Samenwerking...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weenck

Samenwerking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:12

Hallo, ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wil het toch even kwijt.

Ongeveer 2/3 weken geleden ben ik samen met iemand uit mijn klas begonnen aan een PO voor biologie, we zijn naar de dierentuin gegaan en hebben daar het gedrag van dieren bestudeerd. We moesten alle gegevens die we hadden in een verslag zetten en dat inleveren.
In diezelfde week kreeg ik te horen dat ik de ziekte van pfeiffer heb en daarna ben ik eigenlijk alleen maar zieker geworden.

De dag nadat we naar de dierentuin zijn geweest ben ik op school geweest, toen wilde degene met wie ik samenwerk (ik noem haar maar even E voor het gemak) niet aan de opdracht werken want ze had het te druk. (ik heb die middag 2 uur op haar moeten wachten terwijl ik geen les had om dit vervolgens te moeten horen, we hadden namelijk afgesproken om het die middag af te maken)

De week erna ben ik alleen op donderdag op school geweest omdat ik me echt te ziek voelde, die donderdag heb ik aangeboden de opdracht af te maken, maar toen had ze onze gegevens niet bij zich..

Daarna ging het eigenlijk wel goed, ik ben 2 dagen op school geweest (ik heb geen idee wat de reden was dat we er toen weer niet aan konden werken...) en daarna ben ik naar pinkpop gegaan (ook samen met E, die heeft er toen geen woord over gesproken)

Alleen heeft pinkpop me totaal geen goed gedaan en ben ik dus weer ziek thuis al een hele week, mijn mond zit vol met wondjes waardoor ik heel slecht kan eten en praten.

Maar nou kreeg ik vandaag dus te horen van een vriendin uit mijn klas, dat E met mijn mentor besloten heeft de opdracht alleen af te maken, zonder daar iets over te melden aan mij. Dat betekent dus dat ik deze opdracht volgend schooljaar in zal moeten halen, wat natuurlijk erg vervelend is.
Ik heb meerdere malen aangeboden om het werk te verdelen zodat ik thuis eraan kan werken, maar zolang ik geen gegevens doorgestuurd krijg (van het onderzoek in de dierentuin) dan kan ik natuurlijk nergens aan werken..

Ik heb vandaag een mail gestuurd of we het werk nou kunnen verdelen en of ze aub de gegevens door wil sturen, maar daar heb ik nog geen antwoord op.

Ik begrijp dat ik natuurlijk zelf meer initiatief had kunnen tonen. Maar nu ze met mijn mentor, zonder mij erbij te betrekken, besluit de opdracht alleen te doen, heb ik toch een beetje het gevoel dat het niet helemaal eerlijk is tegenover mij.

Ik vraag me hoe ik dit nou het beste kan gaan oplossen.. -O-

secricible

Re: Samenwerking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:14

Even eerst het contact met haar afwachten. Als ze idd aangeeft het alleem te doen zou ik even contact zoeken met je mentor of er iets te regelen is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:17

In het vervolg gewoon zelf al aan de slag gaan op de momenten dat je tijd hebt. Laat het niet afhangen van een ander. Maar dat is een lesje voor de toekomst waar je nu niets aan hebt.

Aangezien je nu thuis zit zou je een email naar de desbtreffende leraar kunnen sturen met jouw kant van het verhaal en de vraag of je het alsnog binnen een redelijke termijn individueel in mag leveren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:20

Op zich lijkt mij het wel handig dat jullie het beide alleen doen; zijn jullie niet afhankelijk van elkaar immers.
Dus doe je verhaal bij de mentor en vraag ivm je ziekte om iets meer flexibiliteit eventueel mbt het inleveren. Maar dat jij wel de gegevens van haar krijgt van jullie tijd in de dierentuin samen.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:23

het probleem van het nu alleen doen is dat ik de gegevens niet heb, de opdracht moest samen van de leraar. Maar één van ons tweeën kan aan de slag met onze gegevens. In dit geval is dat dus E. Als E het nu alleen gaat doen dan kan ik het niet meer inleveren...

Ik ga dan zeker een mail sturen naar mijn mentor (hij is ook mijn leraar bio) flexibiliteit van de inleverdatum hebben we sowieso al.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:26

Goed overleggen met die mentor, want het zijn jullie gegevens en daar heb jij ook recht op natuurlijk. Dus via de mentor proberen te regelen dat zij jou die gegevens ook geeft.
Waarom kunnen jullie niet beide apart aan de slag met die gegevens? Want dat is slechts een stuk, de teksten schrijf je immers zelf.

(Op mijn opleiding was het zelfs gebruikelijk om de data gezamenlijk te verzamelen, maar ieder verwekte en schreef zijn/haar eigen stukken. Dus zo was het alsnog individueel )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:26

Kun je haar niet even bellen dan? Gaat vast sneller.
Niet zo netjes dat ze met jullie mentor heeft overlegd zonder dat eerst met jou te doen. Klinkt alsof ze voor zichzelf heeft gekozen, wat ik ergens ook wel begrijp. Jij had er immers tijdens de dagen op school of op pinkpop ook over kunnen beginnen.
Hopelijk komen jullie er samen uit, maar ik zou sowieso zo snel mogelijk een afspraak met je mentor maken om te bespreken hoe jij je punten kunt halen.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:33

bellen had ik idd eerder moeten doen, nu kan ik amper praten dus bellen is niet echt een optie :+

Ik zal aan mijn mentor vragen of we het verslag dan idd individueel kunnen maken.

Verder baal ik ontzettend, de samenwerking is natuurlijk niet helemaal van mijn kant gekomen, maar aan de andere kant, het moet toch ook niet 100% van mijn kant komen?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:37

Ah ja, dat schreef je al :)

Nee, het zou niet alleen van jou uit moeten komen. Maar een oplossing voor het huidige probleem wel, het klinkt alsof zij al eieren voor haar geld heeft gekozen.
Succes, is niet leuk om op deze manier het schooljaar te moeten eindigen!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:41

dankjewel voor je hulp!

dan ga ik denk ik eerst heel even haar reactie op mijn mail afwachten, en daarna meteen mijn mentor mailen? of zal ik mijn mentor gewoon al meteen mailen?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:58

Het is toch weekend, dus denk dat je net zo goed eerst haar reactie kan afwachten en dan maandagmorgen gelijk je mentor opzoeken/bellen/mailen.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:02

Oke dan denk ik dat ik dat ga doen, dat lijkt me dan de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:08

Jeetje wat gemeen! Is E een vriendin? Dan zou ik toch zeker (als jullie erover uit zijn, niet dat zij nu kinderachtig gaat doen en geen/verkeerde gegevens door gaat geven ) even met haar praten over het waarom. Vriendinnen laten elkaar niet stikken, zeker niet als jij zo ziek bent.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:15

ja E is een 'vriendin', maar ik ben er nu achter gekomen dat ze dat dus eigenlijk niet is..
2 weken terug was ze zelfs boos op mij om het feit dat ik ziek was...

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:59

even een upje.. (niet dat er veel veranderd is..)
intussen 2x gemaild naar E maar geen antwoord..
Mijn moeder is erg boos op mijn mentor en over de manier hoe alles is gegaan (achter mijn rug om deze afspraken met E maken) en gaat samen met mij vanavond een mail hierover naar hem sturen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:14

In mijn tijd was er nog geen email, pakte je de telefoon als je wat wou bespreken :) en dat vind ik wel het nadeel van de techniek... Want een persoonlijk gesprek kan beter uitpakken.
Dus waarom bel je haar niet even? Een mailtje schuif je zo aan de kant, maar als je wordt gebeld is het toch anders.

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 18:21

ik kan haar niet bellen, omdat ik nog steeds erg moeilijk kan praten.. Ik heb haar telefoonnummer ook niet, maar daar zal ik met wat rondvragen wel aan kunnen komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:23

Wel goed dat je moeder even met je gaat zitten voor het bericht aan de mentor :)

Ontzettend vervelend hoor dat het zo moet gaan, zo voor het einde van het jaar...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:06

En? Hoe is het afgelopen?

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 12:07

Na de mail naar mijn mentor, heeft E mij gebeld en hebben we het werk verdeeld. Niet alles gaat soepel, maar het gaat beter dan het was.

Mijn mentor en E hebben allebei niet gesproken over het feit dat E van plan was alles zelf te doen.. En mijn mentor zei dat E klachten had en mijn moeder mij daar op aan moest spreken. Daar is mijn moeder best boos om, omdat als ik niet aan de bel had getrokken, E alles zelf gedaan had....

Maarja, ik kan op deze manier mijn PO tenminste afmaken en daar gaat het om.