige mensen zich blijkbaar 'veilig' genoeg om er geld uit te halen. Gelukkig is lang niet iedereen zo, maar net als GamblersCup ben ik er ook geen fan van om zomaar bij een attractie laten liggen. Inderdaad je waardevolle spullen bij je houden, 9 van de 10x gaat het goed maar je hoeft maar 1 idioot tegen te komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:16

Dan vind ik het heel apart, je komt tegelijkertijd uit de attractie en dat stuk is open en overzichtelijk. Zo niet (ik weet natuurlijk niet wat voor attractie het precies was) dan zou ik daar dus al bij voorbaat niet mijn spullen onbewaakt neerleggen. Zoals ik al zei, in zo'n park lopen dezelfde mensen als buiten op straat en daar laat je je tas met waardevolle spullen ook niet zomaar liggen.
Goed, het was een verwisseling van de tas. Maar uiteindelijk toch jatwerk. En dan komt het weer op hetzelfde neer. En ja dat vind ik dus naief.

Met z'n tweeen zijn maakt het onmogelijk om inderdaad bij de tassen te blijven. In zo'n geval had ik dus mijn heuptasje. Als je er voor zorgt dat je hoofdzakelijk zachte spullen meeneemt (stoffen portemonnee zo eentje met klittenband, alleen je autosleutel en huissleutel meenemen ipv je hele sleutelbos etc) kun je altijd je heuptasje omhouden bij elke attractie. Je moet m af en toe even draaien of omhoog of omlaag schuiven, maar geloof me, ik heb héél wat pretpark-met-heuptasje-ervaring :D

Warboel

Re: Tas terugbrengen en toch stelen, waar gaan we heen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:24

Als een achtbaan 2 treinen heeft is dat niet zo GamblersCup, want dan komt er voor jij aankomt nog een ander treintje binnen :)
Wel vervelend zeg, was het een achtbaan waar je je tas niet mee kan nemen? Ik zorg dan meestal dat ik m'n portemonnee en telefoon dan wel mee kan nemen op de een of andere manier (heuptasje of aan m'n vriend geven die ruime broekzakken heeft) zodat als het gebeurt je geen belangrijke spullen kwijt bent...
Wel vervelend, maar er wordt wel veel voor gewaarschuwd in die parken...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:43

Ah so, ja, dan kan iedereen er weer bij... dus net als op straat: niet je tas zomaar neerleggen ;-)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:53

Ik denk dat je in deze achteruit gaande maatschappij (normen en waarden vervagen met de dag) al blij mag zijn dat je vriendin haar tas met de volle inhoud (exclusief 20 euro) terug heeft.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:08

Daarom ga ik alleen met een tas die achtbaan-proof is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:15

Hele domme vraag. Zeker weten dat er 35 euro in de portemonnee zat? En dan ook echt 100% zeker. Ik krijg ook weleens mensen bij mij in de winkel met het verhaal dat ze geld te weinig hebben teruggegeven. Ze weten zeker dat ze een x bedrag in de portemonnee hadden. Echt 100% zeker. Maar uiteindelijk krijgen we toch altijd een belletje van 'oh sorry, ik had het al uitgegeven...'. Onbewust.

Als het echt niet zo is, dan is het inderdaad associaal. Je kan je er druk om maken, maar helaas kan je er niks meer mee.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:55

Ik maak me er niet druk om. En misschien ben ik wel naïef.

Ik vind het namelijk verschrikkelijk dat je tegenwoordig niet op iemand kan vertrouwen, ook al ken je die persoon nauwelijks tot niet. Neem je verantwoordelijkheid toch mensen, alsjeblieft!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:27

Herkenbaar!

Mijn broertje was vorig jaar zijn portemonnee verloren bij de dokter op het parkeerterrein.
Mijn broertje belde naar de praktijk de volgende dag, toen hij weer open was. Er was inderdaad een portemonnee gevonden door een vrouw en die had haar nummer achtergelaten. Wij gebeld en we konden hem gelijk ophalen. Ze had gezien dat hij hem liet vallen zei ze.

Broertje helemaal blij, want alles zat erin! Rijbewijs, ID, pinpas etc. Ook €45,-..

Hij is een mooie, grote bos bloemen gaan halen voor de mevrouw, want hij was, vanzelfsprekend, echt heel erg blij.
Wij hem aangebeld en het leek of de vrouw schrok. Wij de bloemen geven, maar ze wilde ze eigenlijk niet aanpakken. Toch gedaan, portemonnee terug en we zijn weggegaan. Broertje kijkt hem na of alles er nog in zat, €25 euro weg... Die vrouw had waarschijnlijk zichzelf al beloont. 8)7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:53

Wat een lef heb je dan, dat je er iets uithaalt terwjl die persoon hem bij jou thuis komt halen. :=
Wij hebben pas in de winkel een tas gevonden, werkelijk al die vrouw haar spullen zaten erin.
We moesten er wel in neuzen om haar gegevens te achterhalen (gelukkig zat haar agenda erin), maar er iets uit halen, dat zou serieus niet in me opkomen...
Ik voelde me nu al zo'n crimineel, je schendt toch een beetje iemands privacy.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:56

Ja ach... Zo heb ik eens de grootste moeite gedaan om iemand zijn portemonnee terug te bezorgen. Zijn telefoonnr. en email zat erin. Gebeld en voicemail ingesproken + e-mailtje waar ik zijn portemonnee had afgegeven. NOOIT wat van gehoord. Geen reactie van bedankt. Noppes, nada..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:06

Dit is dus de reden dat ik nooit tassen met "belangrijke" inhoud mee neem naar pretparken en festivals.
Het is misschien niet het mooiste wat je aan kan hebben maar een broek met grote zij zakken ofzo (legerbroek idee) kan wat rommel in.
Of alleen mijn portemonnee in de gewone broek en evt maandelijkse rommel.
En de broodjes en drinken in een afgetrapte tas.
Word ie ge jat jammer dan ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:23

IK vond vorig jaar een redelijk oude maar nog goede Samsung op straat. Kreng stond nog aan en met de nodige research erachter gekomen wie de eigenaar moest zijn (tip voor iedereen: zet je thuisnummer gewoon onder 'thuis' en niet onder de naam van je vrouw := ). Gebeld, krijg je eerst de zoon des huizes aan de lijn die net doet of hij niet weet wie zijn vader is, 'ja ik heb de telefoon van die en die gevonden' 'ja, en?' ehhh juist... Daarna moeders aan de lijn. Werd het wel een beetje zat dus heb tegen haar gezegd dat ik hem ook best zelf wilde houden hoor, dus dat ik die reactie een beetje raar vond. Na een hoop gedoe een afspraak weten te maken met de eigenaar dat hij hem op komt halen, is hij eigenwijs en blijkt hij het adres niet te hebben opgeschreven. Nu woonden wij destijds in een doolhof dus hij vond het natuurlijk niet en ik heb de halve avond zitten wachten -O- Nou, nóg maar eens gebeld... Afspraak voor de volgende dag, deze keer wel adres opgeschreven dus meneer kwam de foon ophalen en ik kreeg een verlept bosje bloemen. Mijn dag was weer goed *\o/*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:36

Tja, de wereld is verrot en wordt alleen maar erger.

Toch blijf ik in sommige gevallen in de goedheid van de mens geloven en laat ook regelmatig dingen onbeheerd achter.

Willen ze het stelen?? Prima, wees er gelukkig mee.....ooit keert karma zich tegen jou en wordt je vanzelf gestraft. ~~}>

Mijn telefoon is buitenshuis altijd bij mij in de buurt, en die zit in een hoesje samen met de belangrijke pasjes en mijn geld. Knappe vent ie hem kan stelen.
Als ik maar thuis kom.

Als ik zelf iets vind dat doe ik mijn uiterste best de eigenaar te vinden, is iemand iets kwijt dan help ik zoeken.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:48

Wat ik wel heel bruut vond:

Jaren geleden met school naar Barcelona geweest. Met de toerisme opleiding.
We hadden allemaal onze taak.
Klasgenoot had de taak om ons in te checken ( om 4 uur 's nachts na een busreis van 2 uur) ze had het er vreselijk druk mee, want iedereen moest 1 voor 1 naar voren komen.
Door al het gedoe, was ze haar tas in de bus vergeten. met 400 euro erin waar ze keihard voor gewerkt had.
Bus was helaas al vertrokken, dus volgende ochtend meteen met de busmaatschappij gebeld.
Chauffeur zei dat er inderdaad een tas was gevonden met portemonnee, maar die was leeg.
Zal wel iemand uit de klas die erna in de bus zat gedaan hebben.
Toen de lerares vroeg welke school dat was, had de chauffeur allemaal smoesjes.
Opgehangen en met bedrijf gebeld. De bus bleek na ons weggebracht te hebben helemaal niet meer gebruikt te zijn.
Chauffeur heeft zijn ontslag gekregen, uiteindelijk heeft klasgenootje geld van busmaatschappij terug gekregen.
Klasgenootje had niet zo'n leuk tripje. Ze kon niet shoppen niks.
Ze wou het geld niet lenen omdat ze niet wist of ze het wel terug kon betalen....was zo sneu

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:56

Wel een goede reactie van de busmaatschappij vind ik, oneerlijk? Rot maar op! _O-
Jammer voor haar dag, wat een oneerlijke mensen :\
Ik kan zelf ook goed geld gebruiken (goh, wie hier niet) maar ik vind het al lastig om cadeaus van anderen aan te nemen behalve als ik echt zeker weet dat diegene een goed gevulde beurs heeft, laat staan geld uit iemands beurs te nemen, vies gedrag. :roll:

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:19

Ik denk dat dit nooit anders is geweest..
Er zijn mensen die stelen en mensen die dat nooit zouden doen.
Vroeger werden de handen afgekapt maar dat heeft ook niet echt geholpen.
Dieven bestaan al eeuwen en ze bevinden zich nog steeds onder ons.. ook in de pretparken helaas :-(
Gelukkig heeft het gros van de mensen wel het fatsoen om van andermans eigendommen af te blijven, laten we dat vooral niet vergeten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 05:30

Sammie schreef:
Ja ach... Zo heb ik eens de grootste moeite gedaan om iemand zijn portemonnee terug te bezorgen. Zijn telefoonnr. en email zat erin. Gebeld en voicemail ingesproken + e-mailtje waar ik zijn portemonnee had afgegeven. NOOIT wat van gehoord. Geen reactie van bedankt. Noppes, nada..

Oh ja, ik vond laatst een rijbewijs van iemand uit het dorp, wel helemaal aan de andere kant van het dorp trouwens. Dus ik naar haar huis gelopen, netjes aangebeld en het rijbewijs overhandigd, word ze redelijk nijdig dat ik niet sneller ben gekomen omdat ze haar rijbewijs een half uur eerder nodig had gehad en snel de deur uit moest. Ja, moet ik dan gaan rennen ofzo? :') Stond met m'n mond vol tanden. Er kon geen bedankje vanaf.