CollegegeldHBO in 1 keer betalen, terwijl anders aangegeven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

CollegegeldHBO in 1 keer betalen, terwijl anders aangegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 10:38

Hoi iedereen!

Ik was zonet bezig met de laatste dingen regelen voor mijn vervolgstudie via studielink en duo. Nu staat hier dat ik mijn collegegeld binnen 1 keer moet voldoen, terwijl ik aan had gegeven dat graag in termijnen wil betalen. Binnen 1 keer kan ik echt niet ophoesten en betalen. Mijn ouders kunnen me helaas niet steunen omdat mijn vader zijn baan is verloren en zij daardoor ook op de kleintjes moeten letten. Wat moet ik doen?

Marieke_K

Re: CollegegeldHBO in 1 keer betalen, terwijl anders aangegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:39

Kun je in DUO niet de optie om in termijnen te betalen kiezen? Anders even contact opnemen met de Hogeschool.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:39

Aangeven dat je in termijnen wil betalen via studielink. :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 10:41

Dat is hem nou juist, ik heb via studielink al aangegeven dat ik in termijnen wil betalen. En ik moet nu gaan bevestigen(via studielink, op mijn to-do lijst) dat ik hem binnen 1 termijn ga betalen?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:42

Zou eventjes contact opnemen met duo en anders de hoge school :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:43

Misschien even telefonisch contact opnemen?

Ik betaal het studiegeld wel altijd in 1 keer, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen dat kan.
Zou de gok ook niet nemen dat het wel goed komt, want als je het dan toch in 1 keer moet betalen heb je een probleem.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:00

Anoli schreef:

Ik betaal het studiegeld wel altijd in 1 keer, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen dat kan.
Zou de gok ook niet nemen dat het wel goed komt, want als je het dan toch in 1 keer moet betalen heb je een probleem.

Ik, of naja mn ouders, vroegen ons af of je dan wel nog je stufi krijgt dat stond een beetje vaag in t mailtje wat ik kreeg als je t in een keer betaald...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:03

loveslimpie schreef:
Anoli schreef:

Ik, of naja mn ouders, vroegen ons af of je dan wel nog je stufi krijgt dat stond een beetje vaag in t mailtje wat ik kreeg als je t in een keer betaald...

Waarom zou je geen stufi meer krijgen als je je collegegeld in 1x betaald?
Als de stufi puur en alleen was om je collegegeld mee te betalen dan kreeg je niet meer dan je studie koste...
(en nu krijgen mensen met een maximum bedrag toch echt meer)

Ik krijg dus gewoon elke maand mn stufi gestort, spaar hier elke maand een bedrag van en spaar ook met mn bijbaan en daarvan kan ik elk jaar in 1x mn collegegeld betalen... (nou had ik de mazzel dat ik flink wat spaargeld had voor ik aan mn studie begon dus vandaar dat ik al geld achter de hand had)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:04

loveslimpie schreef:

Jawel hoor, ik heb het vorig jaar ook in 1 keer betaald en kreeg gewoon stufi :)

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:06

Gewoon even bellen naar DUO, dan weet je het snel genoeg en zij kunnen het ook gelijk voor je veranderen.

En als je dan nog vragen hebt kun je die gelijk stellen, ze zijn (vind ik) altijd erg vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:10

Het verschilt ook per hogeschool. In Studielink staat standaard aangegeven dat je ook in termijnen kan betalen volgens mij, terwijl niet iedere hogeschool deze mogelijkheid biedt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:42

_Denise schreef:
Gewoon even bellen naar DUO, dan weet je het snel genoeg en zij kunnen het ook gelijk voor je veranderen.

En als je dan nog vragen hebt kun je die gelijk stellen, ze zijn (vind ik) altijd erg vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon.

Duurt wel even maar ze helpen je altijd netjes ja. En ik heb er vaak genoeg aan de telefoon gehangen :P

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 09:58

Problem solved! :D Contact gehad met Duo en hogeschool. Blijkbaar was er iets fout gegaan in studielink, kan gelukkig alles nu in termijnen betalen! :D