profielwerkstuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meganproperx

profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 13:36

Lieve bokkers,

Ik doe mijn profielwerkstuk over fysiotherapie omdat ik het wil gaan studeren en hier een decentrale selectie op zit.
En dit natuurlijk een heel groot pluspunt is voor de selectie..

Wel is dit een heel breed onderwerp en zit ik dus een beetje te twijfelen (wil wel graag een goed cijfer :+ )
Mijn hoofdvraag is op dit moment welke invloed heeft fysiotherapie de komende 5 jaar op de gezondheidszorg?
Hebben jullie misschien suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken? of een suggestie op de hoofdvraag?
Ik vind het namelijk best wel moeilijk, en helemaal omdat ik het in mijn eentje doe.

Heeft er misschien ook iemand zowiezo ervaringen met fysiotherapie of hebben er mensen hun profielwerkstuk over fysiotherapie gedaan?

alvast bedankt! :D

Science90

Re: profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:39

Ik denk dat je met die hoofdvraag juist heel veel informatie erbij kan halen. Bijvoorbeeld de behandeling (wat is mogelijk), de ontwikkeling (welke nieuwe methodes zijn ontstaan/zullen ontstaan?), maar ook de kant van de verzekeraar (wordt fysiotherapie nog vergoed en wat voor invloed heeft dit op het aantal mensen dat behandeld kan/wil worden?).

Ik zou de hoofdvraag dus zo laten en een aantal deelvragen op een rijtje gaan zetten. Daarna kun je de nuance van de hoofdvraag altijd nog verleggen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:10

Kun je niet beter een bepaalde ziektebeeld nemen en dan bekijken wat fysio daar in kan betekenen? Nu is het onwijs breed en ik ben bang dat je dan gaat verdrinken in alle informatie die je gaat krijgen. Je kunt nooit alle onderdelen goed belichten en zult dan oppervlakkig op de verschillende delen in gaan denk ik.

Mij lijkt het wel interessant om bijvoorbeeld de rol van fysio te bekijken bij mensen die door overgewicht last krijgen van gewrichten. (noem maar even iets wat snel in me op komt).

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 22:20

ah dat is ook slim ja! Ik ga het zodra ik mijn begeleider aangewezen heb gekregen ook nog even met diegene bespreken, en met mijn moeder. Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:41

heb je al een fysiotherapeut benaderd? die kan je waarschijnlijk ook een heleboel informatie/ tips geven

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:44

Er zijn ook nog zoveel richtingen binnen de fysiotherapie. Je hebt revalidatie van heel wat verschillende aandoeningen en na ongelukkig, je hebt de sportblessures, je hebt rugklachten. Ik zou wel een van die richtingen uitkiezen om daar je hoofdvraag op uit te pluizen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:45

Dit is iig een veel te grote hoofdvraag. Probeer het echt kleiner te maken.
Actueel in de fysiotherapie is op dit moment de invoering van de DBC's in de geriatrische revaldidatiezorg. (zit ik nu nl middenin) MIsschien kun je daar de invloed op de fysiotherapie op onderzoeken?
Weet alleen niet of dat niet wat hoogegegrepen is, maar heeft wel te maken met fysiotherapie en op de hele vakgroep fysiotherapie (dus eerste en tweedelijn fysiotherapie)

Of onderzoeken wat de invloed is op fysiotherapie van het feit dat het sinds een aantal jaar uit de basisverzekering is?

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 13:03

Ja ik was inderdaad van plan wat met dat laatste te doen, had ik ook al van een fysiotherapeut gehoord dat dat aan de hand was ofzo.

Ik ga waarschijnlijk toch met zijn 2'en werken dus dan wordt het ook al aanzienlijk makkelijker :)