fotocamera kopen welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

fotocamera kopen welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:43

Zoals de vraag al luid wil ik een digitale fotocamera kopen alleen weet ik niet welke. Ik zou graag een Nikon of Canon willen, eentje onder de honderd euro. En als je zo'n camera hebt wat zijn jouw ervaringen??

(Ik hoop dat dit goed staat)

xStephanie

Re: fotocamera kopen welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:44

Hier zijn al heel veel topics over en ook centrale topics, even de zoekfunctie gebruiken :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:46

Oke zal ik doen :)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:50

Oke mijn vingers jeuken zo verschrikkelijk ik moet gewoon reageren.

Ik zie dat je een 'digitale' camera zoekt geen compact of spiegelflex. Dus mijn vraag is waarom perse een canon of nikon? Er zijn verschrikkelijk veel andere merken. Enkel en alleen omdat nikon en canon veel reclame voor gemaakt wordt zijn ze niet het beste.

Ik raad je aan om eerst te kijken waarvoor je de camera wilt gebruiken wat je eisen zijn aan de camera. En dan pas kijkt of dat merk er wel bij valt.
Wil je bijvoorbeeld veel dieren foto's maken raad ik je aan een camera te kiezen met een snelle sluitertijd om bewogen foto's te voorkomen. Tuurlijk zijn er camera's van het merk nikon en canon die dat prima hebben maar als je een goede naam kies betekend dat al gauw een paar 10tjes meer bij aankoop.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:56

Dat is inderdaad waar soms betaal je inderdaad voor het merk. Dan zal ik die merken weglaten. Ik ken eigenlijk nog niet echt compact of speigeflex heeft iemand een link van een topic??
Ik zou graag inderdaad foto's willen maken van de pony's en de zomervakantie komt er weer aan dus ook graag voor vakantiefoto's.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:58

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:33

Het is een rare eis maar ik zou graag eentje met een rond knopje :P. Maar de camera zelf is natuurlijk het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:03